BianchiBisiklet, İtalya'nın köklü bisiklet firması Atala'nın çoğunluk hisselerini alarak, kurucusu Bianchi'ye rakip oldu. Bianchi Yönetim Kurulu Başkan Vekili Önder Şenkon, geçen yıl Haziran ayında İtalya'nın 110 yıllık bisiklet, motosiklet ve kondisyon aletleri markası Atala'nın çoğunluk hisselerini satın aldıklarını hatırlattı. 1994'te Türkİtalyan ortaklığıyla kurulan, 1997'de tamamen Türk şirketi hale gelen Bianchi AŞ'nin, son operasyonla İtalyan Bianchi ile rakip hale geldiğini ifade eden Şenkon, genelde fason üretimle etkili oldukları
Avrupa'da, kendi markalarıyla söz sahibi olacaklarını dile getirdi. Bu pazarda ilk üçte yer alan Atala'nın İtalya'daki üretimini durdurarak, Manisa'daki tesislere kaydırdıklarını belirten Şenkon, bu ülkede satış, dağıtım ve pazarlama teşkilatı ile Ar-Ge bölümünün çalışmaya devam ettiğini ifade etti. Daha önce fason üretiminde bulundukları Atala'ya yapılan yatırımla İtalya'daki 3 bin 500 bayilik dağıtım kanalına da sahip olduklarına dikkat çeken Şenkon, motosiklet için Çin'deki bir fabrikanın tüm üretimini alma anlaşması imzaladıklarını söyledi. Şenkon, yeni anlaşmalarla 2006 yılında 30 milyon dolara çıkan ihracat bağlantılarının, 2007 yılından itibaren çok daha yüksek oranlarda gerçekleşeceğini bildirdi. İtalya pazarında Uzakdoğulu markaların dağıtım kanallarını oluşturmaya başladığını, ancak bu rekabetin kendilerini etkilemediğini kaydeden Şenkon, şunları söyledi: "Atala, bu pazarda orta ve üst kalite grubunda üretim yapıyor. Toplam pazarda yaklaşık yüzde 15 hisseye sahip. Uzakdoğu ürünleri ise alt-orta gruba hitap ediyor. Dolayısıyla rekabet edebiliyoruz. Atala hisselerinin alımıyla, zaten ihracat yaptığımız İtalya'da pazar garantisini sağlamış olduk. Manisa'da yaptığımız yıllık 180 bin adetlik üretimi, Atala markasıyla sadece İtalya pazarına değil, Rusya ve Finlandiya gibi gelişen pazarlara da yönlendireceğiz. Rusya pazarı için dağıtım teşkilatını oluşturuyoruz, 2007'de bu pazara gireceğiz.'' Yapılan operasyonla İtalya pazarının, Türkiye'den daha önemli hale geldiğini ifade eden Şenkon, 400 bin adetle diğer pazarlara göre oldukça küçük kalan Türkiye pazarında, yüzde 35-40 payla lider durumda olduklarını kaydetti.