kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Atilla Dorsay @ SABAH
 
Unutulmaz bir konserden kalanlar
Beş yıldızlık otellerimiz ve turizm
Beyoğlu'nun taşları
Rüyalar âleminden şarkılar

Beş yıldızlık otellerimiz ve turizm

TÜRKİYE geleceğini turizme bağlamış gözüküyor. Bu konuda her gün bir haber ya da yorum çıkıyor. Ama otellerimiz ve sorunları öylesine büyük ki... En son Finike gezimden örnek vermek istiyorum. Beş yıldızlı bir otelde kaldık. Görünürde her şey parlak. Ama cilanın altı öyle değil. Örnekler; asansörler öyle küçüktü ki, üç kişi olunca kalkmıyordu. Odada havalandırma yoktu, şikayet için verilen telefona tam yarım saat kimse yanıt vermedi. Klimanın kapatıldığını ve ancak istek olunca açıldığını öğrendik. Odadaki buzdolabında ise plastik şişedeki sudan başka hiçbir şey yoktu! Sabahları hiçbir dilde gazete bulunmuyordu. Öğleden sonra havuza gittiğimizde havlu vermediler; havlular ancak 13:00'a kadar veriliyordu. Aynı biçimde otelin deniz tarafında da havlu yoktu, havuzdan alıp getirmek gerekiyordu!.. Yani turizmin içerdiği kolaylık, konfor, hoşgörü ilkelerinin tam zıddı kimi uygulamalar... Niye böyleydi? Çünkü otel 'Her şey dahil' sistemiyle, Alman ve Hollandalı gruplara kiralanmıştı. Yani onların çalışan sınıflarına... Onlar için bu konfor gerekli değildi. Otel yönetimi de ucuz fiyatların karşılığında, hizmetten tasarruf yapıyordu. Ama gerçekten beş yıldıza kanıp da gelecek yerli-yabancı müşteri, bu asgari konforu isteyecek değil miydi? Kısacası, bu 'Her şey dahil' olayı, Türk turizmini öldürüyor. En zor dönemlerde başlatılan bu uygulamadan bir süre sonra, belki yavaş yavaş vazgeçmek gerekiyor. Ayrıca otel yöneticileri de temelde yıldızlarına göre hizmet vermeli. Ve en önemlisi, tüm otellerin yeniden denetlenmesi ve vaktiyle bol keseden verilmiş olan yıldızların gerçek düzeylerine indirilmesi gerekiyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Unutulmaz konserden kalanlar   / 07-07-2006
 Noel Baba'nın yaşadığı yerde   / 30-06-2006
 Noel Baba'nın diyarında   / 30-06-2006
 Kanyon dalgalı bir deniz gibi   / 23-06-2006
 TRT ve sevimli domuz   / 23-06-2006
 Müslüm Baba AB yolunda   / 09-06-2006
 Müslüm Baba, AB yolunda   / 09-06-2006
 Kadın magandalar üzerine   / 26-05-2006
 Kadın magandalar üzerine   / 26-05-2006
 'Altın Kelebek ruhsuzdu'   / 19-05-2006
  » Yazarlar
    Alışveriş
    Yaşam
    Ajanda
    Güncel
    Gezi
ATİLLA DORSAY
Unutulmaz bir konserden kalanlar
Paul Anka konserinin...
Valilik yemeğinde alkol servisi krizi
Valilik yemeğinde alkol servisi krizi
Valilikçe Topkapı Sarayı'ndaki Konyalı'da düzenlenen yemekte alkol...
İlk resmi bekâr annenin oğlu 14 yaşında
İlk resmi bekâr annenin oğlu 14 yaşında
Türkiye'nin ilk resmi bekâr annesi Lale Gerger... Evli bir...
'Başı örtülü First Lady' oylaması
Erdoğan'ın "Türkiye eşinin başı örtülü cumhurbaşkanına hazır mı"...
Gül'den ABD'ye Kıbrıs mesajı: Krizi önleyin
Bakan Gül, Başkan Bush'un Ulusal Güvenlik Danışmanı Hadley'e AB ile...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.