kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İbrahim Orhon ve Fatih Altaylı, bu yıl Formula 1 yarışlarına iddialı hazırlanan Toyota ekibinin posteri önünde poz verdi.
Türkiye otomobilde tipik Avrupalı oldu
Kimler katıldı?

Türkiye otomobilde tipik Avrupalı oldu

Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon'a göre, Türkiye otomobil pazarı Avrupalı oldu.Yani rekabet, otomobil markalarının pazar paylarını AB'deki gibi düşürdü.

2010 yılında liderliği hedefleyen Toyotasa'nın Genel Müdürü İbrahim Orhon, Türk otomobil pazarının tipik bir Avrupa ülkesine dönüştüğünü söyledi. Düne kadar Türkiye otomobil pazarında yer alan markaların yüksek paylara sahip olduğunu hatırlatan Orhon, bugün yüksek pazar paylarının ortadan kalktığını belirtti. Geçmişte sadece iki markanın pazar payının yüzde 80'leri bulduğunu anlatan Orhon, "Ancak şimdi yüksek pazar payları yok. Bu iki markanın pazardan aldığı pay yüzde 20'lere geriledi. Bu durum, Türk pazarının Avrupa pazarına benzer hale geldiğini gösteriyor. Çünkü Avrupa'da yüksek pazar payları yok." dedi.

PAZARDA İSTİKRAR
Geçen yılı koyduğu satış hedefiyle kapatan Toyotasa, 2010 yılı için ise hedef büyüttü. 2006 yılında yüzde 8 pazar payına ulaşarak pazarda ilk 5 arasına girmeyi hedeflediklerini kaydeden Orhon, daha sonraki hedeflerinin ise yüzde 10 pazar payını geçerek, pazarda ilk 2 arasına girmek olduğunu kaydetti. Otomotiv pazarının 2005'te beklenilenin üstünde bir performans sergilediğini belirten Orhon, "Binek otomobil pazarı son 2 yıldır arka arkaya 400 bin seviyesini geçti. Yakalanan istikrar ortamıyla 2005 yılında satış adetleri beklentilerin üzerinde gerçekleşti. 2006 yılında da pazarda istikrarın devam edeceğini düşünüyorum. Bu yıl binek otomobil pazarı 2005 yılına göre biraz daralabilir, ancak Toyotasa olarak 2006 yılı hedefimiz, satışlarımızı bir önceki yıla göre yüzde 10 oranında artırmak. Bu hedeflere ulaşmamızda Toyota ürün gamına eklenen dizel motor seçenekleri ve yeni Toyota Yaris'in büyük payı olacak" dedi.

MORTGAGE ETKİSİ
Türkiye binek otomobil pazarında B ve C segmenti olarak tanımlanan küçük ve orta sınıf otomobillerin payının yüzde 85'i bulduğunu belirten Orhon, şöyle devam etti: "Bizim modellerimize bakıldığında C segmentinde Corolla ile başarılıyız. Corolla, C segmentinde en fazla satan 3 arasında yer alıyor. Bazı aylarda en çok satılan model oluyor. Düne kadar B segmentinde pazar payımız küçüktü. Yeni Yaris hareket getirdi. Yaris, bugün Avrupa'da en çok satılan model olma özelliğine sahip." Mortgage yasasının otomobil sektörüne etkisinin olumlu olacağını tahmin ettiğini belirten Orhon, "İlk aşamada konut talebi büyüyebilir. Ancak daha sonra otomobilde bir hareket bekliyoruz.

UFUK SANDIK

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Brad Pitt, Cameron Diaz kullandı Hollywood'un yeni yıldızı...
 Arabistan çöllerini Commander'la aştık
 Yeni Picasso dizel seçeneğiyle geldi
 Motosiklet almayı düşünenlere rehber
 Shell Helix alana el temizleme jeli
Provokatörler podyuma çıktı
Provokatörler podyuma çıktı
ABD'nin Kaliforniya eyaletinde organize edilen Los Angeles moda...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu