kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
ABD'yi fetheden tasarımcı: Max Azria
ABD'yi fetheden tasarımcı: Max Azria
Karısından ilham alıyor

ABD'yi kuşatan modacı

Dünyada 5200 noktada satılan BCBG ve Max Azria markaları, 2006'da elde ettiği 1 milyar doların üzerindeki ciroyla Time dergisine de konu oldu.


ABD'yi fetheden tasarımcı: Max Azria

Kaliforniya sokaklarından esinlenerek yaratılan BCBG ve Max Azria markaları, bugün dünyada 5200 farklı noktada satılıyor. İşte Times dergisine de konu olan markanın doğuş ve yükseliş hikâyesi.

Bugün moda dünyasında çok önemli bir yere sahip olan BCBG Max Azria Group'un bu kadar başarılı olmasında, tasarımcısı, CEO'su ve grup başkanı Max Azria'nın katkısı tartışılmaz. Azria, Avrupai modayı, Amerikan stili ile harmanlayarak şık ve rahat bir stil yarattı. Paris'te büyüyen, ama zamanının büyük bölümünü Kaliforniya sokaklarında geçiren Azria, birçok modacının aksine Amerikalı kadınların Avrupalılardan daha çok modaya yatkın olduklarını gözlemledi.

MARKANIN DOĞUŞU

Azria, 1989 yılında Kaliforniya sokaklarında gördüklerinden esinlenerek, adını Paris'te kullanılan argo bir sokak deyiminden alan ve 'güzel tarz, güzel tavır' (Bon Chic, Bon Genre) anlamına gelen mütevazı ama modern bir marka olan BCBG'yi oluşturdu. 2002 yılında ise ürün yelpazesini daha da genişletmek için fiyat aralığı 300 dolardan 2000 dolara kadar değişen ve limitli sayıda üretim yapan Max Azria markasını yarattı. Ve sadece bu marka için Hollywood'daki Melros Avenue'da, bir ressam stüdyosunu andıran 260 metrekarelik bir mağaza açtı. Tasarımcı git gide Hollywood starları arasında da popüler olmaya başlamıştı bile. Yakın arkadaşlarının ısrarı üzerine 2004 yılında New York'ta kişiye özel kıyafetler tasarlanan Max Azria Atelier Haute Couter salonunu açtı. Buranın müşterileri arasında, Sharon Stone, Naomi Watts, Beyonce gibi isimler yer aldı. Atelier'de satılan kıyafetlerin fiyatları ise 20 bin ile 50 bin dolar arasında değişiyor.

SOKAĞA DÖNÜŞ

Şirketin talihi aslında tüm bu kişiye özel kıyafetlerle değil, New York moda çevresine girmesiyle değişti. Büyük bir risk alsa da Max Azria, egoları tatmin eden değil, herkesin giyebileceği kıyafetler tasarlamaya devam etti. Herkes onun deli olduğunu düşündü ama o kendi bildiği tarzda, hiç ödün vermeden savaştı. Bugün 320 butik ve 16 farklı markayla 1 miyar dolarlık güce ulaşan Max Azria Group'un başarısında işte bu sokağa dönüşün ve herkesin giyebileceği şık ve rahat kıyafetlerin önemi tartışılamaz.

ESRA ÇORUH

DİĞER YAŞAMA DAİR HABERLERİ
 'Biraz banallik lükse iyi gelebilir'
 Füzyonu iyi ama yemekleri soğuk
 Daha hızlı ve daha öfkeli!
 Garantili cin kovulur, online tarot bakılır
 'Taksi şoförü de işadamı da aynı stresi yaşıyor'
 Postmodern bit pazarları
 İki merhaba bir elveda
 'Hamsili pilavı tadan bağımlısı olur'
 Sanatçılar hayvanlar için poz verdi
 2006 moda ödülleri
 Sanat Müziği'nden özel yorumlar
 Rakıseverlere sürpriz hediyeler
 Müzik dünyasının yıl sonu karnesi
 Şarkılar AB'yi söyler
 Mutfaktan gelen gül kokusu
 Kelepir fiyata ünlü markalar
 'Biz fast food kıyafet üretmiyoruz'
 'İşim, tasarımın sınırlarını zorlamak' Modanın asi çocuğu...
 Her yaşın bir takısı var
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
METİN KALKAVAN
Motosiklet takıları takı mıdır?
Sadece hanımlar ya da...
'Tarih Türkiye'de moda olduysa sayemdedir'
Osmanlı tarihi üzerine yazdığı renkli yazılarıyla, tarihi bize sevdiren Murat...
'Geçmişi yazarken otosansüre mecbursunuz'
- Öğrencilik hayatımız boyunca bize öğretilen, hanedan mensuplarının hep...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.