SABAH, bu yılın ilk üç ayında turist sayısında yaşanan büyük düşüşün nedenlerini araştırdı. Turizmciler şu altı nedeni saydı:
1-Kuş gribi 2-İsviçre maçı 3-Karikatür krizi 4-Terör 5-D.Bakır olayları 6-Yetersiz altyapı
Antalya'da turizmi altı neden yaktı
İlk çeyrekte turist sayısı % 38 azalan Antalya'da bu oranın % 50'lere ulaşması bekleniyor. Sorunun arkasında terör, kuş gribi gibi 6 temel neden sayılıyor.
2005 yılında 18 milyar dolar gelir elde eden ve 22 milyon turist ağırlayan Türkiye'de turizmde bu yılın ilk üç ayında yüzde 50'lere yakın oranda yaşanan düşüşün sinyalleri aslında bağıra bağıra geldi. Antalya Gümrük Muhafaza Müdürlüğü verilerine göre, ilk çeyrekte Antalya'ya havayoluyla gelen turist sayısı yüzde 38 (243 bin kişi) azaldı. Turizmde sezon ilerledikçe düşüşün yüzde 50'leri geçmesi bekleniyor. Peki, bu duruma gelinmesine ne neden oldu? Turizm sektörünü yakından izleyen isimlere göre, peşpeşe yaşanan talihsiz olaylar ve Türkiye'nin
bu krizleri idare edememesi, hatta ayağına ateş etmesi bu sonucu getirdi. Bunların ne olduğuna gelince;
1- Kuş gribi, 2- Türkiye-İsviçre maçı, 3- Karikatür krizi ve ardından Trabzon'daki papaz cinayeti, 4- Terör olayları, 5- Yabancı basında geniş şekilde yer alan Türkiye'nin yaşadığı iç siyasi krizler, 6- Bir türlü halledilemeyen altyapı sorunu. Bu sorunlar turizmin sıkıntılarında başrol oynayan faktörler olarak
ön plana çıktı. Buna, bazı sorumsuz esnafın turiste 'yolunacak kaz' yaklaşımı, yapılan tacizler ve hızlı betonlaşma da eklenince kriz giderek büyüdü. Kimileri rezervasyonun zaten düşük olduğu ve etki etmediğini söylese de kimi turizmcilere göre, yüksek KDV ve ÖTV oranları da bunda rol oynadı. Ayrıca turizmcilerin tanıtımı devlete bırakması da etkili oldu. Turizmciler,önümüzdeki mevcut tatsız durumun yıllarda daha da kötü hale gelmemesi için kısa ve orta vadede dünyaca ünlü sanatçıların, film yıldızlarının ücretlerinin ödenerek Türkiye'ye getirilebileceğini belirtiyor. Ama, en önemlisi ise milyarlarca dolarlık yatırımın bulunduğu Türkiye'de 5- 6 ay olan turizmin 12 aya yayılabilmesinin yollarının bulunması.