kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bir fısla AIDS'e dur!
Bir fısla AIDS'e dur!
'Kampanya ile en az 500 bin dolar toplayacağız'

Bir fısla AIDS'e dur!

Her yıl yaklaşık 5 milyon insan AIDS'e yakalanıyor. Bir kozmetik şirketi ile müzik kanalının başlattıkları kampanyadan toplanacak tüm gelir, bu amansız hastalıkla savaş için harcanacak.

Dünyada 40 milyondan fazla insan HIV virüsü taşıyor. Her yıl bu sayıya 5 milyon kişi daha ekleniyor. Geçtiğimiz yıl AIDS'e yakalanan 15-24 yaş arasındaki gençlerin sayısı ise 2.5 milyondan fazla. HIV her geçen gün insanlık için daha büyük bir tehdit oluştururken, bir çoğumuz bu duruma sadece seyirci kalıyoruz. Ancak artık hepimizin küçük de olsa AIDS ile mücadelede bir katkısı olabilir. Çünkü MTV ve The Body Shop, bu amansız hastalığa savaş açmak, gençleri bilinçlendirmek için bir kampanya başlattı. 29 Ocak'ta The Body Shop'un dünya çapında 2 binden fazla mağazasında satılmaya başlanacak Rougeberry parfümünün tüm geliri, MTV'nin 2004 yılında kurduğu Staying Alive Foundation'a (Hayatta Kalma Vakfı) bağışlanacak. Vakıf, tüm dünyada gençleri HIV virüsünden uzak tutmak için kampanyalar düzenliyor. Bu duyarlı çalışmanın yaratıcıları ise The Body Shop'un kurucusu Annita Lucia Roddick ve MTV'nin Genel Müdür Yardımcısı Bill Roedy. MTV stüdyolarından canlı olarak bağlandığımız ikili, telekonferans yolu ile sorularımızı cevapladı.

- HIV ve AIDS farkındalığı için bir şeyler yapmaya karar vermeniz nasıl gerçekleşti? Roddick:
Bu konularda zaten kampanyalar yapan ve mücadele eden bir şirketiz. 30 ülkede kampanyalar yaptık, dolayısıyla bu bizim için çok yeni değil.
Roedy: Biz de MTV olarak HIV ve AIDS ile ilgili kampanyalara yıllardır ağırlık veriyoruz. 30 ve 60 saniyelik mesajlar yayınlıyoruz. Bunların yanı sıra ünlülerin eleştirileri, ayrıca müzik ve konserlerle bu farkındalığı artırıyoruz ve bu damga ile savaşıyoruz. Belgesellerle geliştiriyoruz; Hayatta Kalma Vakfı geçtiğimiz senelerde birçok belgesel hazırladı. Dünyanın önde gelen reklam ajansları ile bir araya gelerek, yaratıcı bir şekilde AIDS'e karşı kayıtsızlığı yıkmak için 'Televizyonunuzu Açın' adlı yeni bir kampanyayı henüz tamamladık. Hazırladığımız filmlerin senaryolarında AIDS ile ilgili yaklaşımı değiştirmeye ve önyargıları yıkmaya yönelik mesajlar verdik.

- Peki bu işbirliği nasıl gerçekleşti?
Roddick:
Hem MTV hem de The Body Shop, AIDS lansmanında bulunmuşlardı. Ortak hedefleri var ve kitleleri aynı.
Roedy: Sadece eklemek istiyorum ki bu sadece bir şans ama bir bakıma da kaderde varmış.

Burcu ALDİNÇ

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 !f İstanbul kışkırtıyor
 İstanbullu sözlüğünü yaratıyor
 Kült filmlerin kült yazarı
 Kanser tedavisinde Çin'e giden yol
 Avrupa Yakası'nın en Avrupai semti: Nişantaşı
 2007'de hem isimleri hem cisimleri olacak
 Mojo Bar'dan Barda'ya transfer
 Yalın ve duyarlı dokunuşlar
 IKEA'dan centilmence hareket
 'Yeşim'le konuşarak boşanırız...'
 'Sanem'le aramızda etkilenme vardı ama aşk yoktu'
 Karşınızda sahaların 'Yakışıklı 11'i
 Futbol yıldızlarının entrikacı eşleri
 Lizbon-Dakar'dan nohut-pilava
 Kedicik insülin saatini biliyor
 Hayat eskiden mahallede yaşanırdı, artık televizyonda
 Gece, gündüze benzemez
 Çalkala Ricky çalkala
 Dördüncü bebek yaşamalı mı?
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
REFİK DURBAŞ
'Hasansör' 100 yaşında
Anneannem Melek Hanım, nur içinde...
ALİ POYRAZOĞLU
Sorgulamak gençleştirir
Bütün gariplikler beni buluyor.
PROF. DR. BENGİ SEMERCİ
Başarıya aşırı odaklanmak yıkıcıdır
Çocuklarımızın yarı...
Antep ve Antakya yemekleri bir arada
Uzun yıllar, 'Nasılsa anlamazlar' diye düşünülerek Batıdakilere Doğu mutfağının...
Osmanlı mutfağından afrodizyak seçmeler
Mönüsünde Osmanlı mutfağından 400 orijinal yemek bulunan Asitane Restoran,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.