23 Ekim 2006 Pazartesi

Servislerimiz

160 TÜRK İŞÇİ İSTANBULA GELDİ...  Kazak işçilerin saldırısına uğrayan 160 Türk işçi dün gece İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına geldi. İşçilerin yüzlerinde darp izleri olduğu görüldü.
Soykırım yapılıyor satırla yatıyoruz
İşçiler anlatıyor: Planlıydı
Şarık Tara: Anlatmıyorlar

Bize soykırım var satırla yatıyoruz

"48 saattir göz kırpmadan elde satır nöbetteyiz. Camları kırıp paralarımızı aldılar. Eşyalarımızı kırıp döktüler. Korkuyoruz. Türkiye yardım etsin".

PARALARI ÇALDILAR
Kazakistan'ın Tengiz kentindeki şantiyeden SABAH'ı arayan ENKA teknisyeni 150 kişinin yaralandığını, 10 kadar ölü olduğunu iddia etti. Ölü iddiası doğrulanamadı.

SAVAŞ ALANI
6 bin kişilik dev şantiyedeki iki bin Türk işçisi olaylar üzerine iş bıraktı. Güvenlik sağlanıncaya kadar işbaşı yapılmayacağı da bildirildi.

Soykırım yapılıyor satırla yatıyoruz

Kazakistan'ın Tengiz kentinde şantiyede Kazak işçilerin saldırdığı Türk işçiler kendilerine soykırım yapıldığını söyledi. Elde satır 48 saattir nöbet tutan Türk işçiler yardım istedi.

Kazakistan'ın Tengiz kentindeki şantiyede Kazak işçilerin saldırsına uğrayan Türk işçilerden imdat çığlığı geldi: "Burada bize soykırım yapıyorlar. 48 saattir uyumadan, elde satır nöbet bekliyoruz. Ne olur durumumuzu Türkiye'ye duyurun." Bölgedeki Türk işçileri, saldırılarda ölen olduğunu da iddia etti ancak ENKA şirketi, ölüm iddiasını yalanladı. Bu arada, perşembe günü Kazak işçilerin saldırısında yaralanan 9'u ağır 150 civarındaki yaralı işçi dün Türkiye'ye getirildi. Dünyanın en büyük ikinci şantiyesi olarak gösterilen petrol rafinerisinde 2 bin Türk işçisi çalıştıran ENKA şirketi de, güvenlik sağlanıncaya kadar Türk işçileri çekti.

SABAH'A TELEFON
Dün Tengiz'deki şantiyede bulunan bir teknisyen SABAH gazetesini arayarak yaşadıklarını anlattı. Adının yayınlanmasını istemeyen Türk teknisyen, yaşananları "tam bir soykırım" olarak niteledi ve şöyle dedi: "48 saatir gözümüzü kırpmadan elde satır nöbet bekliyoruz. Burada yaşananlar tam bir soykırımdı. Bize saldırıdan bir gece önce avans dağıttılar. Ertesi günü saat 11.00'de öğle tatili verildi. Türkiye'de kavganın yemek sırasından çıktığı söyleniyormuş. Alakası yok. Türk işçilerin çoğu oruç tutuyor. Saat 11.00'de mola verildi 20 dakika sonra koca şantiyenin her tarafında Türk işçilere saldırılar başladı. Çoğumuz konteynırlardaydık. Önce camları kırdılarsonra içeri girip paralarımızı ve cep telefonlarımızı aldılar. Eşyalarımızı kırıp döktüler. Buradaki Kazak işçilerin tümü aç, bu yüzden bize saldırıyorlar." Yine adının açıklanmasını istemeyen bir başka Türk işçisi ise olayı şöyle anlattı: "Polise gidiyoruz 'başımızdan gidin' diyorlar. Bu saldırı planlı ve programlıdır. Burada Macar ve Filipinli işçiler de çalışıyor ama kimse onlara saldırmadı. 25-30 kiloluk demir çubuklarla Türk işçilerin kafalarına vuruldu. Yaralı sayısını az gösteriyorlar."

KAZAKLARA ÜÇ ŞART
Türk işçilerin çoğunun kendisi tarafından götürüldüğünü söyleyen Samsunlu formen Mehmet Uçar ise az para alan Kazaklar'ın PKK'lılar tarafındankışkırtılarak Türk işçilere saldırdığını öne sürdü. ENKA Holding kamp sorumlusu Sinan Kara şu açıklamayı yaptı: "Şantiye yönetiminden taleplerde bulunduk. Bu talepler yerine gelmeden işçilerimize iş başı yaptırmayacağız. Şantiyelere polis girmesini, yemekhane ve yatakhanelerin ayrılmasını talep ettik. Şu an Türk işçileri kendi ana kampımıza aldık. 9 ağır yaralıyı ambulans uçakla Türkiye'ye yolladık. Dönmek isteyen işçilerimiz de birkaç gün içinde tahliye edilecekler." Türkiye'nin Almatı Büyükelçisi Tamer Seben ise itidal tavsiye ederek "Kazaklarla meydan savaşına girmişiz gibi bir hava yaratılmamalı" dedi.

Erdal ŞİMŞEK / HABER MERKEZİ

1 2 3 4 5

DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 Siyasinin dili ayrı askerinki ayrıdır
 Pompalı katillerin kimlikleri belirlendi
 Ameliyatta iftar arasını savundu
 Bu Japonlar niye saklanıyor
 'Namusa zimmetli' kitaplar kayboldu
 Afganistan'da başı dara düşen Mehmetçik'e koşuyor
 Şehitlik doldu, taştı
 Mezarlıkta sahte hoca operasyonu
 Polislerden sahur yemeği ikramı
 Hırsızlık oldu, Karun Hazineleri 'göze girdi'
MEHMET BARLAS
Erdoğan'ın yerinde olsanız Çankaya'ya çıkar...
ERGUN BABAHAN
Bir bayram sabahı
Müslüman alemi bugün yeni bir Ramazan...
ERDAL ŞAFAK
Geçmişe yolculuk
İslam aleminin Ramazan...
MEHMET ALTAN
Bugün bayram...
Ramazan Bayramı ile başlayıp Cumhuriyet...
Müslüman Bakan peçeye savaş açtı
İngiltere'de çıkan peçe tartışması, İtalya'dan sonra İsveç'e sıçradı.
Irak yönetimine 'güvenliği sağla' takvimi verdi
Bush yönetimi, ülkeye güvenliğin getirilmesi için Irak yönetimine...
Geri döndüler: 4-1
Newcastle'da futbola dönüş sinyalleri veren Fenerbahçe, Kayseri...

Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa