2000'e kadar İstanbul'a odaklanan alışveriş merkezleri Anadolu'ya yayılıyor. Son 2 yılda Anadolu'da açılan alışveriş merkezi sayısı İstanbul'da açılanları 2'ye katladı.
Türkiye'nin 1980'lerde tanıştığı alışveriş merkezleri, 2000'li yıllara kadar daha çok İstanbul'da sınırlı kalsa da artık Anadolu'da yapılan alışveriş merkezi yatırımları İstanbul'dakileri aratmıyor. 2000 yılına kadar 48 alışveriş merkezinin üçte biri İstanbul'da iken, özellikle 2004 yılından sonra Anadolu'da açılan alışveriş merkezlerinin sayısı aynı dönemde İstanbul'da açılanları 2'ye katladı. Bu dönemde Anadolu'da 18, İstanbul'da 9 alışveriş merkezi açıldı. Bugün Türkiye'de sadece 22 ilde alışveriş merkezi bulunurken, inşaat halinde olanların tamamlanmasıyla Anadolu'da 11 ilde daha alışveriş merkezi olacak. MARKA
BİLİNCİ Alışveriş merkezlerine danışmanlık yapan Alkaş Danışmanlık'ın Genel Müdürü Avi Alkaş, Anadolu'ya yatırım talebinin öncelikle markalardan geldiğini söyleyerek, markaların toptan satış kadar kendi mağazalarını da açmak istediklerini belirtti. "Bu marka bilincini artırmak için yapılıyor, ancak bayilik de yoğunluğunu koruyor" diye konuşan Alkaş, faizlerin düşmesiyle birlikte elinde kaynağı olan yatırımcıların mağaza açma talebini artırdığını dile getirdi. DİZİLER DE ATEŞLİYOR Buna ek olarak, Anadolu tüketicisinin de marka ve alışveriş merkezi talebinin arttığına işaret eden Alkaş, "İçinde alışveriş merkezi geçmeyen dizi ya da film yok, bu da talebi körüklüyor. İnsanlar caddelerden alışveriş merkezlerine yöneliyor" diye konuşt u. Alkaş, şöyle devam etti: "Cirosal anlamda bakıldığında da İstanbul'dan aşağı kalır sonuçlar yok. Anadolu'da zaman kısıtlaması olmadığı için daha uzun süre ve daha yoğun alışveriş yapılıyor. Alışveriş merkezi anlamında Türkiye hala çok bakir, daha alınacak çok yol var."