kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Aslında bunları ben de yaşadım
Aslında bunları ben de yaşadım

17 yıl boyunca Japonya'da yaşayan ve bir Japon'la evlenip ayrılan ressam Günseli Kato "Bir Geyşanın Anıları"nı gerçekçi buldu
"Bir Geyşanın Anıları"nı, 17 yıl Japonya'da yaşayan ve geçmişte bir Japon'la evli olan ressam Günseli Kato ile izledik. Kato filmin, Japon kültürünün özünü çok iyi anlattığı görüşünde: "Geyşa Sayuri'yi oynayan Ziyi Zhang aslında Çinli bir sanatçı ama 19'uncu yüzyıl Japon kadınının duruşunu çok güzel yansıtıyor. O dönem Japon kadını, görüntüsü soğuk, duygularını ifade etmeyen, vücut lisanıyla konuşan bir sanat eseri gibidir." Kato'ya göre film sadece bir geyşanın hayatını değil, tüm Japon kadınlarının hayatını anlatıyor: "17 yıl Japonya'da yaşamış bir kadın olarak izledim filmi. Anlatılan Japon kadının yaşam biçimi. Japon kadını bütün duyguları, fırtınaları içinde yaşar, dışa vuramaz. Bu bize dram gibi geliyor ama Japonya'da dram olarak görülmez, bir yaşam biçimidir. Bir geyşa için bu yaşam çok normal. Amerikan filmi olduğu için bu mutsuzluk olarak yansıtılıyor ama o kadın bunu mutsuzluk olarak yaşamıyor ki. 21'inci yüzyılda Japonya dünyaya açıldığı, dünyayla ilişkiye girdiği için oradaki hayat da değişti. Ama 19'uncu yüzyılda kimonodan başka bir giyim, pirinçten, balıktan, turşudan başka bir yiyecek yoktu ki." Kato filmi izlerken geçmişe dönüp bol bol gözyaşı döktü ve kendi deyimiyle söylemek isteyip de söyleyemediklerini hatırladı: "Filmde kendimi gördüm çünkü bu benim için bir hikaye değil, ben bunu yaşadım." Kato'ya göre filmde Japonya'daki hayatla çelişen hiçbir şey yok. Sokaklar, evler, ortam, atmosfer, hatta kadınlar arasındaki kıskançlık bile birebir Japonya'yı yansıtıyor. Başarılı ressamın filmde dikkat etmemizi istediği noktalardan biri de Japon erkeğinin zarafeti: "Erkeklerde de bir zarafet var esasında. Gizli kapıların arkasında erkeğin de bir zarafeti, nezaketi ve duygusallığı var. Ama Japon kültüründe erkek olmak o zarafeti açıkça ortaya koymaya izin vermiyor. Filmde de bunu görüyoruz."
DİĞER AJANDA HABERLERİ
 Dışarı çıkmadan önce
 Geyşalık bir sanattır
 Los Angeles ve ölen insanlık
 Dışarı çıkmadan önce
 Dahiyim ama mutsuzum
 Matematik sorusu tasarlıyor önce oğlu çözüyor
 Hayatın tehlikeli dönemeçleri
 Türk Oscarlar'ı bu ay sahiplerine verilecek
 Dışarı çıkmadan önce
 7 gün 7 gece
 Dahi yönetmenden terör eleştirisi
 Seksin gizemi, iradenin zaferi ve zombiler
 Dışarı çıkmadan önce
 Dışarı çıkmadan önce
 Dışarı çıkmadan önce
 Dışarı çıkmadan önce
 2005'e damgasını vuran filmler
 'Sinema' hediye edin
 Dışarı çıkmadan önce
    Yazarlar
    Alışveriş
    Yaşam
  » Ajanda
    Güncel
    Gezi
Fulya'ya veto
Fulya'ya veto
Beşiktaş Belediye Başkanı Ünal, tüm baskılara rağmen Fulya Projesi'ne...
Gözü kara Tigana
Gözü kara Tigana
Elindeki kadronun sınırlı olmasından şikayet eden Tigana, ligde ve...
'Öcalan, biletini kendi alıp tarifeli uçakla gitti'
Şam yönetiminin lideri Başar Esad ile kriz yaşadığı için, ülkesini...
Askere 'Ebu Garib' davası
Askeri cezaevinde dövülerek öldürüldüğü ileri sürülen erle ilgili...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.