|
|
Sen de mi dostum Mayk?
Form düşüklüğü gösteren kampanyalardan biri de Cem Yılmaz'lı Opet reklamları... Efsane haline gelen Mayk ve GİTT'li reklamların yeni versiyonunda ürünü, Cem Yılmaz'ın önünde gösterme kaygısı, konseptin dibini oymuş. Yeni reklamdan öğreniyoruz ki, Mayk'ın bebekleri yapılacak ve büyük talep gören GİTT'in oyuncağı gibi promosyon olarak istasyonlarda dağıtılacak. Bu nedenle Mayk, oyuncakların imal edildiği Çin'e gidiyor. Ben sandım ki, Mayk, piyasayı istila eden ucuz Çin mallarına karşı mücadele edecek. Ama nerdeee?.. Oysa Balat'taki son tahta oyuncakçı da kepenk indirdi. Yerli oyuncak yapımcıları Çin malları ile rekabet edemediği için birer birer iflas bayrağı çekiyor. Piyasa, Çinliler'in elinde "oyuncak" oldu... Durum böyleyken, kurucuları arasında eğitmenlerin bulunduğu Opet'ten daha anlamlı bir mesaj beklerdim. Ha, bir de şu bizim öğrencilik yıllarımızdaki Yerli Mallar Haftası hâlâ kutlanıyor mu? Belki de limanlarımıza yanaşacak Rum gemilerinden indirilecek Çin konteynırlarını karşılamak için ara verilmiştir!..
|