|
|
14 Şubat pazarı
Kadıköy'de salı, Fatih'te çarşamba, Kasımpaşa'da da meşhur cuma pazarları vardı. 'Yok yok' denecek bu pazarlar zaman içerisinde eski ünlerini kaybettiler. Şimdilerde gözde olan, internetteki 14 Şubat pazarı. Posta kutuma 3 haftadır her taraftan e-mail yağıyor. Pazarlarda 'gel vatandaş' diye bağrılırdı, bu maillerde 'gel aşık' diye bağrılıyor Fiyatlar ve ürünler çok farklı ama hepsi aynı sloganla pazarlanıyor: "İşte en güzel 14 Şubat hediyesi!" Kimi sadece bir kremi, kimi bir saati, kimi bir kalemi en güzel hediye olarak sunarken evlilik sepeti benzeri siteler yüzlerce ürünü alternatif olarak sunuyorlar. Bu pazarlama stratejilerinin en kötü yanı, insanı yaratıcılıktan uzaklaştırması... Mesela birlikte çekilmiş bir fotoğrafın ressam tarafından tuvale işleneceği bir hediye önerisi yok. Ya da paketinde isimleriniz yazan çikolatalardan oluşan bir kutu... Limuzin turları var da, nedense tek bir battaniyeye sarılarak çıkılacak fayton turu yok! Tüm tezgahlarında aynı ürünlerin satıldığı bir pazar ne kadar ilginizi çeker bilmiyorum ama 14 Şubat pazarı tam da böyle... Yaratıcı fikirler, pozitif bilimlerde olduğu kadar 'aşk'ta da işe yaramaz mı?
|