kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Aklı fikri yönetmenlikte
Zamanı gelince yönetmen olacağım

Gönül Yarası filmiyle Altın Portakal'da "En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu" ödülünü alan Timuçin Esen son günlerin en konuşulan isimler i n d e n . . . Konservatuvardan sonra Amerika'da 7 yıl yönetmenlik eğitimi alan Esen, ileride kariyerini bu yönde geliştirmeyi düşündüğünü söylüyor.


Aklı fikri yönetmenlikte

Ödüllü oyuncu Timuçin Esen "Amerika'ya yönetmenlik okumaya gittim. Yapmak istediğim iş o. Onun da zamanı gelecektir. Ama öyle bir zorlamam da yok" diyor.

Timuçin Esen, "Gönül Yarası" filmiyle aldığı "Altın Portakal En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu" ödülünden sonra, şimdi de "Hırsız Polis" in idealist komiseri Çınar rolüyle dikkat çekiyor. Genç aktör, Marie Claire dergisine verdiği röportajda öğrencilik yıllarında çektiği filmden, oyunculuk ödüllerine kadar pek çok konuda soruları yanıtladı.

- Dizide oyunculuk olur mu? Hırsız Polis'te oyunculuğunuzu daha az gösterdiğinizi söyleyebilir miyiz?
- Yok öyle bir şey. Dizide de elinden geleni yapmaya çalışıyorsun sonuçta. Tabii eğer senin bakış açın öyleyse. Bazıları dediğin gibi düşünebilir ama teknik olarak dizilerde detaylı çalışmak için vakit yok. Ondan dolayı her ne kadar elinden geleni yapsan da, çok fazla derine inemiyor olabilirsin. Bu mümkündür. Çünkü dizi çok kısa sürede çekiliyor ve hiçbir zaman bir sinema filminin derinliğinde ve kokusunda olmuyor. Sinema filmi iki saatlik bir zaman diliminde, belli bir şeye odaklanıyor ve orada istenilen şey alınana kadar uğraşılıyor üstünde. Belki o olmayabilir, çünkü vakit yok. Dizinin senaryosu da daha hızlı yazılıyor. Ama tabii ki yine de herkes en iyisini yapmaya uğraşıyor.

- Siz ne arıyorsunuz? Asıl olarak gönlünüzde yatan yönetmenlik mi?
- Evet, yapmak istiyorum. Hep istediğim bir şeydi. Ama zamanı gelince yapacağımı düşünüyorum. Öyle bir zorlamam yok.

- Zamanı gelince dediğiniz?
- Hep zamanı gelir ya bazı şeylerin. Olur, kendiliğinden olur, zamanı gelir zaten.

- Konservatuvardan sonra yedi yıl Amerika'da yönetmenlik eğitimi aldınız. Orada oyunculuk adına da bir şey yaptınız mı?
- Amerika'ya yönetmenlik okumaya gittim. Bu arada okulda yönetmenlik bölümünün dahilinde oyunculuk dersi de vardı. Ayrıca dışarıdan bir oyuncu koçunun, Larry Moss'un stüdyosuna devam ettim. Yani esasında oraya da yönetmenliğe yönelik bir amaçla gittim. Çok meşhur bir koçtu. Merak ettim sırrı ne diye, nasıl performans alabiliyor diye. Ama tabii gidince orada oyunculuğun da pratiğini yapmaya başlıyorsun.

ÜLKEMDE ÇALIŞMALIYIM
- Sanırım kamera arkası zamanla bazılarında daha ağır basıyor.
- Ya bilmiyorum ki, benim hep öyleydi zaten. Amacım hep yönetmenlik yapmaktı. Oyunculuğu hep ona yönelik bir şey olarak gördüm.

- Orta metrajlı bir filminiz var: Çıkmaz Sokak. Nerede çektiniz?
- Burada çektim. O sırada Amerika'daydım. Buraya geldim çekmeye. Orada montajını, post prodüksiyonunu yaptım. Üniversiteyi bitirme tezim o benim. Yönetmenlik programını bitirme tezim.

- Filminiz "Türk Türk" müydü?
- Konu itibariyle tabii ki. Karakterler, şunlar, bunlar... Varoşlarda geçiyor. Değişik anlatımı olan bir filmdi. Eşzamanlı giden iki hikaye gibi düşün. 35 mm'ydi. Bir kısmı da dijitaldi ve dijital olan kısmı belgesel havasındaydı. Elde kamerayla çekilmiş bir belgesel. Oradaki insanlar, oyuncu oynamasına rağmen onu belgesel zannetti. Benim amacım da oydu zaten. O yüzden farklı bir anlatımı vardı diyorum. Ama tabii Türk işiydi. O da hoşuna gitti insanların.

- Niye döndünüz Amerika'dan? Türkiye'de çalışmak gibi bir isteğiniz mi var?
- Var tabii. O yüzden döndüm biraz. Burada yapmak istediğim şeyler vardı. Arkadaşlarım vardı aynı işlerle uğraştığımız. Onlarla beraber bir şeyler yapmak istedim. İlla burada yapayım diye değil, zaten öyle geçiyordu kafamdan. Aklımda bir hikaye vardı çekmek istediğim. O buradaydı. Aman Türkiye'de yapayım diye olmadı. Belki şimdi oradan uzaklaşınca, Amerika'yla ilgili bir şey canlanacak kafamda. Biraz zaman geçince, uzaklaşınca öyle bakmaya başlıyorsun. Biraz o yüzden döndüm. Altı yedi yıldır da oradaydım. Yeter!

ÖDÜL ÖNEMLİ DEĞİL
- Ödüllendirilmek, takdir edilmek önemli mi sizin için?
- Tabii doğal olarak takdir edilmek her insana iyi hissettirir. Ha yani ön koşul olarak hiçbir zaman böyle bir şeyim yok benim. Aman ödül alayım gibi bir şeyim olmadı. Ama bu demek değildir ki, ödüller önemsiz. Bu anlamda söylemiyorum. Ödülü aldıktan sonra da, veren jüriyi de düşündükten sonra insanın hoşuna giden bir şey, ama çok da olmazsa olmaz bir şey değil benim için. O kadar çok ödül almamış iyi performans var ki bu dünyada. En saygın görünen ödüllerde bile çok var bunun örnekleri. O yüzden çok bir şey değil, ama güzel bir şey tabii.

- Oyuncu her rolde oynar mı?
-
Bilmiyorum ya, bu o kadar kolay bir soru değil. Hem oyuncu, hem yönetmen olarak kafa biraz karışıyor. Çok idealize bir şey. Tabii oyuncu oynayabilir, ama bir de başka şeyler var. Bazen bazı yönetmenlerin kafasında bazı karakterler adına belirli bir resim oluyor. Güzellik, çirkinlikten bahsetmiyorum. Ama fiziksel bir özellik oluyor kafalarında. Bazen onu arıyorlar. Böyle şeyler olabilir. Ama iyi bir oyuncu tabii ki her rolü oynar. Fiziksel gerekliliklerini de yerine getirir. Kilo alması gerekiyorsa alır, vermesi gerekiyorsa verir. Burnu şöyleyse yapar bilmem ne.

- İlla oynamak istediğiniz bir rol var mı?
- Hiç öyle bir şey düşünmedim. Yok! Şöyle bir film, böyle bir film yok. Ama benim için bir şey ifade eden, dert olan bazı şeyleri insanlara sinema yoluyla anlatmak isterim. Bu başlı başına zor bir iş. Bunu yapabilirsem ne mutlu bana. Böyle bir hayalim var. Yoksa şöyle bir film çekeyim, böyle bir rolde oynayayım yok.
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Daha iyisini bulacağım diye aşkı kaçırıyoruz
 Bana bir kedi yaz
 Gribi evde tedavi edin
 Bana otomobilini söyle sana saatini söyleyeyim
 Avrupa'ya Türk işi 'Fantezi'
 Hande'nin yeri 'apayrı'
 G.O.R.A'nın senaryosu da çalıntı mı?
 Yumuşak bir dokunuş
 Ünlü şairin yaptığına bak
 Şarkının bestecisi kim?
 Aynalar çalıntı mı?
 Mahkemelik kitap
 Kafka bile yapmış
 Kara Üzüm türküsüyle ceza aldı
 Film ile oyun bu kadar benzer mi?
 Stil
 Vitrin
 Bir yıl böyle geçti
 Gazeteci yazarların gözünden geçtiğimiz yılın analizi
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
BALÇİÇEK PAMİR
Tek bekleyen annesiydi
Bir seferinde arkadaşım...
FİLİZ AKIN
Roma tatili
Hep kemoterapi, radyoterapiye gidecek...
PROF. DR. ERDEM YEŞİLADA
Yoğurt, probiyotik, prebiyotik ve bağışıklık...
60 yıldır iyi etin peşinde
Beyti Güler eti ve onu pişirmesini en iyi bilen kişi olarak tanınır. 1945'ten...
En leziz rakı mezeleri
Türk mutfağının özel tatlarıdır mezeler. Sofranıza renk katacak bu lezzetlerle...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.