Konya'ya büyük umutlarla uçuş başlattıklarını belirten Atlas Jet Başkanı Murat Ersoy, "Bilet fiyatını 59 YTL'ye kadar indirdik ama Konyalı otobüsle gitmeye devam etti" dedi.
Özel havayolu şirketlerinin iç hatlarda tarifeli uçuşlara başlaması ile birlikte Türk halkı uçak keyfine de alıştı. 2004'te iç hatlarla faaliyete geçen Atlas Jet, bugün kadar 21 noktaya uçuş başlattı. Devletle rekabetin zorladığı yerlerden 'devletle rekabet olmaz' diyerek çekildiklerini kaydeden Atlas Jet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy şimdiye kadar iki hatta yanıldıklarını söyledi. Bu iki hattan biri zengin bir il olarak bilinen Konya. İlde yaklaşık 1 milyon nüfusun olduğuna işaret eden Ersoy, "Doğrusu ben bu hattın dolup taşacağını sanıyordum. Ama olmadı. Konya'da bilet fiyatlarını 59 YTL'ye kadar çektik ama halk otobüs ile gitmeye devam etti. Bizim buradaki hattıiptal etmemizin nedeni devletle rekabet değil Konyalı'nın otobüsü tercih etmesidir" dedi. Atlas Jet'i yani Murat Ersoy'u şaşırtan bir diğer hat ise Tokat olmuş. Tokat'a uçuşa başladıklarında 'Bu hat dolmaz, görev zararı yazarız' diye düşündüğünü itiraf eden Ersoy, bu kez bu ilde Konya'nın tam tersi bir durum ile karşılaşmış. Ersoy, "Öyle ki doluluk oranları yüzde 90'ların altına inmedi" diye konuştu. Ersoy, Adıyaman gibi bazı pazarlardan THY'nin yaptığı rekabet nedeniyle çıkmak zorunda kaldıklarını ifade ederek, "Devletle rekabet edilmez. Bu pazarlarda zorlanmanın anlamı yok" değerlendirmesinde bulundu.
HAVACILIKTA AYRIŞMA İç hatlarda uçuş yapan şirketler arasında THY'yi ve Atlas Jet'i birinci
ligde değerlendiren Ersoy, kendilerini şöyle tanımladı: "Nasıl otobüs şirketleri arasında Ulusoy ve Varan'ın yeri ayrıysa, havacılıkta da THY ve Atlas Jet'in yeri farklıdır. Son zamanlarda havacılık sektöründe şirketler arasında ciddi bir ayrışma oldu. Kaliteyi ve güvenliği tercih edenler THY ve Atlas Jet'i, fiyatı tercih edenler ise diğer firmaları tercih ediyor." Türkiye'de 160 milyon otobüs yolcusu olduğunu kaydeden Ersoy, uçak ve otobüs firmalarının birlikte çalışması gerektiğine dikkat çekerek, yere kadar insanlar uçakla gidip oradan otobüslerle dağıtımlar yapılmalı. Otobüsler Türkiye'nin ekonomisine de zarar veriyor. Çünkü yolları bitiriyor. Türkiye'de 2007 yılı içinde 25 milyon uçak yolcusunun olmasını hedefliyoruz" dedi.