kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Üstsüzü daha güzel

BU haftaki denediğim otomobili anlatmadan önce size bir anımı anlatmak istiyorum. Bundan yaklaşık 7-8 yıl önce ABD'nin Alabama eyaletinin Aniston kentindeki ünlü Talledega Yarış Pistindeyiz. Pist ünlü Die Hard 500 yarışının yapıldığı yer. Ayrıca Ahmet Altan'ın Aldatmak adrlı romanında geçen öyküye benzer bir öykünün de anlatıldığı Tekerlek isimli kitapta, romanın kahramanlarından birinin ölümüyle sonuçlanan bir yarış kazasına sahne olan pist. Pistte Saab 900'lerle yarışacağız. Dünyanın her yerinden sürücüler var. Piste yarıştan bir gece önce ulaştığımız için gece antrenman sürüşü yapıyoruz. Hafif bir yağmur çiselemiş. Pist kaygan. Önümde Yunanlı sürücüyle saatte 150 mili aşan hızla oval pistte dönüyoruz. Birdenbire önümdeki araç kayıyor ve büyük bir süratle yandan duvara patlatıyor. Pistte dönüyor, gidip öbür yandan da patlatıyor. Hemen duruyorum. Otomobil haşat. Ama ilginç bir durum var. Kapıyı açılabiliyor. İçerdeki sürücüyü çıkarıyorum. Hiç bir şeyi yok. Sadece patlayan airbaglerden dolayı kulakları duymuyor ve biraz korkmuş.

İşte Saab'la tanışmam böyle. Ve herkes Volvo diye bilir ama Dünyanın en sağlam ve güvenli otomobillerinden biri Saab. İşte bu haftaki test aracımız da bir Saab. Saab 9.3

İÇ DİZAYN
Açıkçası bir hayal kırıklığı. Neden mi? Çünkü geçen zaman içinde Saab pek fazla bir değişiklik yapmamış. Bildik, tanıdık ama eski moda. Anahtar elektronik olmuş ama yine ortada... Gösterge tabloları geçmiş modellerle hemen hemen aynı. Dashboard aynı. Hatta biraz daha basitleşmiş. Klima sistemi neredeyse aynı. Gerçi çok çok iyi ama eskisinden farklı değil. Elektrikli koltuklar rahat. Ama kullanılan deri göze çok hoş görünmüyor.
Yeni tiptronic vites kolu modern ama otomobil geri kalanıyla uyum içinde değil. İç mekanda kullanılan plastiğin kalitesi çok kötü. Gerçi Porsche
911'in içindeki plastik de çok kaliteli değildir ama bu da değil. Müzik sistemi iyi ama gösterişsiz. Yol bilgisayarının ekranı ortada ama kumanda düğmeleri radyonun üzerinde. Son derece gayrı ergonomik.

Aslında içerde ağırbaşlı, Saab klasiği bir hava da yok değil ama yine de insanda heyecan uyandırmıyor. Malzeme kalitesi biraz daha iyi olsa belki kabul edilebilir..

MOTOR VE ŞANZIMAN
Motor müthiş. Yeterinden fazla bir güç üretiyor. Ancak bir sorunu var. 3000-3500 devirden sonra torkta çok ani bir artış oluyor. Bu durum özellikle hızlı kalkışlarda, hele hele direksiyon tam düz konumda değilse "Acemi" sürücüler için tehlikeli olabilir.

Ancak 3000 devrin üzerindeki kullanımlarda elastikiyet de, akselerasyon da müthiş. Otomobil saatte 200 kilometre hıza yağ gibi çıkıyor. Şanzıman otomatik kullanımda çok başarılı. Motora uygun. Ancak tiptronic kullanımda çok yüksek devirlerde değişimler biraz rahatsız ediyor.

SÜRÜŞ
Doğruyu söylemek gerekirse "Sert" kullanımda kontrolü zor bir otomobil. Ve garip zaafları var. Mesela önden çekişli ama viraj tepkileri sanki arkadan itişli gibi. Önden çekiş otomobiller sert virajlarda kafadan koparlar. Bu Saab tam aksine arkadan kopuyor. Bu önemli bir dert. Çünkü arkadan savruluyor ama arkayı toplamak için arkada çekiş yok. Direksiyon bir spor otomobil kadar hassas. Ancak yüksek süratlerde fazla hafifliyor. Ancak otomobilde müthiş bir özellik var. Ağırlık merkezi sürücü koltuğunun tam altında toplanmış. Bu da otomobili çok iyi hissetmenizi sağlıyor. Otomobilin hareketlerine anında tepki verebiliyorsunuz.

İZLENİM
Doğruyu söylemek gerekirse Saab'ın 900 modeli yapıldığı döneme göre çok avangard bir otomobildi. 9.3 bunu koruyamamış. Dış dizaynı "Kaba bir
şıklık" haline getirmeyi başarmışlar. Göze çok hoş ve farklı geliyor. Ama aynı gelişimi iç mekanda gösterememişler. Motor her zamanki gibi iyi ve belli ki sorunsuz. Ancak bana gelen test aracında direksiyondaki tiptronic
kumandası da, radio ses açma düğmesi de çalışmıyordu. Bu önemli bir hata. Ancak Türk işi iki yumrukla saat gibi çalışır hale geldiler. Ama her şeye rağmen ben Saab'ı nedense çok severim. Sağlamdır. Sizi korur. Eskimez. Hele hele cabriosu tam anlamıyla genç bir klasiktir. Benden size tavsiye eğer Saab 9.3 alacaksanız üstü açık olsun. O zaman sıkılmazsınız..

Fatih Altaylı

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Bikini ölmemiş
Bikini ölmemiş
Brezilya'nın Sao Paulo kentinde devam eden moda haftasında yeni mayo...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu