kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mavi kanlı bir spor otomobil


Aslına bakarsanız, İtalyan "Egzotik" otomobillerinin en "Mavi kanlısı" Maserati'dir. Lamborghini'nin esamesi okunmazken, Ferrari'nin kurucusu Enzo henüz toy bir otomobil yarışçısı iken Maserati vardı ve pistlerde fırtına gibi eserdi. Bu yıl 90.yılını kutlayan Maserati "Safkan spor otomobil" geleneğinin en önemli mihenk taşlarından biridir. 1950'lerde 3500 GT ile müthiş bir sükse yapan, 1970'li yıllarda Merak, Khamsin, İndy ve ortadan motorlu ilk Maserati olan Bora gibi modelleriyle rüyaları süsleyen otomobil hep Maserati olmuştur. Bu dönemde Fransız Citreon'in de finansal desteğini alan Maserati iyi otomobiller yaptı. Hatta bu arada bir de "Citroen-Maserati" ortak yapımı Citroen SM'e imza attı. Ancak Maserati efsanesi 1970'lerin sonunda fabrikanın başına kendi de bir spor otomobil üreticisi olan Alejandro De Tomaso'nun gelmesiyle sıkıntılı bir sürece girdi. Yukarıda sözünü ettiğim efsanevi otomobillerde de payı olan De Tomaso, 1980'lerde "Kafayı bozdu". "Herkesin alabileceği fiyata küçük ama süper spor otomobiller üretilebilir" diye bir saplantıya girdi. Bu anlamsız firkin ürünü 1981'de piyasaya çıkan biturbo oldu. Bu otomobil ve onu takip eden 224, 424, Ghibli, Spyder ve Quattroporte, Maserati adının çöküşünü getirdi. Çünkü Maserati'nin kısıtlı imkanlarıyla yapılan üretimlerde ciddi sorunlar vardı. Otomobiller heyecan vericiydi, değişikti ama "Problemliydi! 2,8 ve 2,5 litrelik 4 ve 6 silindirdi turbo motorlar ciddi sıkıntılar yaratıyordu. Otomobillerin finishinginde hatalar vardı. Kullanıcı memnuniyeti sıfıra yakındı. De Tomaso, Maserati'nin batışını hazırladı. 1990'ların başında fabrika sıfırı tüketti. Ve İtalya'da sıfırı tüketen tüm bağımsız üreticiler gibi FİAT'ın kucağına oturdu. Daha önce benzer bir durumda Ferrari'yi bünyesine katan Fİ- AT, Maserati'yi de 1990'ların ortasında yuttu. FİAT Maserati'yi alınca firmayı toparlama görevi Ferrari'ye ve başındaki Luca Di Montezemola'ya verildi. Ferrari Maserati'yi aldığında aslında Maserati'nin elinde "Hazıra yakın" bir otomobil vardı. Geçmişin 3500 GT'sinden izler taşıyan 3,2 litrelik 8 silindirli turbo bir motora sahip yeni bir GT. Etkileyiciyi kasayı Guigaro çizmişti. Ve otomobil imalata hemen hemen hazırdı. Ancak yine kalite sorunları vardı. Ferrari hemen duruma el koydu. Otomobilde bazı iyileştirmeler yapıldı ve 3200 GT piyasaya verildi. Mevcut Quattroporte'ye de 8 silindirli turbo motor takıldı ve o da bir dizi iyileşirme ile yeniden satışa sunuldu. 3200 GT çok şık ve çok güzel bir otomobildi ama Ferri'nin müdahalesine rağmen sorunluydu. Motor ve yürüyen aksam ciddi sıkıntılar yaratıyordu. Yol tutuş olması gerektiği kadar iyi değildi. Ama dizayn ve özellikle de arkadaki ledli boomerang stoplar insanı deli edecek kadar güzeldi. Fakat firmayı kurtaracak olan ve pazarın yüzde 70'i anlamına gelen ABD'den itirazlar yükseldi. Ferrari üretim planlamacıları oturup otomobili yeniden elden geçirdiler ve ortaya biraz sonra anlatacağım 4200 GT çıktı. Aslında benim anlatacağım otomobil 4200 GT'nin gelişmiş versiyonu olan Grand Sport

* İÇ DİZAYN
Tam bir spor otomobil içi. Klasik. Spor koltuklar biraz rahatsız. Ama zaten öyle olması gerekiyor. Göstergeler analog. Öyle modern görünümlü ekranlar falan yok. İçi tamamen deri kaplı. Tavan ve sütunlar bile. Direksiyon deri ve karbon-kevlar karışımı. Tam yuvarlak değil.Göstergelerin formunda. Görüşü hiç engellemiyor. Ele çok iyi oturuyor. Ama bana göre karbonkevlar gereksiz. Çünkü kaygan. Ben olsam süeti tercih ederim. Klima son derece başarılı. Radyo CD çalar ise Becker. Yani bence iğrenç. Ama neyazık ki, Ferrari de, Maserati de artık bu markayla çalışıyor. Bulmaca gibi bir müzik sistemi. Bu Maserati'yi binlerce kilometre ve yıllarca kullandım, radyonun sırrını hala çözebilmiş değilim. Sesi gayet iyi ama benim istediğimi değil, kendi istediğini çalıyor. Ferrari'nin F1 şanzımanı bu otomobile de uygulanmış. Kumandalar hemen hemen aynı. Son derece rahat. Vites kumandaları direksiyonla beraber dönmüyor. Ferrari mühendisleri direksiyonla beraber dönen kumandaların sürücülerin kafasını karıştırdığını düşünüyormuş. Koltuk ısıtması, otomotik vites seçeneği ve buzda sürüş için çok başarılı "Ice" seçeneği var.

* MOTOR ŞANZIMAN
Motor çok başarılı. 3200 GT'deki hastalıklar tamamen tedavi edilmiş. 400 beygire yakın bir güç üretiyor. Ama atmosferik motor çok daha dengeli bir güç sağlıyor. Doğrusunu isterseniz, bundan daha yüksek güçler gereksiz. Çünkü otomobili "Sürülebilir" olmaktan çıkarıyor. Maserati vasatın biraz üzerindeki sürücüler için bile "Kullanılabilir" bir otomobil. Şanzıman da F1 kullanımında çok başarılı. Ancak otomatik seçeneğe aldığınız zaman hem vites değiştirirken çok zaman kaybediyor hem de gereksiz yere hızla vites büyütüyor. Ancak oranları çok çok iyi. Belki bir 7. vites bile olabilir.

* SÜRÜŞ
Ben bu otomobili ilk olarak Maserati'nin 90. yılı kutlamalarında İtalya'da kullanmıştım. Milano'dan Modeno'ya, oradan Maranello'ya, oradan da Roma'ya kadar. Hem de yer yer yağmurlu bir havada. Yolda 290 km/s sürati görmüştük. İstanbul'da bu sürate hiç çıkamadım ama limitleri epeyce zorladım. Yol tutuş bir Ferrari 360 değil ama daha heyecan verici. Virajlarda hafif yanlıyor. Gaza bastığınız zaman da hafifçe kaykılıyor. Frenler eskiye oranla çok çok iyi. Direksiyon fazlasıyla hassas. En küçük tepkinizi yola yansıtıyor. Otomobil arkadan kopmaya çok müsait. Buna karşın kontralara da aynı ölçüde duyarlı. En güzel tarafı altı çok alçak değil. Kent içinde, İstanbul'un en bozuk yollarında, rampalarda bile rahatlıkla kullanılıyor. Günlük kullanım için bile düşünülebilecek bir otomobil. Bagajı küçük. Arka koltuklar ise ancak bir çocuk için rahat. Yine de yeterli. Arkada sunulan yer Porsche'den iyi.

* İZLENİM
Harika bir otomobil. Rakipleri Porsche 911 ve Jaguar XK. Porsche'nin kalitesine ve yol tutuş özelliklerine sahip olmaması dezavantajı. Bir başka dezavantajı ise ikinci elde çok fazla talep görmemesi. Bir ara bozulan imajı da bir başka sorun. Ama içinin verdiği duygu, köklü geçmişi, heyecan vericiliği müthiş. Fiyatı biraz daha ucuz olmalı diye düşünüyorum sadece. Ha bir de Amerikan pazarı için üretildiğinden Grand Sport modelinde hafif bir "Kroluk" var. Öndeki hava giriş panjurunun parlaklığı arkada etekte kullanılan aynı malzemenin görüntüsü otomobili bozuyor. Ama yine de harika. Bu arada Maserati'nin bir de Quattroporte'si var. Bence 4 kapılı lüks sedanların en iyisi. Hele hele şoför kullanmıyorsanız. Onu da başka bir gün anlatırım.

Maserati Gransport
Motor Hacmi: 4244 cc.
Max Güç: 400bg.
Max Tork: 451 nm.
0-100 km/sa hızlanma:
Max Hız: 290 km/sa
Fiyatı: 228.000 Euro
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
Her yol Roma!
Her yol Roma!
İtalyan Komünist Parti'nin üyesi bir baba ve ev kadını bir annenin...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu