kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bu yıl kupalar bizim olacak
Bu yıl kupalar bizim olacak

Türk yatçılığının ünlü teknesi Oğuzhan Too, mayıs ayından beri girdiği tüm yarışları kazanıyor. Geçen yılın Çakabey galibi ekip, bu yıl tüm kupaları istiyor. Büyük Yarış ekibinde tekne sahibi Sedat Gülçağlayan'ın 14 yaşındaki oğlu Oğuzhan da olacak.

Yarış sınıfının iddialı teknelerinden Oğuzhan Too bu sene tüm kupaları almaya hazırlanıyor. Ekibin, 2006 yat sezonunda yapılan 20 yarışın 10'unu birincilikle bitirmesinin ardından 2004 senesinden sonra bu yıl da Bosphorus Cup 2006 Trofesi'ni kazandı. İlk iki yarışı yapılan TAYK trofesinde iki birincilikle şu anda önde olan Too, İstanbul Yelken Kulübü trofesinde de iddialı pozisyonda. Geçen yıl Deniz Kuvvetleri Kupası'nı kazanamamasına rağmen iyi bir performans gösteren tekne Çakabey Kupasını kazanmıştı. Teknenin sahibi ve dümencisi Sedat Gülçağlayan, yıl boyunca Oğuzhan Too ekibinin çalışma performansını şöyle anlatıyor. "Biz genel olarak İstanbul ve çevresinde yapılan tüm yarışlara katılmaya gayret ediyoruz. Yarış ilanı geldiği zaman ekip üyelerinin hepsine gönderiyor ve kendi sitemiz kanalıyla yarışın rotalarına, nelere dikkat etmemiz gerektiği gibi bilgileri paylaşıyoruz. Ayrıca tüm hafta süren yoğun bir mail trafiğimiz oluyor. Daha evvelden hazırlanan rota çizelgesini yarış sabahında bir daha gözden geçiriyoruz ve o günkü yarış stratejimizi rüzgâr, akıntı durumunu da dikkate alarak belirliyoruz."

ANTRENMANLAR AKSAMIYOR
Oğuzhan Too Türk tekneleri içinde en sıkı antrenman programına sahip teknelerden. Sedat Gülçağlayan sadece yarışlara odaklanmadıklarını söylüyor. "Bizim hazırlıklarımız sadece büyük yarışa yönelik değil. Tekneyi sürekli daha hızlı götürebilmek, daha performanslı kullanabilmek için kafa yoruyor, yenilemeler yapıyoruz. Gerektiğinde profesyonel yelkencilerden yardım alıyoruz. Bu tip işlerimiz genellikle sezon bittiği aralık, ocak ve şubat aylarında oluyor daha sonra bol bol antrenman yapıp kendimizi daha da ileriye götürmek için çalışıyoruz."

YILLARDIR BİRLİKTELER
Gülçağlayan başarılarının en büyük sebebinin ekip üyelerin senelerdir birbirini tanıması olarak gösteriyor. Tecrübeli denizci yarış öncesi yapılan şakaların yarış başlayınca sona erdiğini ve ekip üyelerinin büyük bir ciddiyetle çalıştıklarını anlatıyor: "Teknedeki herkes birbirlerini senelerdir tanıyor. Birçoğu çocukluk arkadaşı. Bu sebeple teknede buluşulduğunda, yarış hazırlıkları bol muhabbetle beraber tamamlanır ama yarışın uyarı işaretiyle beraber muhabbet kesilir herkes kendi işine konsantre olur. Teknede herkesin görevi belirlenmiş durumdadır. O günkü hava durumuna göre tekneye hangi yelkenlerin alınacağı, nasıl bir strateji ile yarışılacağı, nasıl bir taktik yapılacağı, hangi yelkenin basılacağı, yelkenlerin ne zaman basılıp, ne zaman indirileceğinin kararlarını kimlerin vereceği bellidir. Doğru, yada yanlış her iş için kararları belirli kişiler verir ve geri kalan ekip bu karara uyar."

14 KİŞİLİK EKİP
Oğuzhan Too lojistikle birlikte çok büyük bir ekip. Ekipte şu isimler bulunuyor; Sedat Gülçağlayan, Haluk Babacan, Arda Baykal, Zahit Sözen, Can Ergün Kerem Özkan, Kaya Dinar, Burak Zengin, Koru Sarıkaya, Derya Kınık, Burak Baran, Oğuzhan Gülçağlayan ve lojistikte Muharrem İlseven ve Cüneyt Erdem.

OĞLUYLA KATILACAK
Sedat Gülçağlayan bu seneki yarışa tekneye adını verdiği oğlu Oğuzhan Gülçağlayan ile katılıyor. Bu yılki büyük yarışa ilk defa oğluyla katılmanın heyecanını yaşayacak olan Gülcağlayan oğlunu yelken sporuna alıştırmaya çalıştığını söylüyor: "Yarışlara Oğlum Oğuzhan'da katılıyor. Zaten kendisi ilk kez dokuz yaşında, 2001 yılındaki İstanbul-Çeşme etabına ve Koy içi yarışlarına katılmıştı. Onu yelken sporuna alıştırmak istiyorum." Oğuzhan Too 40 feet uzunluğunda bir 'Tek dizayn' teknesi. Teknenin tek kullanım amacı yarış. Teknedeki tüm detaylar, teknenin ve ekibin yarışta daha iyi performans gösterebilmesi için düşünülmüş. Kısaca tekne 40 feet'lik bir yarış makinesi.

Cenk ERTEKİN /HABER MERKEZİ

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Bakan, izninde turneye çıktı
 Latife Tekin'den türban masalları geliyor
 Saçlara özel yaz bakımı
 'Büyük Yarış' cuma günü
 Baştan sona asker güvencesinde
 Gerçek hakem yarışçının vicdanıdır
 İsmimize uygun bir spor
 Yalıkavak yarışçıları bekliyor
 Şarap mı, pizza mı?
 Futbolun gerçek krallığı sokaklarda
 Kim korkar çağdaş sanattan?
 İş jetinde yüzde 400 büyüdük
 Dinmeyen heyecan
 'Voleybol sahası şov yerimiz'
 İş çıkışı fotoğraf kursu
 Bir derste dünya mutfağı
 Ünlü güzellerin son tutkusu sahte bronzluk
 Sıra Doğan Kitap'ta mı?
 Köpeğime bir biftek!
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
REFİK DURBAŞ
İmzalı kitaplar kimindir?
Simurg Kitabevi, geçen hafta...
TURGAY NOYAN
'Büyük Yarış' cuma günü
Bu yıl 35'inci kez düzenlenecek...
'Sette Deniz'e herkes hanım demek zorunda'
Deniz Akkaya ve Armağan Çağlayan'ı yakın arkadaş olarak biliyoruz ama...
Şimdi tatilin tam zamanıdır
Ne istiyoruz? Tatil! Ne zaman istiyoruz? Şimdi! Geleceğin derdine düşmeden,...
Heidelberg'den izlenimler
Filozoflar yolu, üniversite, baskı merkezleri, Hegel, Max Weber, Ren Nehri,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.