Kasko branşında yıllardır önü alınamayan zararlar, sigorta şirketlerini zor durumda bırakıyor. Sigortacılar bu branşla ilgili çözüm önerilerini düzenlenen bir panelle dile getirdiler.
SİGORTA sektörünün en çok üretim yapılan branşı olan kaskoda yaşanan olumsuzluklar Sigortacı Gazetesi'nin düzenlediği panelde masaya yatırıldı. Panelin açılış konuşmasını Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB) Başkanı Hulusi Taşkıran yaptı. Milli Reasürans Konferans Salonu'nda düzenlenen ve Milli Reasürans Genel Müdürü Cahit Nomer'in yönettiği panelde konuşan kaskoda en çok prim üreten şirketlerin temsilcileri şu görüşleri savundu:
* Güneş Sigorta Genel Müdürü Mehmet Aydoğdu: Tarifeleri Birlik çatısı altında hazırlayalı Kaskoda yaşanan sorunlara çözüm üretebilmek için fiyat tarifelerinden başka çözümler de üretilmesi gerekiyor. Ancak bundan tarifelerin göz ardı edilebileceği sonucunun çıkarılmamalı. Tarifeler TSRŞB çatısı altında yapılmalı.
* AXA OYAK Genel Müdürü Cemal Ererdi: Çözüm trafik sigortası primlerinin serbest bırakılması Kaskodaki problem sistemin doğru kurulmamış olması. Prim hasar ilişkisi de doğru tanımlanamıyor. İki kaskolu araçtan biri hasarlanıyor. Yüzde 50 hasar frekansıyla iş yapılmaz. Trafik sigortası primlerinin serbest bırakılmalı.
* Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su: İndirim yetkileri ortadan kaldırılmalı Primi belirlerken teminat değil, giderler baz alınmalı ve Ortak bir yapı kurularak fiyat politikası belirlenmeli. Kaskoda indirim yetkileri de tamamen ortadan kalkmalı; çünkü verilen indirim zamanla olağan tarife haline geliyor.
* Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin: Yeni iş modelleri gelişecek Hasarsızlık indirimi her yıl tekrarlanan bir af haline geldi. Sigorta şirketleri olarak sürekli ilave teminatlar veriyoruz. Ama bunların sektöre ne kattığı tartışılmıyor. Sektöre yabancı şirketler gelecek ve yeni iş modelleri gelişecek.
* Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü Murat Güvenel: Hasar yüzde 65'i geçmemeli Bir sigorta şirketinin hasar prim oranı yüzde 65 civarında olmalıdır. Oysa yüksek hasarlı dönemler sigortacıların hatalı kavramlarla konuşmasına sebep oldu. Yüzde 80 hasar prim oranı bile başarı olarak nitelenir hale geldi.
* İsviçre Sigorta Genel Müdürü Murat Balcı: Etkin hasar kontrolleri yapılmalı Birkaç yıldır şirketler arası pazar rekabetinde ciroya bağlı liderlik yarışı yaşanıyor. Tüm şirketler bu yarışın içinde. Öncelikle etkin hasar kontrolleri yapmalıyız. Ayrıca bana kalırsa araçlar değil, aracı kullananlar sigortalanmalı.