|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yeni iddia: Kaza teknik arızadan
'Sis mi, terör mü' derken Iraklı yetkiliye göre uçak teknik arızadan düştü.
Irak Ulaştırma Bakanlığı yetkilisi Abdül Wahab "Uçak vurulmadı. Düşme nedeninin teknik bir arıza olduğunu sanıyoruz" dedi. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü uzmanları ile şirket ve sağlık yetkilileri, dün cenazeleri almak ve inceleme için Irak'a gitti.
Sis değil teknik arızadan düştü
Irak Ulaştırma Bakanlığı, 34 kişinin yaşamını yitirdiği uçağın düşmesinde teknik arıza ihtimalinin yüksek olduğunu açıkladı. Uçağa terörist saldırı yapıldığı iddiaları ise yalanladı Cenazeleri almak üzere 10 kişilik bir ekip Irak'a gitti. Şirket yöneticisi Tarkan Kulak, "Antonov tipi uçaklar her yere rahatlıkla inebiliyordu, onun için tercih ettik" dedi.
Adana'dan Bağdat'a giderken çakılan ve 34 kişinin ölümüne yol açan uçağın sis nedeniyle düştüğü öne sürülürken, terörist saldırı ihtimali de göz önünde bulunduruluyor. Irak makamları, uçağın teknik arıza nedeniyle düştüğünü açıkladı. Irak Ulaştırma Bakanlığı Basın Direktörü Ahmed Abdül Wahab, uçağın direnişçiler tarafından vurulmuş olabileceği yönündeki iddialarla ilgili "Uçağın düşme nedeninin teknik bir arıza olduğunu sanıyoruz. Ancak tabii ki incelemeler sürecek" dedi. "Uçak düşürülmemiştir" diyerek iddiaların doğru olmadığını öne süren Iraklı yetkili, ayrıca ABD üssü yakınlarında düştüğü için konuyu ABD'li yetkililerin araştırdığını da sözlerine ekledi.
İNCELEME
İÇİN 10 KİŞİLİK EKİP Öte yandan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü uzmanları, şirket ve sağlık yetkilileri, dün sabah cenazeleri almak ve olay yerinde inceleme yapmak için uçakla Adana'dan hareket etti. Adana Havalimanı'ndan, Rus firmasına ait İl-18 tipi kargo uçağı ile saat 10.45'de Irak'a hareket eden uçakta kaza yerinde inceleme yapmak üzere Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün 3 kişiden oluşan kaza kırım ekibi, 2 teknik ekip, 3 Kulak İnşaat yetkilisi ile 2 doktor ile sağlık ekibi ve 9 mürettebat bulunduğu belirtildi. Bu arada havalimanına gelen ölenlerin yakınları sinir krizleri geçirdi. Ölenlerden Nail Karaca'nın eşi Hilal Karaca, bayıldı. Kazada ölen İsmail Kulak'ın ağabeyi Kulak İnşaat firması yetkililerinden Tarkan Kulak, havalimanında heyeti uğurlarken neden Antonov uçaklarının tercih edildiği sorusunu, "Her piste rahatlıkla inip kalkıyordu, o yüzden Antonov uçaklarını tercih ediyoruz. Daha önce de bu uçakları kullandık" diye yanıtladı.
PİLOTLAR ÖZEL SİSTEMLE İNİYOR Irak'ta yaklaşık 10 kez sivil uçaklara direnişçi ateşi açıldı. Bu nedenle Irak'taki bir havalimanına inecek pilotların "spiral iniş" adı verilen özel bir taktik kullanması gerekiyor. Buna göre pilotlar önce uçağın yüksekliğini havalimanının tam üzerinde 4 bin 500 metreye kadar indiriyor. Ardından daireler çizerek alçalmaya başlıyor. Keskin manevralarla dönüşler yapıyor, 4.5 dakika içinde havalimanına inmiş oluyor.
YAKITI BİTMİŞ OLABİLİR İDDİASI Irak'ta meydana gelen uçak kazası ile ilgili olarak SABAH'ı arayan ve bölgede iş yaptığı için adını vermeyen bir acente sahibi ise Antonov uçaklarının kolay kolay düşmeyeceğini, senede bölgeye binlerce sefer yaptığını belirterek, şunları anlattı: "Ruslar ve onlardan ayrılan cumhuriyetlerden başka hiçbir ülke bu bölgelere uçmak istemiyor. Bu uçaklar basit ama dayanıklı, onarımı kolay uçaklardır. Süzülme özelliği vardır. Bizim mallarımızı kendi uçaklarımız değil, onlar götürüyor. Ayrıca bölgede sıkı güvenlik olduğu için 'koni' şeklinde yaklaşım yapılır. Büyük ihtimalle uçak güvenlik nedeniyle iki havalimanı arasında git gel yaparken yakıtı bitmiştir. Hiç bir uçak kolay kolay 200 metre kala düşmez. Bu uçaklarla biz her ay yüzlerce sefer yapıyoruz. Tonlarca yekpare eşyaları taşıyoruz. " 34 yolcuya mezar olan Antonov 26 tipi, Moldova tescilli Rus yapımı uçağa, SAFA denetimi olarak adlandırılan yabancı tescilli hava araçlarının uçuş emniyet denetimi yapılmadığı ortaya çıktı.
Temel EREN - Kurtul ÇAKIN - Güngör KARAKUŞ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|