2007'ye bitirilme sözü verilen Karadeniz Sahil Yolu 1.5 milyar YTL ödenek gerektiriyor. Asfalt maliyeti yüzde 70 artınca, ödeneği tüketen Karayolları son çare olarak zam silahını çekti.
Karayolları Genel Müdürlüğü'nün köprü ve otoyol geçiş ücretlerine yaptığı şok zammın perde arkasında Otomatik Geçiş Sistemi ve Karayolları Geçiş Sistemi'ne sağlanan yüzde 20'lik indirimin ve Karadeniz Sahil Yolu için gereken ödeneğin etkili olduğu anlaşıldı. Boğaz Köprüleri'nden kartlı geçişin zorunlu hale getirilmesi ve bu sistemi kullanan araç sahiplerine indirim sağlanması zam oranının yüksek tutulmasında etkili oldu. Özel araçlar için 3 YTL olan köprü geçiş ücretinin, indirimli tutarda 2.4 YTL'ye karşılık geldiği, 4 YTL'lik yeni geçiş ücretinin indirimli tutarının ise 3.2 YTL'ye yükseldiği, ancak 3 YTL'lik indirimsiz eski geçiş tutarına kıyasla yüksek tarife ayarlaması yapılmadığı öne sürüldü.
EK
ÖDENEK İSTEDİLER Karayolları'na göre 3 YTL'lik eski geçiş ücreti aslında 3.2 YTL'ye yükselmiş oldu. Karayolları'nı mali açıdan zorlayan diğer üç konu ise asfalt ve bitüm maliyetinin yılbaşından bu yana yüzde 70 oranında artması, bölünmüş yollar için yeterli kaynak bulunamaması ve hükümetin Karadeniz Sahil Yolu'nu genel seçimden önce tümüyle hizmete açma çabası gösteriliyor. 2007'ye bitirilme sözü verilen Karadeniz Sahil Yolu 1.5 milyar YTL ödenek gerektiriyor. Temmuz ayında Başbakan Tayyip Erdoğan'la görüşen otoyol müteahhitlerine, "Yolu bir an önce bitirin" direktifi verilmiş, bir şekilde ödenek temin edileceği söylenmişti. Hükümet'in düşündüğü en pratik kaynak ise Karayolları'nın Boğaz'daki arazisinin satış geliri olacak. Ancak bu satış Özelleştirme İdaresi tarafından yapılacak ve inşaat sezonu bitmeden kaynak transferi gerçekleşmeyecek. Bu nedenle Karayolları Genel Müdürü Cahit Turan önceki akşam Maliye Bakanlığı'na giderek ek ödenek talebinde bulundu. Turan, müteahhitlere, "Siz işe devam edin biz parasını daha sonra öderiz" anlamına gelen ödenek üstü işler de yaptırıldığını, bu nedenle acilen ödenek bulunması gerektiğini söyledi. Maliye, Karayolları'nın ödenek talebini, öncelikli ihtiyaçları dikkate alarak sınırlı ölçüde karşılamak için çalışma başlattı.