kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Citroen'in HDi motoru yüzde 50 daha güçlü

HDi motorların en büyük avantajı, aynı hacimdeki motorlardan daha fazla beygir güç üretmesi.

Citroen, Türkiye pazarına sunduğu dizel binek otomobil modellerinde HDi teknolojisine sahip olan motorları kullanıyor. Citroen tarafından geliştirilen HDi teknolojisinde enjeksiyon tamamen elektronik bir ünite tarafından yönetiliyor. Sistemde kullanılan basınç, klasik dizellerde 400 bar civarındayken, bu değer HDi motorlarda 1350 bara yükseliyor. Böylece, daha mükemmel olan hava-yakıt karışımının kusursuz yanmasını sağlayabiliyor. Bu egzoz emisyonunu düşürürken, çok daha fazla güç üretilebilmesine olanak sağlıyor. Bu da HDi motorların aynı hacimdeki dizel motorlardan yaklaşık yüzde 50 daha fazla beygir gücü üretebilmeleri anlamına geliyor. Citroen'de HDi versiyonu olmayan hiçbir bir model yok. Hatta birçok modelde birden fazla dizel motor seçeneği de sunuluyor. Citroen'in Türkiye pazarına HDi motorlu satışa sunduğu araçlar ise şöyle sıralanıyor: C2, C3, C4, C5, C8 ve Picasso.

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ
Citroen, C2 modelinde 1.4 litrelik HDi motor kullanıyor. Bu dizel motor, 4000 d/d'de 70 beygir güç ve 1750 d/d'de 144 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı saatte 177 kilometre olan araç, 0'dan 100 kilometre hıza 13.5 saniyede ulaşıyor. Aracın yakıt tüketimi, şehir içinde 5.1 litre, şehir dışında 3.6 litre. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise sadece 4.1 litre. Citroen C3'te 70 beygir ve 98 beygir olmak üzere iki farklı 1.4 litrelik HDi motor seçeneği sunuluyor. 70 beygir gücündeki motor 1750 d/d'de 147 Nm tork üretirken, 98 beygir gücündeki diğer motor ise aynı devirde 196 Nm tork değerine ulaşıyor. 70 beygir gücündeki motor aracı 0'dan 100 kilometre hıza 13.4 saniyede, 98 beygirlik motor ise 11.7 saniyede ulaştırıyor. 70 beygirlik motorun 100 kilometre'de ortalama yakıt tüketimi 4.2 litreyken, 98 beygir gücündeki motor ortalama 4.3 litre. Citroen C4'te de iki farklı 1.6 litrelik HDi motor seçeneği bulunuyor. Biri 98 diğeri 110 beygir güç üretiyor. Torkları ise sırasıyla 1750 d/d'de 210 ve 235 Nm. 100 kilometrede ortalama 4.7 litre yakıt tüketen araçlar, şehir içerisinde 6 litre yakıt tüketiyorlar. Maksimum hızları ise sırasıyla 180 ve 192 km/s.

YÜKSEK PERFORMANS
Citroen C5'te ise 2.0 litre hacimli ve 138 beygir gücünde bir HDi motor görev alıyor. Motorun maksimum torku 1750 d/d'de 235 Nm olan araç, 6 ileri vitese sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 saniyede tamamlayan C5'in maksimum hızı 205 km/s. Şehir içi tüketimi 7.8 litre olan araç, 100 kilometrede ortalama 6.0 litre yakıt tüketiyor. Citroen C8'deki 2.0 litrelik HDi motor 109 beygir güç, 1750 d/d'de 270 Nm tor üretiyor. Maksimum hızı 174 kilometre olan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 14.6 saniyede tamamlıyor.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Yeni Civic'in Türkiye'ye gelişine reklam filmi freni
 50 yıllık SL efsanesine gençlik aşısı
 250 bin kişi 4x4 Passat'ı tercih etti
 Ticari araç, 40 bin Euro'ya kişisel keyif merkezi oluyor
 A6 allroad kasımda geliyor
 Yeni Fulda ile fren 4 metre kısalıyor
 Renault Clio ile küçük otoda liderliği hedefliyor
 'Hayalim Londra'dan İstanbul'a tek depoyla gitmek'
 Hyundai, Türkiye'nin gönlünü Matrix'le alacak
 Dünyanın otomobil şovu 77 yeni modelle başladı
 Renault'nun dünya eğitim üssü Bursa
 Grande Punto 10 günde bin sipariş aldı
 VW üretim için ikna olmadı
 Bugatti en pahalı unvanını korudu
 Pivo'nun araç kabini 360 derece dönüyor
 Yeni konsept otolar ilgi odağı oldu
 Mercedes'in CEO'su bisikleti tercih etti
 S-MAX Haziran'dan sonra Türkiye'de
 115 bin Euro'luk Audi için 180 Türk kuyruğa girdi
 Talep patladı 100 otodan 38'i dizel oldu
 Uzakdoğulu otolar dizeli sevdi
 Dizel yakıt benzinin tahtına oturdu
 Dizel otolar piste çıkıyor
 Peugeot'nun dizel hibrid aracı 2010'da yollarda
 Dizel Leon'a güç katıyor
 Tüketimde cimri performansta bonkör dizelleri çok sevdik
 Hyundai üretimi yüzde 40 artırdı
 Logan dizel motorla hedef büyüttü
 Kia'da dizel oranı yüzde 80'e çıktı
 Bosch'dan dev otomotivcilere rekor ihracat
 Ticaride dört çeker dönemi
 Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor
 Renault ailesi dizel zengini
 Dizel Ford'lar sessiz çalışıyor
 Dünyanın en güçlü dizeli Volkswagen'den
 Opel'de seçenekler çoğaldı
 Yılların 'twist'i Türkiye'de 30 bin dolara Suzuki şarkısı...
 Rüya otomobiller gerçek oluyor
 Spor otomobille arazi aracının karışımı
 Chrysler 300C'de dizel motor seçeneği
 Doğuş Oto'da servis hizmeti 12 taksitle
 Nissan Micra'larda telefon serbest
 Kia ticari araçlarda 700 YTL'lik indirim
 Yerli otomobilde çeşit artışı cari açığı çözer
 Dünyada sadece Türkiye için özel Audi Q7 üretilecek
 Yeni Mitsubishi L200 ağustosta Türkiye'de
 Corsa Silverline alana sis farı hediye
 "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 4x4 otoda fırsat
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 Standartları sınıfını zorluyor
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Korkunç reklamlı Seat Leon
'Kafein'le büyüleyecek
'Kafein'le büyüleyecek
Türkiye'de de beğeniyle izlenen "Greys's Anatomy" ve "Roswel" adlı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu