kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Değerlerde sorun yok ya kültürde?...
İ'nin üzerindeki nokta...
Kıssadan hisse
Devamlılık esastır

Değerlerde sorun yok ya kültürde?...

Okurlarımızdan Murat Killi'nin CocaCola Light reklamlarıyla ilgili görüşlerinin tamamına katılmam mümkün değil. Diyor ki: "Sürekli Coca-Cola'nın reklamlarında 'global düşün, yerel hareket et' felsefesini benimsediğini görüyoruz. Yani global marketing departmanından aldığı reklam filmlerini oynatmaktansa, yenilerini yapıyor. Ancak aynı şeyi bir diğer önemli ürünü olan Coca-Cola Light'ta yapmıyor, ama onda da başarılı. Yani yine ülkemizdeki değerlere genel anlamda ters düşen bir şey içermiyor bu reklam filmleri. Örneğin Okan Bayülgen'in seslendirdiği son reklamı (alkışlamak istiyorum) bence çok etkileyici. Özellikle genç kesimin bam teline dokuyor. Özgürlük, gençliğin tadını çıkartmak, monoton düzenin dışına çıkmak vb."
1. Coca-Cola küreselliği bir kenara bırakıp 'yerel düşün, yerel hareket et' yaklaşımını benimseyen bir markadır. Yani global düşünmenin iletişimde mahsurlarını ilk fark edenlerdendir. İşi ülkenin bölgeleri bazına kadar indirir.
2. Coca-Cola Light'ta bu kurala uymadığı doğru. Buna rağmen değerlerle çatışmadığı da doğru. Fakat hedef kitlesinin kültürüyle çatışmadığını da iddia edebiliriz miyiz? Eğer hedef kitlesi sadece Nişantaşı-Bağdat Caddesi-Etiler üçgeni içindeki gençler ise mesele yok. Ya tüm Türkiye'deki gençleri hedefliyorsa.. O zaman o reklam o kitlenin kültürel kodlarına oturmaz.
Özellikle iletişimde sıkça karıştırılır değerlerle kültür... Ya da İstanbul Üniversitesi bu yılki master sınıfı öğrencileriyle birlikte keşfettiğimiz gibi değerler ile kıymetler... İngilizcede karışmaz bu iş: Values ve Assets... Çünkü pazarlama iletişiminin bağrından çıktığı kapitalizm ve liberalizm o arada gelişmiştir. Aradaki sınırlar nettir. Oysa biz bazen kıymetlerimizi değerlerimiz gibi görür, değerlerimizle kültürel kodlarımızla karıştırır dururuz. İlişki ile iletişimi, şöhret ile markayı, PR'la publicity'yi, sloganla mesajı, aşkla sevgiyi, tüketiciyle müşteriyi, müşteri ile özel müşteriyi karıştırdığımız gibi (Bkz. Sevgili Zülfü Livaneli'nin 5 Şubat tarihli yazısı)...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bir İsrail kadar olamadık...   / 26-02-2006
 İktidar için garantili yol   / 19-02-2006
 Atı alan Üsküdar'ı geçer   / 12-02-2006
 Reklam 'embesil' ama ya işlevi...   / 05-02-2006
 Kurtlar Vadisi'nin şifresini çözmeden olmaz...   / 29-01-2006
 Devekuşu gribi en tehlikelisi   / 22-01-2006
 Ağca, Hükümete de Mercedes'e de fırsat yarattı   / 15-01-2006
 Onlar nasıl yapıyor bu işi?   / 08-01-2006
 Yaşasın! Sharon, Necati'yi öptü!   / 25-12-2005
 Motorola'dan Kuzey Irak açıklaması   / 18-12-2005
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Bizim de söyleyeceğimiz var
Oyak Genel...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Tüzmen'e kurtuluş yok
Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'in yol...
ALİ SAYDAM
Değerlerde sorun yok ya kültürde?...
Okurlarımızdan...
Türkiye'nin şarkısı 'Süper Star' olacak
Atina'da yapılacak Eurovision şarkı yarışmasında Türkiye'yi temsil...
'Yeşil' araçtan kırmızı halıya
Bu gece yapılacak Oscar Töreni'ne çevre sevgisi damgasını vuracak.
Büyükanıt'a suç duyurusu
Büyükanıt'a suç duyurusu
Van Başsavcılığı, Şemdinli iddianamesinde Kara Kuvvetleri Komutanı...
Dindarlar Erdoğan'la modernleşiyor
Dindarlar Erdoğan'la modernleşiyor
"Erdoğanizm" araştırması tartışma yarattı. Kılıçbay "Milli Görüş'ten...
IMKB
E: 46.366 D:% -1,12
DOLAR
S: 1,302 D:% -0,192
EURO
S: 1,567 D:% 0,352
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu