kapat
   
25 Ocak 2007 Perşembe
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Prof. Gedizlioğlu, otomobil kullanımını teşvik eden tünel ve kavşaklar yerine metro yapımı öneriyor.
Ne metro, ne karayolu Tek başına çözüm değil
Tüneller özel otomobili daha çok teşvik eder
"Katı ceza uygulamalı"
Sorunu motosiklet çözer

Tüneller özel otomobili daha çok teşvik eder

(İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi)

* Sizce kısa sürede sonuç verecek önlemler neler? Hızlı ve türler arasında bağlantıları kolay olan bir toplu taşım ağı oluşturulmalı. Bu ağda özellikle otobüslerin hızlı olmalarını sağlayacak, otobüs şeritleri, otobüs yolları düzenlenmeli. Yüzlerce kilometre otobüs şeridi veya yolu yapılması mümkün. Büyükdere Caddesi, Ankara Asfaltı, Londra Asfaltı, Vatan Caddesi gibi bir çok anayola yapılabilir. Otomobil trafiğini kolaylaştırmak için otobüs durakları değiştiriliyor, seyreltiliyor ya da kaldırılıyor. Tersine tüm düzenlemeler toplu taşım araçları lehine geliştirilmelidir. İstanbul'un her yerine toplu taşım araçları ile ulaşılabilmeli. On binlerce insanın oturduğu ve otobüs geçmeyen ya da en yakın otobüs hattına erişmek için 1 km'den fazla yürümek zorunluluğu olan Koşuyolu-Acıbadem arası gibi bir çok yer var. Yollarda ve kavşaklarda trafik yönetimi çalışmaları yapılmalı. Yolların geometrik hataları düzeltilmeli, genişlikleri standart duruma getirilmeli, ışıklı kavşakların geometrik düzenlemeleri gözden geçirilmeli ve devre süreleri yeniden hesaplanmalıdır.

*
Uzun dönemli olarak neler yapılmalı? Raylı ulaşım ağı artırılmalı. Daha önemlisi olan ve yeni yapılanlar bütünleştirilmeli. Yani birinden diğerine aktarma olanakları düzgün ve aynı istasyon içinde olacak biçimde olmalı.

* Peki nerelerde hatalar yapılıyor? Şu an yapılan yatırımlar, özel araçları çekecek yatırımlardır. Katlı kavşak, karayolu tüneli gibi. Bunlar için milyarlar harcayan belediye, metro için para bulamıyor. Bu çelişkidir. Kavşaklara ve tünellere harcadıkları ve harcayacakları metro için yeterlidir. Nurettin Sözen metroyu başlattı ve Taksim-Levent'i bitirdi. Trafikte yavaş ancak düzgün anayol akımları elde edildi. Ama önce Erdoğan sonra Gürtuna zamanında bazı katlı kavşaklar yapıldı ve düzen altüst oldu. Katlı kavşağın iki tarafındaki komşu kavşakları ışıklı olduğundan bir işe yaramayan o kadar çok örnek var ki!

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 İsmail Cem'i kaybettik
 İDO seferleri iptal
 Bu kez Orhan Pamuk'a tehditler savurdu
 Emniyet Müdürü: Ne varsa çıkacak
 Hepimiz Ermeni'yiz diasporayı şaşırttı
 Her veliye mektup... Öğrenciye ödev yok
 Havada bomba ihbarı panik yarattı
 Vekiller Ankara'da internet kafe bastı
 Gaffar Okkan unutulmadı...
 Uğur Mumcu 14. yılında karanfillerle...
 Oflu İsmail 28 yıllık cinayeti anlattı
 Şimdi de 'e-kitap' devri
 Okullardan Mehmetçiğe sevgi mesajı
 Hastane sahibi doktora gözaltı
 ABD'nin yüzen devi geldi
YILMAZ ÖZDİL
Hepimiz İsmail Cem'iz...
24 Ocak, Uğur Mumcu.
24...
ERGUN BABAHAN
İsmail Cem
Yumuşak ama inançlarından taviz vermeyen...
MEHMET BARLAS
Siyaset İsmail Cem'e değil, İsmail Cem siyasete katkıda...
UMUR TALU
Şahsi beyan!
Ne düşündüğümü söyleyeyim de.
Bir...
ERDAL ŞAFAK
İsmail Cem ve sol
Dışişleri eski Bakanı ve...
Sovyetler geri geliyor
Rus uzmanlara göre Kremlin, eski Sovyet ülkelerine karşı petrol ve...
'Yeni Irak planına bir şans daha verin'
6 yıldır ilk kez Demokratların çoğunlukta olduğu bir Kongre'ye...
Bomba gibi dönüyorum
Bomba gibi dönüyorum
G.Saray'ın efsane golcüsü Hakan, SABAH'a konuştu: "Sakatlığım geçti.
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu