kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
  » Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Kazuhiro Kobayashi
88 saniyede 1 otomobil üretti ihracatın liderliğini bırakmadı
Sayılarla Toyota
Köpek korkusu ihracatı engelleyemedi

Toyota'dan 88 saniyede 1 otomobil

İki yıldır üst üste ihracat şampiyonu olan Toyota Türkiye, bu unvanı 88 saniyede bir otomobil üretip, haftada 3 bin 500 adet ihraç ederek elde etti. Bu yıl hedef 60 saniyede bir otomobil üretmek.

88 saniyede 1 otomobil üretti ihracatın liderliğini bırakmadı

İki yıldır üst üste Türkiye'nin ihracat şampiyonu olan Toyota Türkiye, bu unvana 88 saniyede bir otomobil üretip, haftada 3 bin 500 otomobil ihraç ederek ulaştı. Şirket, 2006 yılında bu unvanını 60 saniyede bir otomobil üreterek korumayı hedefliyor. Toyota Türkiye, 2005 yılında, başta Almanya, Fransa ve İtalya olmak üzere, Avrupa'ya 144 bin adedin üzerinde otomobil ihraç etti. Şirketin ihracat geliri 2 milyar 318 milyon dolara ulaştı. Toyota Türkiye, bu yıl sonunda 155 bin adet otomobil ihraç ederek, üst üste üçüncü kez Türkiye'nin ihracat lideri olmayı hedefliyor. Toyota Türkiye'nin Genel Müdürü ve CEO'su Kazuhiro Kobayashi, 2002 yılında ihracata başlayan Adapazarı tesislerinin, Toyota'nın Avrupa üretim üslerinden biri haline geldiğini söyledi. Kuruluşundan bu yana 700 milyon Euro'nun üzerinde yatırımın yapıldığı Adapazarı tesislerinde 3 bin 500 kişinin çalıştığını kaydeden Kobayashi, Corolla Sedan, Wagon ve Verso modellerinin üretim ve ihracatını gerçekleştirdiklerini belirtti. 2005 yılında hedeflerine ulaştıklarını anlatan Kobayashi, "2006 yılında 172 bin adet üretim hedefliyoruz. Üretimin yüzde 90'nın ihraç edeceğiz. 2005'e göre ihracatımız artacak" dedi.

TÜRKİYE'NİN ROLÜ
Toyota'nın Avrupa'da ardarda 9'uncu kez satış rekoruna ulaştığını anlatan Kobayashi, Toyota'nın Avrupa'daki hedeflerine ulaşmasında Türkiye'nin de önemli rolü olduğunun altını çizdi. 2002 yılında Toyota'nın aldığı kararla birlikte Türkiye'ye üretim üssü rolü çizildiğini belirten Kobayashi, yapılan çalışmaları şöyle anlattı: "2005 yılında, Toyota'nın satışları yüzde 5 artarak 964 bin 208 adeteulaştı. Pazar payı yüzde 0.2 artarak, yüzde 5.1 oldu. Toyota, Avrupa'da, İngiltere, Fransa, Türkiye, Polonya ve Çek Cumhuriyeti'ndeki fabrikalarında toplam 638 bin araç, 588 bin motor ve 337 bin şanzıman üretti. 2006 için, Toyota, Avrupa'daki hedeflerini bin araç, 860 bin motor ve 575 bin şanzıman üretimi ve 1 milyonun üzerinde araç satışı olarak belirledi. Toyota, Avrupa'da daha da büyümeyi hedefliyor. Bu yüzden bizim de ona göre hazırlıklı olmamız lazım. Bu konuda yeni yatırımlar ve yeni modellerle ilgili çalışmalar devam ediyor. Ancak, biz öncelikli olarak Adapazarı tesislerinin verimliliğini, üretim esnekliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapıyoruz. Şimdiye kadar kaynak bölümü, boyahane ve pres bölümünde çeşitli iyileştirmeler ve yeni yatırımlar gerçekleştirdik." Değerli Türk Lirası'nın ihracat şampiyonu Toyota Türkiye'nin kısa vadede maliyetlerini ve kârlılığını olumsuz etkileyeceğini söyleyen Kobayashi, ancak kendileri için önemli olanın ekonomik istikrar olduğunu ifade etti. 1994'ten bu yana ekonomik kriz, deprem gibi sorunlardan olumsuz etkilendiklerini anlatan Kobayashi, "Ancak şimdi ekonomik istikrardan memnunuz. Geleceği görebiliyoruz" dedi.

AMORTİSMAN AVANTAJI
2005 yılında ihracat ikincisi olan Ford'un daha fazla araç ihraç etmesine rağmen, ihracat gelirinin düşüklüğüne açıklık getiren Kobayashi, "Biz binek otomobil, onlar ticari araç üretiyor. Dolayısıyla binek otomobil ile ticari araç arasında bir fiyat farkı var. İhracat gelirlerinin az olmasına rağmen, daha fazla araç üretmeleri nedeniyle, amortisman avantajları var" dedi.

Ufuk SANDIK


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Markalıların payı arttı yumurta borsası çöküyor
 Cari açığın ilacı yabancı sermayede rekor: 9 milyar $
 Sigortaya 'Fransız' kaldık
 'Nükleer için birkaç ay içinde adım atacağız'
 Adabank'ı alan, fon payı ve vergiden kazanacak
 'İhracatta altın çağımızı yaşıyoruz'
 Mezarda maaş alan 10 bin 500 kişi varmış
 Telefonda düşük tarife savaşı başladı
 'Gaz kesilir' korkusu yeni aboneyi engelliyor
 Kışladaki aile kantinine vergi
 Kombassan Başkanı Bayram beyin kanaması geçirdi
 Hazine 5 yıl vadeli borçlanacak
 En pahalı su İstanbul'da
 'Milli geliri 4 yılda yüzde 32 artırdık'
 GSM kongresi mobil devleri buluşturuyor
 Dünya bunları konuşuyor
 TMSF, Emek Hayat'ı satışa çıkarıyor
 'Otomobili kışın, kombiyi yazın alın'
 MTA, 19 bölgede kömür arayacak
 Atak helikopteri için ihale haziran ayında yapılacak
 Sanayi Bakanlığı Fiskobirlik'i incelemeye aldı
 Ekonomideki kötü gidiş aileyi vurdu
 Yabancılara sınır 2.5 hektar
 OECD ülkelerinin en yoksulu Türkiye
GÜNTAY ŞİMŞEK
İşleyen demir ışıldar
Yaklaşık 3 yıl önce, Sabah...
Cami yapımında saflar değişti
Göztepe Parkı'na cami yapmak isteyen ancak gelen tepkiler üzerine...
Trafik canavarını yendi çığa teslim oldu
Demirkazık'ta çığ düşmesi sonucu üç arkadaşıyla birlikte ölen Zümrüt...
Trabzon Valisi 'dava' peşinde
Trabzon Valisi 'dava' peşinde
Trabzon olayında iddiaların tarafları sessizlik içinde. Saldırıları...
Ordu koruma gücünü 35'inci maddeden alır
Ordu koruma gücünü 35'inci maddeden alır
Kalkmasına izin vermezler
TSK gücünü İç Hizmet Kanunu 35.
IMKB
E: 44.171 D:% 0,12
DOLAR
S: 1,321 D:% -0,714
EURO
S: 1,586 D:% -0,408
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu