kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Eşi benzeri olmayan bir safkan
Eşi benzeri olmayan bir safkan


RAHŞAN "Bu hafta Porsche Cayenne Turbo'yu test ediyoruz" dediğinde doğrusu pek de hevesli değildim. Tanıdığım ve çok sevdiğim bir otomobil ama yolun sonunda. Önümüzdeki yıl ciddi bir "Face lift" geçirecek olan otomobili anlatmak çok da istediğim bir şey değildi. Ama yine de 450 beygir gücünün cazibesine kapıldım ve Cayenne Turbo'nun direksiyonuna oturdum. Açıkçası Cayenne, özellikle de S ve Turbo tiplerine bir SUV veya 4x4 demek mümkün değil. Çünkü bu otomobil dünyada eşi benzeri olmayan bir sınıfın yaratıcısı. Bazıları beğenmese de, bazıları tipini ve tarzını itici bulsa da, bunlar bence birer safkan Porsche ve heyecan verici otomobiller. Bir gün Cayenne ile giderken yanımda oturan mimar dostum Emre Kunt'un dediği gibi; "Ulan bu jip değil, basbayağı spor otomobil"

* İÇ DİZAYN Bence harika bir iç dizayn. Abartısız bir şıklık. Deri koltuklar, süet kaplama tavan. Porsche ile hemen hemen aynı gösterge tabloları. Enfes bir müzik sistemi ve aynı sisteme entegre edilmiş telefon ve araç bilgi ekranı. Elektrik kontrollü koltuklar ısıtmalı. İç dizaynda ahşap yerine alüminyumun seçilmiş olması çok iyi olmuş. Otomobilin karakterine daha çok uyuyor. Otomobilin yükseklik ve 4x4 ayarları orta konsoldan yapılıyor. Süspansiyon ayarı da öyle. Bir SUV için alçak tavan, otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Arka koltuklar da rahat. Ayak mesafeleri yeterli ama şoförlü kullanım için değil. Bagaj yeterince geniş.

* MOTOR ŞANZIMAN Vay vay vay... Böyle bir motor olur mu? 450 safkan beygir. Ama sütçü beygiri değil İngiliz beygiri. 4,5 litrelik turbo motor çok güçlü. Hatta fazla güçlü. Hatta gereksiz güçlü. Küçük bir kanatla otomobili uçurmaya yetecek kadar bir güç. Otomobil sıfırdan yüze sanki normal bir Porsche imişçesine çıkıyor. Ve 240 kilometre saatlik hıza kadar çok da eksilmeyen bir ivme ile tırmanıyor. Son sürat olarak 270 ulaşılmayacak bir yer değil. 6 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ama bu motora kara şanzıman bağlasanız o da başarılı olur. Ama dediğim gibi fazla güçlü. Ve haliyle çok yakıyor. Normal bir sürüşte 100 kilometrede 26 litre tüketiyor. Biraz gazlasanız bunun 35-40 litreye çıkması şaşırtıcı olmaz.

* SÜRÜŞ Otomobili Belgrad ormanlarından Karadeniz'e giden yollarda denedik. Sanki 2 tonluk bir SUV değil, bir ralli otomobili, bir İmpreza Turbo veya Mitsubishi Evo VIII. Müthiş bir viraj kabiliyeti, akla ziyan bir yol tutuş. Tabii güç insanı azdırıyor. Ben gazladıkça Rahşan sevinç çığlıkları atıyor. Bir ara yoldan çıkacak gibi savrulduk ama güçlü bir kontra ile yola tekrar oturduk. Rahşan bağırıyor, "İşte olayımız budur" Ancak aynı başarı gerçek arazi koşullarında ortaya çıkmıyor. Arazide otomobil biraz şaşkınlaşıyor. Güç fazla geliyor, arazi kabiliyeti ise eksik. Ama zaten bu otomobil gerçek arazi için yapılmamış.

* GENEL İZLENİM Aslında alt yapı Volkwagen Touareg ile aynı. Ama biraz daha özenilerek yapılmış. İçi daha sportif. Kullanımı daha keyifli. Kendinizi daha iyi hissediyorsunuz. Doğrusu 911'den pek bir eksiği yok. Otoyoda aynı keyfi ve sürüş dinamiklerini veriyor. Tam bir sporcu. Zayıf yönü frenleri. Yüksek süratte çok sert fren yapınca tangırdıyor. Çok zorlanırsa diskleri yamultabilir. Bir de farları sorunlu. Müthiş iyi aydınlatıyor ama kısa farlar bile öndeki sürücüyü rahatsız ediyor. Herkes uzun farların yandığını zannederek küfrediyor. Ama benden tavsiye Cayenne alacaksanız 340 beygirlik S yeterli. Hem çok daha az tüketiyor. Hem de 450 beygirlik güç bence biraz fazla. Bu arada bu motoru kullanmak için Porsche'nin bir 4 kapılı sedan, bir de 2 kapılı GT yani yeni versiyon 928 hazırlığı içinde olduğunu söyleyeyim..

Porsche Cayenne Turbo
Silindir sayısı: 8
Motor Hacmi: 4511 cc.
Max Tork: 620 nm 2250-4750
Max Güç: 450 bg 6000 d/dak
Max Hız: 266 km/sa
0-100 km/sa hızlanma: 5.6 sn
Ağırlık: 2430 kg.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Kredide vade 8 yıla uzadı Mortgage otoda başladı
 Dizel, pistte de 1 numara oldu
 24 ay taksitle Ferrari
 Hyundai'den çok amaçlı otomobil
 Nissan Micra'nın dizeli piyasada
 Land Rover'dan off-road eğitimi
 DMS 2006 sezonunu nisan ayında açıyor
 Türkiye otomobilde tipik Avrupalı oldu
 Brad Pitt, Cameron Diaz kullandı Hollywood'un yeni yıldızı...
 Toyota Ar-Ge'ye 8 milyar $ harcıyor
 Arabistan çöllerini Commander'la aştık
 Yeni Picasso dizel seçeneğiyle geldi
 Motosiklet almayı düşünenlere rehber
 Shell Helix alana el temizleme jeli
 Yeni Civic'in Türkiye'ye gelişine reklam filmi freni
 50 yıllık SL efsanesine gençlik aşısı
 250 bin kişi 4x4 Passat'ı tercih etti
 Ticari araç, 40 bin Euro'ya kişisel keyif merkezi oluyor
 A6 allroad kasımda geliyor
 Yeni Fulda ile fren 4 metre kısalıyor
 Renault Clio ile küçük otoda liderliği hedefliyor
 'Hayalim Londra'dan İstanbul'a tek depoyla gitmek'
 Hyundai, Türkiye'nin gönlünü Matrix'le alacak
 Dünyanın otomobil şovu 77 yeni modelle başladı
 Renault'nun dünya eğitim üssü Bursa
 Grande Punto 10 günde bin sipariş aldı
 VW üretim için ikna olmadı
 Bugatti en pahalı unvanını korudu
 Pivo'nun araç kabini 360 derece dönüyor
 Yeni konsept otolar ilgi odağı oldu
 Mercedes'in CEO'su bisikleti tercih etti
 S-MAX Haziran'dan sonra Türkiye'de
 115 bin Euro'luk Audi için 180 Türk kuyruğa girdi
 Talep patladı 100 otodan 38'i dizel oldu
 Uzakdoğulu otolar dizeli sevdi
 Dizel yakıt benzinin tahtına oturdu
 Dizel otolar piste çıkıyor
 Peugeot'nun dizel hibrid aracı 2010'da yollarda
 Dizel Leon'a güç katıyor
 Tüketimde cimri performansta bonkör dizelleri çok sevdik
 Hyundai üretimi yüzde 40 artırdı
 Logan dizel motorla hedef büyüttü
 Kia'da dizel oranı yüzde 80'e çıktı
 Citroen'in HDi motoru yüzde 50 daha güçlü
 Bosch'dan dev otomotivcilere rekor ihracat
 Ticaride dört çeker dönemi
 Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor
 Renault ailesi dizel zengini
 Dizel Ford'lar sessiz çalışıyor
 Dünyanın en güçlü dizeli Volkswagen'den
 Opel'de seçenekler çoğaldı
 Yılların 'twist'i Türkiye'de 30 bin dolara Suzuki şarkısı...
 Rüya otomobiller gerçek oluyor
 Spor otomobille arazi aracının karışımı
 Chrysler 300C'de dizel motor seçeneği
 Doğuş Oto'da servis hizmeti 12 taksitle
 Nissan Micra'larda telefon serbest
 Kia ticari araçlarda 700 YTL'lik indirim
 Yerli otomobilde çeşit artışı cari açığı çözer
 Dünyada sadece Türkiye için özel Audi Q7 üretilecek
 Yeni Mitsubishi L200 ağustosta Türkiye'de
 Corsa Silverline alana sis farı hediye
 "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 En yeni modeller yola çıktı
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 4x4 otoda fırsat
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 Yeni Yaris geliyor
 Makul rüyaların otomobili
 Tüy sıklet ticari
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 X Large tadında mini otomobil
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 İstanbul kanatlarımın altında
 Ferrari ne yapacak?
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Muhteşem bir otomobil
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Korkunç reklamlı Seat Leon
Fatima'nın sırrı çözüldü
Fatima'nın sırrı çözüldü
Portekizli modacılara 2006 sonbahar/ kış kreasyonlarını...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu