Türkiye'de geçen yılı 2.2 milyar dolarlık bir hacimle kapatan reklam pazarının bu yıl 3 milyar dolarlık büyüklüğe yaklaşması bekleniyor. Reklamcılar Derneği Genel Koordinatörü Aygen Tezcan, reklam sektörünün son yıllarda sürekli büyüme eğiliminde olduğuna işaret ederek, "Geçen yılı 2.2 milyar dolarlık hacimle kapatan sektörün bu yıl yüzde 25 civarında büyüyeceğini tahmin ediyoruz" dedi. Tezcan, reklam yatırımlarında başı çeken sektörlerin gıda, kozmetik ve kişisel bakım, içecek, finans ve ev-temizlik ürünleri olduğunu belirtti. Reklam yatırımlarının dağılımında ise televizyonun toplamdaki payının yaklaşık yüzde 38, yazılı basının yüzde 30, radyoların yüzde 2.7, sinemaların yüzde 0.9, açık hava reklamlarının ise yüzde 3.7 olduğunu ifade eden Tezcan, reklam yatırımlarındaki en büyük artışın televizyon ve yazılı basında olduğuna dikkati çekti. Tezcan, önümüzdeki dönemde televizyon ve basının yine ilk sıralarda yer alacağını öngördüklerini kaydetti. Reklamın, markalaşma sürecinin en önemli unsurlarından biri olduğunu vurgulayan Tezcan, şunları kaydetti: "Reklam, markanın olmazsa olmazı. Global dünyada ve iç pazarda markalaşmadan rekabet etmek artık mümkün değil. Reklam ham madde gibi ana girdilerden biri haline gelirken reklam yapanlar zirvede yarışıyor, yapmayanların rekabet haritasında yer bulmaları giderek güçleşiyor."