kapat
   
28 Aralık 2006 Perşembe
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Market markaları pazarı, 700 milyon dolar büyüklüğe ulaştı
Avrupa'da ilk kez yüzde 40 pay aldı

Market markaları pazarı, 700 milyon dolar büyüklüğe ulaştı

2006'da market markaları pazarı yüzde 21 büyüyerek 700 milyon dolarlık büyüklüğe ulaştı. Market markalı ürün satışları süpermarketlerden indirim mağazalarına kayarken, gıda yine en fazla büyüyen kategori oldu.

Özellikle ekonomik kriz dönemlerinde marketlerin küçük ve orta ölçekli işletmelere kendi markalarıyla ürettirip, göreceli olarak daha ucuza sattıkları market markalarına olan ilgi, son dönemde indirim marketlerinde yoğunlaştı. KMG Pazarlama Hizmetleri Grubu şirketlerinden Retailing Institute ve HTP, market markalı ürünler pazarının gelişimini incelediği 2006 Market Markaları Raporu'na göre, BİM, Şok, Diasa gibi indirim mağazaları market markası alımlarının en yoğun yapıldığı satış kanalları oldu. Son iki senedir market markalarının satışlarının süpermarketlerden indirim mağazalarına kayarken, bu mağazaların payı yüzde 71'e çıktı. Market markası satışlarının Eylül 04-Ağustos 05 döneminde üçte ikisinden fazlası indirim mağazalarında gerçekleşti. Öte yandan market markalarına yapılan toplam tüketici harcamalarındaki artış bir önceki yıldaki artışın yarısı kadar oldu. Geçen yıl yüzde 54.5 olarak gerçekleşen büyüme hızı 2006'da yüzde 21.7'ye geriledi, pazar büyüklüğü de 700 milyon
dolara ulaştı. Gıda ürünleri 2005 yılında olduğu gibi 2006'da da en fazla büyüyen kategori olurken, temizlik ürünleri geçen yıla göre küçüldü.

HANE SAYISI ARTTI
Market markası harcamaları son dört yıldır artan bir trend gösteriyor. Market markalarına yapılan toplam tüketici harcamalarındaki artış bir önceki yıldaki artışın neredeyse yarısı kadar. 2005'te 54.5 olarak gerçekleşen büyüme hızı 2006'da yüzde 21.7'ye geriledi. Gıda ürünleri 2005 yılında olduğu gibi 2006'da da en fazla büyüyen kategori olmaya devam ederken temizlik ürünlerinde geçen yıla göre küçülme görüldü. Enflasyon rakamları dikkate alındığında ise market markalarındaki büyümenin 2006 yılında enflasyonun yaklaşık 11 puan üzerinde gerçekleştiği görülüyor. Rapora göre, market markalı ürünlerdeki büyüme hem geçen yıla göre daha fazla sayıda hane tarafından satın alınmasından, hem de bir kez satın alımın arkasından tekrar tekrar market
markalı ürün satın alan hanelerin sayısındaki artıştan kaynaklandı. Araştırmada, geçen yıla göre, market markalı ürünlerin yüzde 3.4 daha fazla haneye ulaşması ile Eylül 05-Ağustos 06 döneminde hanelerin yüzde 73.8'sinin en az bir kere market markalı ürün satın aldığı saptandı. Bu dönemde market markalı ürünlerin tüm ürün kategorilerinde önceki döneme göre yaygınlaştığı görülürken gıda ürünleri, son dört yılda olduğu gibi en ranı ile en fazla sayıda haneye giren kategori olmaya devam ediyor. Bunun yanı sıra, market markalarına tüm kategorilerde tüketici sadakati, yani ikinci veya daha fazla kereler satın alım, artmaya devam etti. Eylül 05-Ağustos 06 döneminde market markalı ürün satın alan tüketiciler, hızlı tüketim malları harcamalarının yüzde 5.6'sını market markalı ürünlerle yaptılar. Temizlik hariç tüm kategorilerde market markalarına olan tüketici sadakati arttı.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Petrol Ofisi'nde ilk tebligat yapıldı, zamanaşımı durdu!
 2007'de 166,5 milyar YTL borç ödenecek
 Koç Holding ve Migros'un sıraları açıldı
 Konut fiyatlarındaki artış yabancıyı kaçırdı
 Sıfır araba indiriminde vergi kaybı
 Açlık sınırı 615 YTL
 Dolar 1,4260 YTL seviyesinde
 'En zengin Türkler'e 27 yeni isim
 Devlet eczacıları hastanelik etti
 Ciner Grubu'ndan dev işbirliği
 Enerjide rüzgâr gibi esecekler
 İSO yönetimi kiradan üyesi ikramdan yakındı
 Bankalar hazır olmadığı için Anadolu yaklaşımı gecikti
 'Türkiye Finans'a yabancı çok yoğun ilgi gösteriyor'
 En düşük memur emeklisi 673 YTL aylık alacak
 Asgari ücret, gelişen AB'nin gerisinde yenilerin üstünde
 İmalat sanayinde ortalama brüt ücret bin 314 YTL'ye çıktı
 Tüketici ne aldığını bilmeli
 Aviva geleceğe yelken açtı
 Kiraya sigorta güvencesi
 AXA OYAK'a müşteri ödülü
 Eğitimli acenteler sektörün çıtasını yükseltecek
 Şehir eşkiyası antika pul ve gayrimenkul ile para aklıyor
 Şantiyede terleyenler horonla dinlendi
 İran'dan gelen gazın miktarı artmaya başladı
 THY'den son teknoloji ile donatılmış simülatör
 Kartta azami faiz yüzde 5.63'e indi
 Migros, dedikodu ile % 6 yükseldi
 QVT'nin Cimbom'a açtığı dava düştü
 Ziraat Bankası'nın notu yükseltildi
 Şirketlerden
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Borsanın yaşgününü unutmak neyin göstergesi?
26 Aralık...
MELİHA OKUR
Rakı özelleşti kayıtdışılık arttı
Tarih, 27...
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Yuvacık Barajı'nda ortada dolaşan maliyetlerin hangisi...
Ekranda keçi sağma rezaleti
Acun Ilıcalı'nın sunduğu 'Fear Factor' adlı programda yarışmacıların...
Boşandılar ama ikisi de yara aldı
Karşılıklı açtıkları boşanma davalarında birbirlerinin özel...
F-16 ihalesi Lockheed'in
F-16 ihalesi Lockheed'in
ABD'nin PKK ile mücadele koordinatörü Ralston'ın yönetim kurulu üyesi...
Denizcilik Fakültesi'nde yönetmelik terörü
Denizcilik Fakültesi'nde yönetmelik terörü
Yönetmeliğe göre, disiplin suçuna yol açacak her eylemin bir puanı...
IMKB
E: 39.094 D:% 1,25
DOLAR
S: 1,411 D:% -1,018
EURO
S: 1,860 D:% -0,668
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu