|
|
Ekranda bir kahkaha kaç pirzola eder?
HALK deyişini bilirsiniz: "Bir kahkaha bir kilo pirzolaya denktir" denir. Bu teorinin bilimselliği tartışılır ama televizyon ekonomisinde doğruluğu çoktan kanıtlandı bile. Televizyonda en çok hangi kanallara ve programlara reklam verildiği, sponsor olunduğuyla ilgili bir araştırmanın sonuçlarını incelerken, sektörde bir kahkahanın, reklam/dakika karşılığının bir kilo pirzoladan çok daha fazla ettiğini gördüm. Örneğin; Digitürk'ün komedi kanalı Comedymax aylık ortalamada en uzun süreli reklamları alırken, TGRT Haber ancak bunun üçte biri ile yetiniyor. Yine Comedymax'in dizisi Will&Grace 23 dakikalık sponsor süresine sahipken, CNN Türk'ün haber bülteni 14 dakikada kalıyor. Demek ki televizyonculukta reklamverene kuşak satmanın en kestirme yolu komediden geçiyor. Bu sonuçların ardından ekranda komedi ağırlıklı yapımların artacağını söylemek, kehanet olmaz. Medya Takip Merkezi'nin yaptığı bir diğer araştırmaya göre ise ekrandaki magazin programları, aynı kanallardaki kültürsanat programlarının ancak üçte biri kadar reklam alabiliyor. Geçen ay magazin programlarında 6 bin 625 reklam yayınlanırken, kültür-sanat programları sadece 2 bin 843 reklamla yetinmiş. "Niye nitelikli kültür/sanat programları değil de magazin yapımları çoğalıyor?" diye hâlâ merak ediyor musunuz?
|