kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
  » Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Gençler internet tutkunu

Türkiye İnternet Raporu 2005''e göre, internet kullanıcıları arasında, 15-24 yaş grubu yüzde 46 ile ilk sırada yer alıyor.

İnternet reklamcılığı alanında faaliyet gösteren bir firmanın hazırladığı, ''Türkiye İnternet Raporu 2005''e göre, Türkiye'de interneti en çok gençler kullanıyor.

Türkiye'deki interaktif pazarlama şirketleri arasında yer alan TiMNET'in İş Geliştirme Direktörü Aytaç Mestçi'nin imzasını taşıyan raporda, internetin Türkiye'de öneminin çok kısa sürede fark edilerek yararlanılmaya başlandığı, 1998 yılında 293, 2000 yılında ise bir milyon 785 bin olan kullanıcı sayısının 2005 yılının sonunda 15 milyona yaklaştığı bildirildi.

Rapordan derlenen bilgiye göre, 2005 yılı sonu itibariyle 9 milyon bilgisayarın bulunduğu, internet abonesi sayısı 8.5 milyona ulaşan Türkiye, bilgisayar ve internet pazarından en çok gelir elde eden beş ülke sıralamasında Japonya'nın ardından ikinci sırada yer alıyor. Türkiye'yi Tayvan, Almanya ve Suudi Arabistan izliyor.

Dünya genelinde son iki yılda internet kullanıcısı sayısı en hızlı artan 30 ülke arasında ilk sırada yer alan Türkiye'de 250'ye yakın etkin haber, doküman ve bilgi içerikli portal hizmet verirken, ''Tr'' uzantılı web sitesi sayısı 50 bin, ''com, net, org'' gibi uzantıları bulunan web sitesi sayısı da 75 bini buldu.

KİM, HANGİ AMAÇLA YARARLANIYOR?


Türkiye'de kadınların yüzde 14'ü, erkeklerin yüzde 24'ü internet kullanırken, bu hizmetten yararlananların yaş gruplarına göre
bakıldığında, 15-24 yaş grubunun yüzde 46'lık oranla ilk sırada yer aldığı, bu grubu, yüzde 18'le 25-39 yaş grubunun, yüzde 8'le 40-54 yaş
grubunun izlediği, 55 yaş ve üzerindekilerin ise internetten yararlanma oranının yüzde 2 olduğu görüldü.

Türkiye'de ziyaret edilen internet siteleri de yaş gruplarının zevk ve ihtiyaçlarına göre farklılık gösteriyor. İnternet kullanıcılarının birden fazla seçeneği işaretlediği, ''Ziyaret edilen site çeşitleri'' tablosunda, genel olarak sohbet odaları yüzde 55'lik oranla ilk, oyun siteleri yüzde 27 ile ikinci, işle ilgili siteler de yüzde 25 ile üçüncü sırada bulunuyor.

''İNTERNET EN ÇOK SOHBETE YARIYOR''

Katılımcıların yaş gruplarına bakıldığında ise 15-24 yaşları arasındaki gençlerin daha çok sohbet, 25-39 yaş grubundakilerin işle
ilgili sitelere girdikleri dikkati çekerken, kadın ve erkeklerin de genel anlamda sohbet odalarını tercih ettikleri belirlendi.

15-24 yaş grubunun yüzde 62'si, 25-39 yaş grubunun yüzde 43'ü, 40-54 yaş grubunun yüzde 33'ü internetten sohbet amaçlı yararlanıyor.
Oyun sitelerine de 15-24 yaş grubundakilerin yüzde 32'si, 25-39 yaş grubunun yüzde 18'i, 40-54 yaş grubunun ise yüzde 7'si giriyor.
25-39 yaş grubunun girdiği siteler arasında yüzde 46'lık oranla ilk sırada yer alan işle ilgili sitelerden, 40-54 yaş grubunun yüzde 33'ü, 15-24 yaş grubunun da yüzde 17'si yararlanıyor. İnternete gazete okumak için girenler yüzde 3, e-posta için girenler ise yüzde 2 paya sahip bulunuyor.

İnternet kullanıcısı kadınların yüzde 51'inin sohbet, yüzde 26'sının işle ilgili, yüzde 20'sinin oyun, yüzde 18'inin alışveriş, yüzde 5'inin gazete siteleri, yüzde 3'ünün de e-posta için internete girdiği göze çarptı. Erkeklerin yüzde 58'i sohbet, yüzde 31'i oyun, yüzde 25'i iş, yüzde 10'u alışveriş, yüzde 1'i gazete okumak ve e-posta için internete giriyor.

İNTERNET NE İFADE EDİYOR?

Rapora göre, ''Türkiye'de internet ne ifade ediyor?'' sorusuna çoklu yanıt verenlerin yüzde 43'ü interneti ''Tüm dünyadan haberdar olabilme'', yüzde 40'ı ''Haberleşme aracı'', yine yüzde 40'ı ''Öğrenme ve öğretme ihtiyacı'', yüzde 37'si ''İleri teknoloji'', yüzde 11'i ''reklam yapılan yer'', yüzde 9'u ''Alışverişin kolay yolu'' olarak görüyor.

Vatandaşların yüzde 9'unun ''zaman kaybı'', yüzde 8'inin de ''Çocuklar için sakıncalı yer'' olarak değerlendirdiği internetin kullanım amaçları arasında müzik dinlemek, ödev hazırlamak, bankacılıkve para transferi, seyahat işlemleri, iş ilanları da bulunuyor.

TiMNET İş Geliştirme Direktörü Aytaç Mestçi, çeşitli kaynaklardan yararlanarak hazırladığı raporun Türkiye'de internetten daha çok genç nüfusun yararlandığını ortaya koyduğunu belirtti.

Başlangıçta pek ilgi çekmeyen internetin, insanların birbirleriyle kısıtlama olmaksızın kolaylıkla iletişim kurabilme halini aldıktan sonra çok fazla kişi tarafından talep edilmeye başlandığını anlatan Mestçi, teknolojinin hızlı gelişimiyle paralel olarak kendini yenileyen internet kültürünün, ticari beklentilere ''hayır'' diyemez hale geldiğini dile getirdi.
DİĞER TEKNOLOJİ HABERLERİ
 Üçüncü nesil için ihale sonbaharda
 40 bin adet iPod'a 12 milyon $ ödedik
 İnternetteki anlık sohbet cep telefonlarına taşındı
 AB internet TV'ye geçecek Türkiye dijitalde emekliyor
 Kadına amatör, erkeğe profesyonel kamera
 Vestel hem satıyor hem de kullanıyor
 Kulağınıza küpe bilgisayarınıza bilgi
 Gates önce Başbakan sonra Mustafa Koç ile görüşecek
 BenQ-Siemens telefonları Bingöllü Hasan'a emanet
 Otomobil yarışları 'dizüstü'ne taşındı
 Playstation'lar da tehdit altında
 Otobüslerde internet servisi
 Lisans verilmeden 700 bin kişi yeni nesil telefon aldı
 Microsoft, Apple için Media Player geliştirmeyi durdurdu
 Cep telefonunu müzik ve fotoğraf tutkusu sattırıyor
 Mobil kitap devri
 Apple son çeyrekte 14 milyon iPod sattı
 Videolar artık internetten alınıyor
 Cepten internete girmeye alışın
 Geleceğin dünyası Vegas'ta göründü
 Google'dan yeni video hizmeti
 Kadın şıklığa, erkek teknolojiye düşkün
 İnternette yeni moda: Vlog
 Ekmel hoca interneti 100 kat hızlandıracak
 Türkiye 100 $ laptop projesine katılıyor
 Yazı, resim, müzik parmak ucunda
 Intel, Türkiye'de yatırıma eğitimle başladı
 Dijital kamerayla korkmadan çekiyoruz
 'Avrupa'yı hedefledik Türkiye'ye yetişemiyoruz'
 Nokia'dan cepte 3 megapiksel ve TV
 Çinliler, ABD'li IBM'i satın aldı, 300 dolara PC yaptı
 Skype artık görüntülü
 Google 'cep'te
 Microsoft Vista'nın 6 ayrı sürümü olacak
 Logo ve melodiye vergi tartışması
 Tüm şehre bedava kablosuz internet
 ''Google Mars'' hizmete girdi
 Trenlerde kablosuz internet hizmeti geliyor
 Geleceğin bilgisayarları küçük, sessiz ve güçlü
 Windows Vista'nın çıkışını yine erteledi
 2006' da cep telefonlarının bilgisayardan farkı yok
 Cepten harita üzerinde arkadaş bul!
 İnternette karakol!
 Saç telinden mikroçip
 Kameralar suçluları yüzünden tanıyacak
 Türksat 3A ile yeni teknoloji çağı
 AB ile Microsoft kavgası yargıda
 Doany: Bu yaz interneti 2 kat hızlandıracağız
 LCD ekran mezar taşı
 Türkler cepten müziğe 100 milyon dolar yatırdı
 23 Nisan netten yayınlanacak
 Teknoloji tutkununun çantası bu yaz toplam 2 bin dolara...
 ''Knight Online'' oyununa dikkat!
 Cep telefonları artık yol tarif edecek
 Akıllı aynalarla kıyafet denemek sona eriyor
 Bill Gates'e özel bilgisayar
 Net'ten alışveriş artıyor
 Yakıt hücresiyle çalışan tren!
 Filmleri yanınızda taşıyın
 IFC: İstihdamı teknolojiye yatırımla çözün
 'Cep'çiler golü Dünya Kupası'nda atacak
Gül'den sanal destek
Dışişleri Bakanı Gül, ihraç edilen Van Savcısı Sarıkaya'ya destek veren...
Meclis'te imam hatip tartışması
Türkiye Öğrenci Meclisi 3'üncü oturumunun geçici başkanlığını, Bülent...
Hostese saldırdı
Hostese saldırdı
Danimarka asıllı seksi top model May Andersen (23) önceki gün...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu