kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ferrari ne yapacak?

Efsane, 1972 yılında 277 beygirlik M1 ile başladı. MZ'ler, M3'ler derken 507 beygir motorlu ve muhteşem bir sürüş dinamiğine sahip M5'le de tanıştık.

BMW, M efsanesini yaratırken, işin bu boyutlara geleceğini acaba tahmin ediyor muydu! Efsane 1972 yılında M1'le başladı. Bugün hala en çok aranan klasiklerden biri olan M1 sıralı 6 silindirli motoruyla 277 beygir gücü üreten "Müthiş" bir otomobildi. Bu aracın daha sonra 700 beygire kadar çıkan yarış modelleri yapıldı. Ve efsane oradan başlayıp gitti. MZ'ler, M3'ler M5'ler derken 4. nesil M5'i de gördük çok şükür. 4. jenerasyon M5'e kadar benim kullandığım en müthiş BMW 1986 model twin turbo bir 535'ti. Ancak bu son M5 kadar beni etkileyen bir başka BMW, hatta bir başka sedan olmadı. Gerçi yeni 10 silindirli 5 litrelik motorun ürettiği 507 beygirlik gücü, muhteşem sürüş dinamikleri ile M5'e sedan demek büyük haksızlık ama neyse... Gelin bu otomobilin sürüş keyfini paylaşalım..

İÇ DİZAYN
İçini sıradan bir 5 serisinden ayırmak çok kolay değil. Sadece biraz daha basitleştirilmiş gibi. Test aracını sipariş edenler çok doğru bir iş yapıp siyah deri ve alüminyum kaplamayı tercih etmişler. I drive sistemi sıradan 5 serisi ile aynı. Ancak kilometre saatinin sonundaki 300 rakamı, devir saatindeki 8500'de başlayan kırmızı bölge, SMG şanzımanın ışıklandırılmış vites kolu ve Formula 1 araçlarınınkine benzeyen direksiyon "Tüyoyu" veriyor; Acayip bir otomobildesiniz... Çok fonksiyonlu direksiyon simidi bu otomobilde farklı bir anlama sahip. Çünkü telefon, radyo ve cruise kontrol değil, motorun çalışma sistemini ve aracın sürüş opsiyonlarını direksiyondan kumanda ediyorsunuz. Ön cama yansıyan, sadece sürücünün görebildiğiama polarize gözlük taktığı zaman onun da göremediği bir head up display sürücünün tam bakış açısına otomobilin hızını, vites durumunu ve motor devrini yansıtıyor. Koltuklar son derece sportif. İsterseniz sizi sürekli sarmalıyor, isterseniz CLS Mercedes'te anlattığım gibi virajlara göre yanlardan destek veriyor.

MOTOR VE ŞANZIMAN
Burada durup beş dakika düşünmek gerekiyor. Çünkü her ikisi de akla ziyan. Motor BMW'nin Formula 1 pistlerinde neler öğrendiğinin kanıtı. 10 silindir atmosferik motor tam tamına 507 beygir üretiyor ama siz bunu kafanıza göre ayarlayabiliyorsunuz. Motordan isterseniz 400 beygir alıyorsunuz, bir düğmeye basarak bunu 507'ye çıkarabiliyorsunuz. Motorun ve otomobilin ayarlarının tam 21 farklı kullanımı var. Yola, zemine, sürüş stilinize göre seçebileceğiniz 21 seçenek... Bunlardan sonuncusu biraz ustalar için ve o nedenle bu seçeneğe gelebilmek için otomobilin dilini bilmek gerekiyor. Bu seçenekte otomobili yolda tutmak için hiç bir elektronik destek almıyorsunuz ve maharet bileğinize kalıyor. Şanzıman ise süper ötesi. 7 ileri vitesler tam olması gerektiği gibi. Direksiyondan veya vites kolundan değiştirebiliyorsunuz. Ancak vites kolunun kullanımı değiştirilmiş. İleri itince küçülüyor, geri çekince büyüyor. İlk anda biraz kafa karıştırıcı...

SÜRÜŞ
Bu otomobili kullanmak keyifli ama çok zor. Çünkü aşırı güçlü. Sıfırdan yüze 5 saniyenin altında bir zamanda çıkıyor. Yol tutuş çok başarılı. Otomobili gazlarken hiç bir sıkıntı çekmiyorsunuz. Gerçi arka taraf biraz yana doğru kaykılıyor ama kontrol dışı değil. 250 kilometrelik elektronik sınırlamaya karşın ben 270 km/s'yi gördüm. Doğrudevir ve vitesi bulunca olabiliyormuş. M5'I gazlarken sorun yok ama iş durmaya gelince sorunlar başlıyor. Yüksek devirde giderken sürat de biraz yüksekse gazdan ayağınızı çekince otomobilin arkası hafif kayıyor. Ama baş edilmeyecek bir sorun değil. Asıl sorun frende. İlk sürüşümde yerler de ıslakken 160 kilometre hızla dönebileceğim bir viraja 230'la yaklaştım ve sert frenle hız düşürüp dönmek istedim. Frene basınca otomobilin kafası sallamaya başladı, frenden çekip hemen vitesleri küçülttüm. Hafif arka kaydı ama toparladım. Bir aceminin elinde bu durum faciayla sonuçlanabilirdi. Frende kafa sallama efekti her durumda devam etti. Aşırı yüksek süratte sert frenlerde ise kaliperlerde müthiş bir sarsıntı oluştu ki, kopacaklar zannettim. Daha sonra BMW'nin test pilotu Hakan'a bunun nedenini sordum. "Sizden başka fark eden olmamıştı. Bu otomobilin İstanbul Park'taki test sürüşlerinde ön lastiklerden birini değiştirmek zorunda kaldık ondan oluyor. Normalde böyle bir şey yapmaz" dedi. Umuyorum yapmıyordur...

HÜLASA
Bu otomobili tanıyınca "Ferrari'ye yapacak ne kaldı?" diye düşündüm. Hem sportif, hem efendi işi. Ancak gerçekten zor bir otomobil. Çocuğunuza sakın almayın. Kendinize güveniyorsanız bir tane alın. Ferrari gibi dikkat çekmez ama otomobil kullanma zevkinizi tatmin edersiniz. Bir tavsiyem de BMW'nin üretim planlamacılarına. Bunun M5X modelini çıkarın. 4 tekerlekten çekerse, belki herkes için biraz daha kullanılabilir olur.

BMW M5
Maksimum Güç: 507 bg.
Tork: 6100 devir 520 Nm.
0-100 km/s hızlanma: 4,7 sn.
Yakıt Tüketimi 100 km'de: 14,8 lt
Fiyat: 290 bin YTL

Fatih ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 'Hayalim Londra'dan İstanbul'a tek depoyla gitmek'
 Hyundai, Türkiye'nin gönlünü Matrix'le alacak
 Dünyanın otomobil şovu 77 yeni modelle başladı
 Renault'nun dünya eğitim üssü Bursa
 Grande Punto 10 günde bin sipariş aldı
 VW üretim için ikna olmadı
 Bugatti en pahalı unvanını korudu
 Pivo'nun araç kabini 360 derece dönüyor
 Yeni konsept otolar ilgi odağı oldu
 Mercedes'in CEO'su bisikleti tercih etti
 S-MAX Haziran'dan sonra Türkiye'de
 115 bin Euro'luk Audi için 180 Türk kuyruğa girdi
 Talep patladı 100 otodan 38'i dizel oldu
 Uzakdoğulu otolar dizeli sevdi
 Dizel yakıt benzinin tahtına oturdu
 Dizel otolar piste çıkıyor
 Peugeot'nun dizel hibrid aracı 2010'da yollarda
 Dizel Leon'a güç katıyor
 Tüketimde cimri performansta bonkör dizelleri çok sevdik
 Hyundai üretimi yüzde 40 artırdı
 Logan dizel motorla hedef büyüttü
 Kia'da dizel oranı yüzde 80'e çıktı
 Citroen'in HDi motoru yüzde 50 daha güçlü
 Bosch'dan dev otomotivcilere rekor ihracat
 Ticaride dört çeker dönemi
 Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor
 Renault ailesi dizel zengini
 Dizel Ford'lar sessiz çalışıyor
 Dünyanın en güçlü dizeli Volkswagen'den
 Opel'de seçenekler çoğaldı
 Yılların 'twist'i Türkiye'de 30 bin dolara Suzuki şarkısı...
 Rüya otomobiller gerçek oluyor
 Spor otomobille arazi aracının karışımı
 Chrysler 300C'de dizel motor seçeneği
 Doğuş Oto'da servis hizmeti 12 taksitle
 Nissan Micra'larda telefon serbest
 Kia ticari araçlarda 700 YTL'lik indirim
 Yerli otomobilde çeşit artışı cari açığı çözer
 Dünyada sadece Türkiye için özel Audi Q7 üretilecek
 Yeni Mitsubishi L200 ağustosta Türkiye'de
 Corsa Silverline alana sis farı hediye
 "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 4x4 otoda fırsat
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 İstanbul kanatlarımın altında
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 Standartları sınıfını zorluyor
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Korkunç reklamlı Seat Leon
Uzatmaları oynuyor
Uzatmaları oynuyor
29 yaşındaki İspanyol manken Almudena Fernandez, podyumdan emekli...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu