Nissan model sayısını artırdı bayilik başvuruları çoğaldı
Nissan model sayısını artırdıkça bayilik için başvuranların sayısı da çoğalıyor. Sancaktaroğlu, "Gelecek dönemde daha fazla müracaat alacağız" dedi.
Nissan'ın Türkiye'de satılan ürünlerin sayısı ve pazar payındaki artışla birlikte, bayi için başvuranların sayısı da çoğaldı. Türkiye genelinde 34 bayilerinin olduğunu anlatan Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, bayi başvurularının arttığını söyledi. Nissan'ın son yıllardaki atağıyla ilgi çeken bir marka haline geldiğini belirten Sancaktaroğlu, "2-4 yıl önceki model gamıyla bugün farklı yerdeyiz. İlginç başvurular alıyoruz. Gelecek dönemde daha fazla müracaat alacağız" dedi. Yenilenen Pathfinder ve Navara ile lüks SUV sınıfında Murano'yu ve son olarak ise Note modelini Türkiye'de satışa sunduklarını söyleyen Sancaktaroğlu, geçtiğimiz günlerde Micra'nın dizel motor seçeneğini de getirdiklerini kaydetti. Sancaktaroğlu, bu yıl içinde Micra C+C ve 300 Z'nin üstü açık versiyonlarını pazara sunacaklarını bildirdi. 2005'te 10 bin 500 adetlik satışla yüzde 1.5 pazar payı elde ettiklerini anlatan Sancaktaroğlu, bu yıl sonunda satış hedefinin 14 bin olduğunu söyledi. Nissan'ın 2006'da yüzde 40 büyüyeceğinin altını çizenSancaktaroğlu, Nissan modellerinin Türkiye'deki pazar payı Avrupa'nın birçok ülkesini solladığını anlattı. Sancaktaroğlu, Micra, Primera ve Navara'nın pazar payının Avrupa'dakinden daha yüksek olduğunu söyledi.
BÜYÜME KRİZ GETİRMEDİ Pazarın 2006'da geçen yıla benzer olacağını söyleyen Sancaktaroğlu, satışların 600-650 bin adet civarında gerçekleşeceği tahminini yaptı. Son iki yıldır otomotiv pazarının üst üste rekor kırdığını hatırlatan Sancaktaroğlu, "Otomotiv pazarı tarihinde ne zaman rekor kırılsa, ertesi yıl kriz yaşanırdı. Ancak son iki yıldır büyüme kriz getirmiyor. Büyüme bu yıl da devam ederse pazardaki istikrar sürer" dedi. Türkiye'nin son yıllarda kampanya ülkesi haline geldiğini anlatan Sancaktaroğlu, şöyle devam etti: "Pazarda büyük bir rekabet yaşanıyor. Firmalar pazar paylarını ve satışlarını artırmalarına rağmen kar edemiyorlar. Pazarda büyük karlar söz konusu değil. Böyle olunca, geçen yıl dengeler alt üst oldu. Ana firmaların da, bayilerin de karları düştü. Bayiler artık otomobil satışından değil, operasyonel karların peşinde."