Bisikletin pabucu dama atıldı karne hediyeleri 'dijital' oldu
Bisiklet, karne hediyeleri liderliğini teknoloji oyunlarına kaptırdı. Karne dönemlerinde, Playstation ve Game Boy gibi küçük ve taşınabilir oyunların satışları 2.5'e katlanıyor.
Yarıyıltatili en az çocuklar kadar teknoloji oyunları sektörünü de sevindiriyor. Son 2 yıldır karne hediyeleri listesindeki liderliğini kaptıran bisiklet, artık eskisi kadar ilgi görmüyor. Artık yarıyıl tatilinde satış artışı beklemeyen bisiklet üreticileri, gelir grubu ne olursa olsun tüm çocukların teknoloji oyunlarını tercih etmeye başlaması nedeniyle strateji değiştiriyor. Bisiklet üreticileri, yazlık bölgelerde yetişkinleri hedef alırken teknoloji şirketleri de çocukları cezbetmek için promosyondan tanıtıma kadar farklı yöntemler deniyor.
ÖZEL İNDİRİM VAR Çocukların en çok tercih ettiği ürünlerin başında küçük, taşınabilir ve pratik oyunlar geliyor. Nintendo'nun ürettiği Game Boy başta olmak üzere, Nintendogs ve Mario Smash Football satışlarında ciddi artış bekleniyor. Nintendo'nun Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu, yarıyıl tatili ve yaz tatili başlangıcı dönemlerinin satışların en yüksek olduğu 2 dönem olduğunu söylerek, "Bu dönemde yıllık satışların yüzde 20'sini yapıyoruz" diye konuştu. Çolakoğlu, bu dönemde satışların 2.5 kata yakın arttığına dikkat çekiyor.
3 BİN SANAL KÖPEK SATILDI Çolakoğlu, son 2 ayda 3 bin sanal köpek sattıklarını kaydederek, özellikle ilk ve orta dereceli okul çocuklarından yoğun ilgi gördüklerini dile getirdi. Çocuklar arasında çok popüler olan bir diğer ürüne ise PlayStation 2. Sony yetkilileri, bu oyunun yaş grubu olarak 10 yaş ve üzerindekilere hitap ettiğini belirterek, konsol başına 1.5-2 oyun satışı gerçekleştirdiklerini kaydediyor. Karne hediyeleri furyasından payının almak isteyenler arasında mobilyacılar ve ev tekstili firmaları da var. Mobilyacılar, özel yarıyıl kampanyalarla yüzde 20 indirime giderken ev tekstili firmaları da çocukları cezbetmek için masal kahramanlarını kullanıyor.