kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bırakın yağmur yağsın
Bırakın yağmur yağsın
İyi şemsiye ters döner

Havadan kâr yağıyor

İsmine şemsiyelerinden aşina olduğumuz Celal Birsen ile son günlerin olay yaratan duygu yüklü reklam filmini ve şemsiyelerini konuştuk.


Bırakın yağmur yağsın

Kimse yağmurlu bir güne uyandığında onun kadar sevinemez herhalde. Celal Birsen'den bahsediyoruz. Şu herkesin diline dolanan reklam filmindeki şemsiyelerin kurucusundan. Birsen ile yağmurlu bir günde konuştuk.

Şu sıralar herkesin dilinde aynı şarkı: Bu sabah yağmur var İstanbul'da. Mazhar Alanson'un bu duygu yüklü şarkısının yeniden popülaritesini kazanmasında Celal Birsen şemsiyelerinin reklam filminin katkısı tartışılmaz. 22 yıldır şemsiye üreten Birsen ile reklam filmini, şemsiyelerini ve mesleğe nasıl başladığını konuştuk.

- Bu sabah yağmur var İstanbul'da, yüzünüzün gülmesini buna bağlayabilir miyiz?
- Evet, yağmuru görünce bizim yüzümüz gülüyor doğrusu. Çünkü yağmura hem ülkemizin ihtiyacı var hem de ürünümüzü daha rahat satabilmek için bizim firmamızın.

-
Tabii satışlarınızı da arttırıyor.
- Artıyor tabii. Maalesef Türk toplumunun ortak yapısı bu. Her şeyde bıçak kemiğe dayanana kadar bekliyoruz. Kara saplanmadan zincir almıyoruz. Yağmurda da insanların aklına ilk olarak şemsiye geldiği için, ürünlerimizin satışı da bu havalarda ciddi oranda artıyor.

- Peki küresel ısınma nasıl etkiledi sizi?
- Bizim tüm işimiz havayla alakalı. Kışın yağmur, yazınsa çok sıcak istiyoruz. Sadece yağmur şemsiyesi satmıyoruz biz. Bu Iceberg Dağı'nın görünmeyen yüzü. Asıl işimiz güneş şemsiyeleri. Bugün Türkiye'deki ve 42 ülkedeki, altında güneşlendiğiniz şemsiyelerin birçoğu bize ait. Kışın yağmurdan, yazın güneşten koruyoruz yani. Böyle olunca da meteorolojiyi uzun vadeli takip etmemiz gerekiyor. Küresel ısınmadan mevsim değişimlerine kadar her şeyi önceden masaya yatırıyoruz.

- Karlı havalar da sizi etkiliyor mu?
- Çok karlı havalar da sırf biz değil herkes bitiyor maalesef ama sulu kar işimize yarar.

- Peki, nasıl başladı bu şemsiye işi, babadan kalan bir miras mı?
- Kimseden kalmadı. 22 yıl önce, işe başlayacaktım ve bir sektör belirlemeliydim. Kış dönemiydi ve yağmur şemsiyesine karar verdim. Özel bir nedeni yok.

- Markanıza kendi ismini vermişsiniz, isminizi herkes biliyor ama kimse sizi tanımıyor?
- Neden Celal Birsen olmasın ki? Emporio Armani neden var ya da Pierre Cardin? Ben de bir Türk markasının tüm dünyada öne çıkmasını istedim. Aslında ilk başlarda toplumumuzda inanılmaz bir marka ve Avrupa hastalığı vardı. Ben de Rainbow gibi yan isimlerle çıktım. Ama sonra Celal Birsen'i kullanmaya başladım.

- Şu sıralar Bu sabah yağmur var İstanbul'da dizeleri herkesin dilinde, kimin fikriydi bu reklam filmi?
- Mazhar Alanson'un bu şarkısı benim çok sevdiğim bir şarkı. Bence çok duygusal, dinleyen herkesin tüylerini diken diken ediyor. Yağmur yağdı kaç kaç gibi bir şarkı da seçebilirdik. Ama İstanbul büyük bir şehir. Yunanistan'la Hollanda ile nerdeyse aynı büyüklükte ve dünya konvektöründe ayrı bir yeri var. Bu şarkının içinde İstanbul'un geçmesi de çok önemli bence.

- Peki şarkı için gerekli izinler nasıl alındı, Mazhar Alanson'la mı görüştünüz?
- Evet, her yaklaşımımız profesyonelce oldu. Reklam ajansımız Mazhar Alanson'la görüştü ve gerekli izinleri aldı. Reklam filmi de kısa ve öz olsun istedik. Sonra bir de 'Bırakın yağmur yağsın' sloganını ekledik.

- Gelen tepkiler nasıl?
- Çok iyi tepkiler aldık. İnsanlara yağmuru sevdirdik. Bence ruhu okşayan bir reklam oldu. Her şey özenle seçildi, kırmızı şemsiye bile. Bizim halkımız kırmızı rengi sever, ne de olsa bayrağımızın rengi.

- Bir de galiba şemsiye bir kere alınır, bir ömür kullanılır mantığı var...
- Evet, genelde böyle bir yaklaşım var. İnsanlar aldığı bir şemsiyeyi 10 yıl kullanmak istiyor. Halbuki şemsiye artık bir aksesuar, kıyafetin bir tamamlayıcısı. Kıyafete göre, arabaya göre, rengarenk şemsiyeler üretiyoruz. Ürün portföyümüzü arttırdık. Siyah bir şemsiye ile kısıtlı kalmadık. Yağmurda insanları mutlu etmeyi amaçlıyoruz. Düşünsenize hava kötü, trafik var zaten, ama elinizde cıvıl cıvıl bir şemsiye, mutlu olmaz mısınız? Avrupa'da şemsiye bir ihtiyaçtan çok bir aksesuar. Her yıl farklı bir desen, model moda oluyor.

Burcu ALDİNÇ

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 'Erkeği yoldan çıkaracak kadını içeri almamak lazım'
 'Herkes hastaneye çiçek götürür, ben hemen pijama dikip...
 Bu dergiye arşivinizde yer açın
 Saati 10 dolara çalış, gez ama rehin kalma
 Basketçiler centilmenliği öğreniyor
 'Hidayet Türkoğlu gibi eee, hımm... demesinler'
 Evdeki gibi rahat olsun
 İletişimde çıplak devrim
 Hayatı kolaylaştıran tavşancık
 İnekten tuvaller
 O zamanlar her şey farklıydı, aşklar da...
 Avrupa'da okumuş yazmış yakışıklı çocuk
 İstanbul çağdaş sanatla buluşuyor
 Samuel Beckett 100 yaşında
 Kemikler cinayet de çözer
 İşte o iki genç kız
 Tutkuları ilkokulda başladı
 Güney Fransa'nın en güzel kasabaları
 James Bond'u herkes yazar'
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
ALİ POYRAZOĞLU
İnsan turşuları...
İlkokula başlayınca, birinci sınıfta...
SUNAY AKIN
Noel babasız bir buzdağı
Charles Dickens 1870'de...
METİN KALKAVAN
Sürücülerin en kıymetli aksesuarı
Yarışlarda ve günlük...
Adını bilmediğin şeyi yememeli
Keyifle yediğiniz yiyeceklerin adlarını, duyduğumuz bazı mutfak terimlerini ve...
Bu İngilizi çok sevdik
İngiliz toplum yaşamının vazgeçilmezlerinden olan pub'lar, 1990 yılında North...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.