Aviva Sigorta Genel Müdürü Ertan Fırat, sigorta sektörünün bireysel sigortaları geliştirmek için yeni ürünleri artırma yönünde çaba göstermesi gerektiğini ifade etti.
Türkiye'de artık kolay para kazanma, yıllarca biriken fonların getirdiği nema şemsiyesi altında sigortacılık yapma devrinin bittiğini belirten Aviva Sigorta Genel Müdürü Ertan Fırat, sektörün artık yeni yöntem ve ürünlerle verimliliği artırması gerektiğini söyledi. Bireysel sigortaların geliştirilmesi için tahsilat yükünün acenteden alınması gerektiğini ifade eden Fırat, "Tahsilat yükünün şirketlerce yönetilmesi, acenteye daha fazla eğitim ve satış desteği verilmesiyle bireysel satış ayağının artacağına inanıyorum" dedi. Çekiliş kampanyası düzenleyerek sigorta sektöründe bir ilke imza atan Aviva Sigorta'nın Genel Müdürü Fırat, kampanyanın ilk sonuçları konusunda şu bilgileri verdi: "Kampanyaya 1 Aralık 2005'te başladık. Bu kampanyayla birlikte bireysel poliçe sayımızda artış oldu. İlk sinyaller kampanyanın gayet başarılı geçtiği yolunda, istediğimiz hedeflere uygun şekilde geliştiğini görmekten mutluyuz."
MODERN PROMOSYON Artık sigorta sektörünün de bazı teknikleri kullanarak iş hacmini geliştirmesi gerektiğini dile getiren Fırat, "Kampanyaya ilişkin en önemli değerlendirmemiz şu olacak: Artık sigorta şirketleri de modern promosyon tekniklerini, başka şirketlerin yaptığı farklı uygulamaları kullanabilmeli, daha farklı düşünebilmeli, fark yaratarak bir takım satış hacimlerini geliştirmeye yönelik bir çaba içinde olabilmeli. Bu kampanya bu açıdan bence önemli" şeklinde konuştu. Kampanyanın sektöre fayda getireceğine inandığını belirten Aviva Sigorta Genel Müdürü Ertan Fırat, uygulama süreciyle ilgili olarak şunları söyledi: "Sektörümüzün ürün satarken en önemli problemlerinden bir tanesi tüketicilerin yeterince bilgilendirilememesi. Dolayısıyla bu tür kampanyalarda bu tür problemlerin çıkmaması adına daha dikkatli, yanıltıcı olmaktan kaçınarak açık, şeffaf bir satış süreciyle bunların yönetilmesi gerekiyor. Biz bu konuda çok hassasız. Çünkü bizim yapacağımız hataların tüm sektöre mal olma riski de söz konusu. Dolayısıyla bu tür olayları doğru ve akılcı yönetmek gerekiyor. "
VERİMLİLİK ARTMALI Bireysel sigortaları geliştirmek için sektörün çalışma biçimini değiştirmesi gerektiğini vurgulayan Ertan Fırat, "Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü'nün 'Şirketler değişen ekonomiye alışmalı' söylemi var ve bu çok doğru bir tespit. Artık kolay para kazanma, yıllarca biriken fonların nemasının şemsiyesi altında faaliyet gösterme lüksü ortadan kalkıyor. Bundan sonra daha fazla emek, daha fazla çaba ve verimliliği artırmak gibi alanlara yönelmek gerekiyor" dedi.