kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ruslar seksi jean seviyor
Ruslar seksi jean seviyor
'Blue jean modası geçmez'

Ruslar seksi jean seviyor

Moskova'nın en çok satan jean markası Colin's, Rusya'da 46'ncı mağazasını açtı. Türk kadınlarının giyim tarzının daha muhafazakâr olduğunu söyleyen markanın tasarımcıları, 2007 için feminen bir koleksiyon hazırlıyor
Bundan 23 yıl önce 50 m2'lik bir atölyede üretim yaparken, bugün yılda 300 milyon dolar ciro yapan bir tekstil firması haline gelen Eroğlu Tekstil Giyim, dünya pazarında bir marka olma yolunda ilerliyor. 32 ülkede 200'den fazla mağazası bulunan firma, Colin's Jeans ile Ruslar'ın kalbini ise çoktan fethetmiş görünüyor. TNS Gallup firmasının araştırmasına göre Moskova'nın en çok satan jean markası olan Colin's, tüm ülke genelinde en çok tercih edilen üçüncü marka. Kısa bir süre önce Moskova'nın en büyük ve en prestijli mağazalarının bulunduğu Tverskaya Caddesi'nde 46'ıncı mağazasını açan Colin's'in tasarım yöneticileri Serra D'autry ve Özlem Tüfekçioğlu'yla hedeflerini konuştuk. 2006-2007 Sonbahar-Kış modasıyla ilgili ipuçları da veren iki tasarımcı, markalarının tutkunu olan Rus kadınlarının giyim zevkini de anlattı.
- Colin's'in çizgisini ve tarzını nasıl tanımlıyorsunuz?
-
Colin's markası jean odaklı günlük ve rahat bir giyim tarzını benimsemiş bir marka. Koleksiyonlarımızda uygun fiyatlı, genç yaşam biçimini benimseyerek kurgulanmış, çok çeşitli kup ve güncel jean trendlerine göre tasarlanmış ürünler var.
- Birçok ülke için üretim yapıyorsunuz. Tasarımlar ülkelere göre mi hazırlanıyor, yoksa her ülkede aynı ürünler mi satılıyor?
-
Tasarımlar Türkiye'deki tasarım departmanının beyin trafiğiyle oluşuyor ve dünyanın çeşitli ülkelerindeki üretici firmalarımızla birlikte geliştiriliyor. Koleksiyonlarımızı hazırladıktan sonra Avrupa, Rusya ve Türkiye satış ekiplerimizle beyin fırtınası yaparak her ülkenin beğenisine sunulacak ana koleksiyonumuzu oluşturuyoruz.

'MARKALAR STATÜ SİMGESİ'
- Rusya'da en çok satan üçüncü jean markasısınız ve büyük bir mağaza daha açtınız. Rus kadınları nasıl giyinmekten hoşlanıyor?
- Rus kadınları fizikleri çok düzgün olduğu için dar, düşük belli, vücut hatlarını gösteren, çok seksi blue jeanler giymekten hoşlanıyor. Ayrıca detaylarda gösterişi seviyorlar. Türkiye'deki beğeninin biraz daha muhafazakâr olduğunu söylemek doğru olur.
- Markanın imajında bir takım yeniklikler yapmayı düşünüyorsunuz sanırım, hedefleriniz neler?
-
Eskiden iyi tasarımlı ürünler sadece dünyaca ünlü modacıların koleksiyonlarında yer alıyordu ve bunların fiyatları çok yüksekti. Bugün, birçok marka en az büyük modacılarınki kadar başarılı tasarımları, işçiliğin ucuz olduğu ülkelerde gerçekleştirdiği üretimlerle çok uygun fiyata tüketiciye sunuyor. Yani, çok iyi tasarlanmış ürün, uygun fiyat ve marka imajı büyük önem kazanıyor. Colin's bu bilinçle yapılanmasını sürekli yeniliyor ve ürün gamında da farklı kulvarlar açıyor. 2007 koleksiyonlarında müşterilerimize 'Colin's Sport Line'ı ve feminen tarzda giyinmekten hoşlanan kadın tüketicilerimize 'Fancy Line-Feminen' koleksiyonunu sunacağız.
- Türkiye'de yabancı jean markalarına olan ilgiyi nasıl yorumluyorsunuz? Üstelik arada oldukça büyük bir fiyat farkı var..
- Türkiye'deki gençlik markaya meraklı ve bunu statü sembolü olarak görüyor. Ancak bir markayı çok çabuk sevip çok çabuk da tüketebiliyorlar. Önemli olan vazgeçilmez bir marka olmayı başarmak. Pahalı markaların kullandıkları kumaşlara, yıkamalara ve çalıştıkları üreticilere bakınca, fiyatlarının ürün maliyetlerinden çok, reklam bütçeleriyle orantılı olduğunu görüyoruz. Global bir marka yatırımı çok ciddi bir extra maliyet getiriyor. Biz üretici ülke olmanın da verdiği avantajı fiyatlarımıza daha makul olarak yansıtabiliyoruz.

ÖNCE TASARIM
- Onlarda olup da bizde olmayan ne peki?
- Maalesef tek şey, tasarım tarihçelerinin daha eski oluşu. Ancak Türkiye tasarıma ve markaya artık daha fazla önem veriyor ve Türk markaları da artık global marka olmanın en önemli anahtarının 'iyi tasarım, doğru tedarik ve logistik' olduğunun farkına varıyorlar.

İlknur K. AKMAN

DİĞER YAŞAM HABERLERİ
 Ucuzluktan yararlanırken
 Ne kadar sanat dostusunuz?
 Gizem dolu ressam ana-oğul ilişkisindeki sır perdesi
 'Annem 85 yaşında ama genç kız gibi'
 Güne yogayla başla, yaşam güzelleşsin
 Serin yerlerin 'Kare As'ı
 Akademi Akdeniz, işbaşında...
 Bu hafta bitmeden 5 öneri
 Bir hamak alıp sallansak...
 Kokteylin 'Kare As'ı
 'Yalınayak doğdum yalınayak öleceğim'
 Adile Sultan kapılarını yeniden açıyor
 Cinsel kimlik gelişimi anne babaya bağlı
 'Üç yaşından önce kreşe göndermeyin'
 Terasların 'Kare As'ı
 Yıldız koleksiyonu
 Bu sergide ödün yok, özgürlük var
 Adalet Cingöz yazıyor
 5 öneri
    Yazarlar
    Alışveriş
  » Yaşam
    Ajanda
    Güncel
    Gezi
Bahçıvan ilanıyla dolandırdı
Bahçıvan ilanıyla dolandırdı
Gazetelere "Villada çalışacak bahçıvan aranıyor" ilanıyla yüz kişiden...
Demirkol'un tahliyesine Özçelik ailesinden tepki
Demirkol'un tahliyesine Özçelik ailesinden tepki
Gökhan Demirkol'un kefaletle tahliye edilmesine Gamze Özçelik ve...
Valilik yemeğinde alkol servisi krizi
Valilikçe Topkapı Sarayı'ndaki Konyalı'da düzenlenen yemekte alkol...
İlk resmi bekâr annenin oğlu 14 yaşında
Türkiye'nin ilk resmi bekâr annesi Lale Gerger... Evli bir...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.