kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Lastiklerinde tutkal var
Lastiklerinde tutkal var


Ben hakkaten böyle bir şey görmedim. Lastiklerinde tutkal varmış gibi yere yapışıyor. Virajları en baba spor otomobillerden bile çok daha iyi alıyor. Tutunma akla ziyan seviyesinde....

Audi Allroad'u ilk gördüğümde pek bir anlam verememiştim. Audi A6'nın station modeli zannetmiştim. Biraz süslü, biraz aksesuarlısı gibiydi. Sonra fiyatına gözüm ilişmişti. 200.000 DM. Yani 200 bin Alman Markı. Şaşırmış, "Bu ne yahu?" demiştim. O zaman bana 'allroad'un ne anlama geldiğini anlatmışlardı. O gün için pek çok yenilik içeriyordu. Adaptif süspansiyon, yükseklik ayarı ve arazi kullanımı için güçlendirilmiş yürüyen aksam. Allroad yepyeni bir sınıfın doğuşunu müjdeliyordu.

METALİK FARKLAR
Allroad, A6'nın station kasası benzeri yapısını uzun süre korudu. Farkı gösteren ve arka alttaki metalik koruyucular ve egzos çıkışlarından ibaretti. Ama A6 kasası eskidiği halde, allroad eskimedi ve eskimeden 'yenilendi'. Bugün sizler için test ettiğimiz işte bu 'yeni' allroad. Dış görünümü hayli değişmiş olmakla beraber, bu kez de yani A6'ya benziyor. Özellikle de önden. Sadece metalik ön ızgara ve yine parlak metalden motor koruma sacının dışa dönük kıvrımı farkı ortaya koyuyor. Arkada ise ledli stop lambaları ve metalik koruma sacı allroad'u ayrıcalıklı yapıyor.

YOLCU KABİNİ
Otomobilin içi, A6'dan pek farklı değil. Hatta son A6'ım olan S6 4.2 ile hemen hemen aynı. Elektrikli koltuklar deri alkantara karışımı ve şık. Ama bir önceki modeldeki Recaro'lar daha yakışıklıydı. MMI ekranı kullanışlı. Müzik sistemi iyi ama CD changer'a ulaşmak zor. Göstergeler A6'dan farksız. Klimanın kullanımı MMI'la bağlantılı ve biraz fazla alengirli. Zaten Allroad'un iddialı olan tarafı içi dizaynı değil. Gelelim önemli olana. Yani bu otomobilin gidişine. Tek kelimeyle süper. 3 litrelik TDI dizel motor süper bir performans veriyor. 233 beygir gücü ve 350 nm'lik tork şahane. Bu motorun A8'e bile çok iyi bir güç verdiğini düşününce durum normal. Hızlanma yarım saniyelik düşünme süresinden sonra çok çok iyi. 8 saniyede 100 km/sa'yı buluyorsunuz. Benim ulaşabildiğim son sürat ise 233 kms oldu. Bu motor varken benzinli almak enayilik olur. Çünkü güç iyi, tüketim ise makul. Benim çılgınca sürüşümle bile 15 l/100km'yi aşamadı. Ama motor da mühim değil. Asıl mühim olan bu otomobilin yol tutuşu. Ben hakkaten böyle bir şey görmedim. Lastiklerinde tutkal varmış gibi yere yapışıyor. Virajları en baba spor otomobillerden bile çok daha iyi alıyor. Viraj performansının diğer 'iyi otomobillerden' en az yüzde 5 daha iyi olduğu söylesem abartmamış olurum. Tutunma akla ziyan seviyesinde. Tabii tehlikeli de. Çünkü 'bu otomobil yoldan çıkmaz' inancını kafanıza yerleştiriyor. Ama işin garibi çıkmıyor da. Ne önden ne arkadan bir savrulma falan yok. Çok çok üzerine giderseniz arka hafif yanlıyor ama hafif.

PERFORMANS
Kusursuz bir yol tutuş. Peki kusur var mı? Olmaz mı! Üzerindeki lastikler otomobile hiç uygun değil. 'Allroad' diyor ama lastikler sportif. İlk taşta yanağını yardırmam da bu yüzden zaten. Yolda iyi ama ya arazide!.. Haliyle kötü. Bir de farlarının aydınlatmasını beğenmedim. Uzunlar biraz daha iyi olmalıydı diye düşünüyorum.

PEKİ, ALINIR MI?
Tabii bir de fiyatı var. 100 bin avro civarı. Ucuz değil. Sınıfında aynı kalitede rakibi olmadığı için karşılaştırma yapmak zor. En yakın rakibi Volvo Cross Country. Onun da fiyatı 70 bin avronun üzerinde. Allroad tartışmasız daha iyi. Yani o farka değer. Tabii bu parayı verince Q7 tercih edilebilir. Ama bunun kadar yol tutar mı bilmem.

AUDI allroad quattro
Motor Hacmi: 3.0 lt.
0-100 Hızlanma: 7.8 sn.
Max. Güç: 233 bg.
Max. Tork: 450 nm
Max Hız: 233 km/sa
Fiyatı: 103 bin avro
DİĞER HOBİ HABERLERİ
 70 milyona tek ambulans uçak
 Tatlısu arazi aracı...
 A380'i bitirecek adım
 'Aramızda kalsın ama Elvis iyi bir gitarist değildi'
 Alman destekli İspanyol aslanı
 Antonov'a rapor zor!
 Corus Wijk aan Zee başlıyor!
 NBA'de 'top'lu eylem
 Uçak üreticileri uçtu!
 Lufthansa Türkiye'de iç hatlara giriyor
 Büyükusta ve çırağı
 Hem oturaklı hem sportif
 80'lerle dans edip Londra'ya gideceğiz
 Özel havayolları küçülüyor
 Şoförü 'kendisi' olanlara
 Uçaklar havada çarpışır mı?
 Bir Fiskaya var Diyarbekir'den içeri...
 Caz dinleyen obsesif polis
 Hamsi, kabak tatlısı ve blues
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
TURGAY NOYAN
Yelkenin beşiğinde, futbolcu heykeli
Fenerbahçe ya da...
ÖNCEL ÖZİÇER
İklimler
Ah o cemreler! İnsanın gönül yaylarını nasıl da...
GÜNTAY ŞİMŞEK
70 milyona tek ambulans uçak
Acı ama gerçek. Koskoca...
Maçtan önce seks yapmalı mı?
Maçtan önce seks yapmalı mı?
Sporcu hekimleri Doç. Dr. Önder Yaman ve Op. Dr. Asım Baykan dünyada...
'Stadı ısıtacaklarına evlerindeki ampulü değiştirsinler'
Açık Radyo'nun kurucusu Ömer Madra, yıllardır dinleyicilerini küresel...
'Tuğba'nın aklı ıstakoz seçmeye ermez'
Buz pateninin Türk gençliğine faydalı olacağını düşündüğü için jüri...
Hedefi hep gökleri nişanlamaktı
DSP Genel Sekreteri Ahmet Tan, 30 yıllık gazetecilik ve siyaset arkadaşı İsmail...
İnternette ırkçılığı denetlemek mümkün
İnternette ırkçılık aldı başını gidiyor, suç(lu)lar övülüyor, katiller...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.