kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
En devrimci Fransız otomobili


Renault Espace, Fransa'da Robespierre'den sonraki en büyük devrimci. Gerçekten de otomobil dünyasında gerçek bir devrimin öncüsü oldu. "Monospace" kavramı bu otomobille varoldu. İlk Espace üretildiğinde kimse bunun ne olduğunu anlamamıştı. Otomobil desen değil, minibüs desen değil. Ancak bu anlaşılmazlığına rağmen müthiş bir başarı öyküsü oldu. Çünkü bir otomobilin sürüş özelliklerine, bir minibüsün genişliğine ve ikisinin toplam konforuna sahipti. İçinde öne arkaya dönebilen koltuklar, sonsuz seçenek veren oturma pozisyonları, geniş pencereler, kocaman bir ön camla gelen geniş görüş açısı Espace'ı başarılı bir "Yenilik" haline getirdi. Ve hemen ardından dünyadaki tüm otomobil üreticileri benzer modeller üretmeye başladılar. Okyanusun diğer tarafından Chrysler ve GM ve hatta Ford, Uzakdoğu'da Toyota, Honda ve diğerleri, Fransa'da Peugeot-Citroen, İtalya'da Fiat ve Lancia, Almanya'da BMW hariç hemen herkes monospace (Tek hacimli) üretmeye başladılar. Otomobildünyası yeni bir kavramla tanışmış ve kabul etmişti. Biz de bu hafta Türkiye'de de satışına başlanılan "Yeni" Espace'ı ilk kullanan gazeteciler olduk.

* İÇ DİZAYN Tipik Espace. Ama sanki biraz daha büyümüş. Hatta galiba biraz fazla büyümüş. Bir Renault mu, yoksa bir Chrysler Grand Voyager'damıyım şaşırıyorum. Gösterge tablosu ortada. Konsolun üzerinde. Tamamen dijital. Ancak sürücüye bir miktar uzak kalıyor. Zaten sürücü dashboard'a hayli uzak bir konumda. Bu yüzden olsa gerek klima kumandalarını kapıya, tam elinizin altına koymuşlar. Çok da kullanışlı olmuş. Klimanın hızını, önde ve arkadaki yolcular kendilerine göre ayrı ayrı ayarlayabiliyorlar. Çok konforlu. Ne var ki, digital kontrollü klimanın ortası yok. Ya çok sıcak yapıyor, ya da ısıtmıyor. Ön konsolun her tarafından kapaklar var. Her birinin altında da çeşitli kutular. Sanki dolap odası. İyi amabu kadar çok kutu olunca, neyi hangisine koyduğumuzu nasıl hatırlayacağız? Önde iki koltuk var. Arkada üç. Onun arkasında iki koltuk daha. Alabildiğine geniş. Tek sorun arkadaki ikili koltuğa geçiş biraz zahmetli. Koltuklar süet kumaş karışımı kaplamalı. Göz okşuyor. Eski Espace'lara göre tek değişiklik koltuklarını arkaya dönemiyor olması. Öne doğru bakmak zorundalar. Fakat arkadaki koltuklarda ileri geri hareket edebiliyor. Ön cam ve yan camlar çok çok büyük. Gökyüzü içeriye doluyor. Aydınlık, ferah bir iç kabin.

* MOTOR ŞANZIMAN 2,2 litrelik dizel motor fena değil. Ancak Almanlar'ın ulaştığı mükemmel dizel teknolojisine Fransızlar henüz ulaşamamış gibi bir his doğuruyor. Motor çok gürültülü olmamakla beraber sessiz de sayılmaz. Ama katiyen kötü değil. Yine de benzinli bir üç litrelik motor daha çok yakışır gibime geliyor. Motor otomobili çok hızla olmasa da180 kilometrelik sürate rahatça çıkarıyor. Tiptronik şanzıman başarılı. Hatta çok başarılı. Motorun açığını kapatıyor.

* SÜRÜŞ Sakin, keyifli bir sürüş yapacaksanız, hiç ama hiç sorun yok. Vasatın üzerinde bir yol tutuş, cüsseye rağmen yan rüzgarlardan az etkilenen bir yapı, gayet başarılı frenler. Ailenizle beraber kullanmak için ideal. Ama "Biraz zorlayayım" derseniz sıkıntı başlıyor. Espace hayli iri bir otomobil. Bu cüsseyle, haliyle sürüş dinamiklerinde bir kayıp oluyor. Yapı çok rijid olmadığı için virajlarda sorun yaşıyor. Önden, arkadan, nereyi uygun bulursa oradan çizgiden çıkma eğilimine giriyor. Doğru çizgiden girdiğiniz virajlarda bile önden kaymaya başlıyor. Slaloma da çok müsait değil. İki sert direksiyon hareketinden sonra aracı kontrol etmek çok zor hale geliyor. Yine de bahsettiğimiz aracın bir spor otomobil değil, minibüs ebatlarında bir monospace olduğunu da unutmamak gerekiyor.

*GENEL İZLENİM Espace'da ilk yolculuğumu Rahşan'ın şoförlüğünde arka koltukta oturarak Florence Nightingale Hastanesi'ne yaptım. Ambulans olarak çok başarılıydı. Hasta taşıyan Rahşan , her zamanın aksine kendini kontrol etti ve efendi gibi gittik. Çok rahattım. Bu otomobilin bende uyandırdığı ilk duygu "İki çocuk daha yapalım. Bu otomobille ailece tatile gidelim" oldu. Geniş, rahat. Çoluk çombalak doluş git. İster pikniğe, ister tatile. Bence tek sorun dış boyutlarının biraz fazla büyümüş olması. Ya da bana mı öyle geldi acaba. İç mekandaki malzeme kalitesi ve işçilik daha iyi olsa, bir de 4x4'ü çıksa bence müthiş bir seçenek olur. Bu haliyle bile fiyatına oranla iyi bir otomobil. Her şeyden önce büyüklüğü insanı cezbediyor. Haydar Dümen "Boyu değil, işlevi önemli" der ya. Yalan. Böylesi bir konfor için boy da çok önemli.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Yeni Civic'in Türkiye'ye gelişine reklam filmi freni
 50 yıllık SL efsanesine gençlik aşısı
 250 bin kişi 4x4 Passat'ı tercih etti
 Ticari araç, 40 bin Euro'ya kişisel keyif merkezi oluyor
 A6 allroad kasımda geliyor
 Yeni Fulda ile fren 4 metre kısalıyor
 Renault Clio ile küçük otoda liderliği hedefliyor
 'Hayalim Londra'dan İstanbul'a tek depoyla gitmek'
 Hyundai, Türkiye'nin gönlünü Matrix'le alacak
 Dünyanın otomobil şovu 77 yeni modelle başladı
 Renault'nun dünya eğitim üssü Bursa
 Grande Punto 10 günde bin sipariş aldı
 VW üretim için ikna olmadı
 Bugatti en pahalı unvanını korudu
 Pivo'nun araç kabini 360 derece dönüyor
 Yeni konsept otolar ilgi odağı oldu
 Mercedes'in CEO'su bisikleti tercih etti
 S-MAX Haziran'dan sonra Türkiye'de
 115 bin Euro'luk Audi için 180 Türk kuyruğa girdi
 Talep patladı 100 otodan 38'i dizel oldu
 Uzakdoğulu otolar dizeli sevdi
 Dizel yakıt benzinin tahtına oturdu
 Dizel otolar piste çıkıyor
 Peugeot'nun dizel hibrid aracı 2010'da yollarda
 Dizel Leon'a güç katıyor
 Tüketimde cimri performansta bonkör dizelleri çok sevdik
 Hyundai üretimi yüzde 40 artırdı
 Logan dizel motorla hedef büyüttü
 Kia'da dizel oranı yüzde 80'e çıktı
 Citroen'in HDi motoru yüzde 50 daha güçlü
 Bosch'dan dev otomotivcilere rekor ihracat
 Ticaride dört çeker dönemi
 Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor
 Renault ailesi dizel zengini
 Dizel Ford'lar sessiz çalışıyor
 Dünyanın en güçlü dizeli Volkswagen'den
 Opel'de seçenekler çoğaldı
 Yılların 'twist'i Türkiye'de 30 bin dolara Suzuki şarkısı...
 Rüya otomobiller gerçek oluyor
 Spor otomobille arazi aracının karışımı
 Chrysler 300C'de dizel motor seçeneği
 Doğuş Oto'da servis hizmeti 12 taksitle
 Nissan Micra'larda telefon serbest
 Kia ticari araçlarda 700 YTL'lik indirim
 Yerli otomobilde çeşit artışı cari açığı çözer
 Dünyada sadece Türkiye için özel Audi Q7 üretilecek
 Yeni Mitsubishi L200 ağustosta Türkiye'de
 Corsa Silverline alana sis farı hediye
 "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 4x4 otoda fırsat
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 Standartları sınıfını zorluyor
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Korkunç reklamlı Seat Leon
'Anadili' Farsça
'Anadili' Farsça
37 yaşındaki sinema oyuncusu Catherine Bell, İran asıllı annesi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu