kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Muhteşem bir otomobil

BMW yeni 7 serisini ilk çıkardığı zaman hayli "eleştirilmişti". Çünkü otomobilin içinde o gün için büyük yenilikler vardı. "I-drive" teknolojisi ile tek bir buton ve bilgi ekranı ile otomobilin tüm fonksiyonları kontrol edilebiliyordu. Geleneksele alışkın kullanıcılar "Dikkat dağıtıyor ve zor kullanılıyor" diyerek, önce bu tavıra karşı çıkmışlardı. Ortada konumlanmasına alışkın olduğumuz otomotik vites kolunun direksiyonun yanına alınması da bir başka eleştiri konusuydu. 1980'lere kadar ABD'li üreticilerin sürdürdüğü bu alışkanlık daha sonra terkedilmişti ve BMW ile geri dönüş yapmıştı. BMW'nin öncülüğü, Mercedes'in yeni S serisinin görücüye çıkması ile birlikte "Netleşti". Mercedes, yeni S serisi ile otomobilin iç donanım ve kullanımında BMW'yi takip eder bir görüntü çiziyor. Size bu hafta anlatacağım otomobil yeni S serisinin "şimdilik" en üst modeli olan S 500L. Ve tek kelimeyle anlatmak gerekirse "Muhteşem" bir otomobil.

İÇ DİZAYN
Rolls Royce ve Maybach gibi aşırı pahalı iki ekstrem örnek dışında otomobilde ulaşılabilecek en üst nokta... Mercedes'in bu kadar güzel bir iç dizayn yaptığını hiç görmemiştim. Her şey son derece şık, göz okşayıcı. İtalyan zerafeti, İngiliz şıklığı ve Alman fonksiyonelliği bir arada. Gözü rahatsız edecek hiç bir unsur yok. Kullanılan malzeme olağanüstü kaliteli. Koltuklar neredeyse sonsuz fonksiyonlu. Gösterge tabloları "Glass cockpit" uçakları anımsatıyor. Her şey olması gereken yerde. Kendinizi çok çok iyi hisettiren bir mekan. Gece özel bir ışıklandırma sayesinde göz okşayan detaylar ortaya çıkıyor. Ortadaki bilgi ekranı sağa sola hareket edebiliyor. Geri vites konumunda bu ekranda arkayı gösteren bir kameranın görüntüleri ve park etmek için yardımcı çizgiler beliriyor. İlk anda karmaşık gibi gelen yüzlerce fonksiyona çok kısa sürece adapte olunabiliyor... Ancak bunda benzer bir sistemi daha önce uygulayanBMW'nin ve Audi'nin bilgi birikimlerinden faydalanılmış olmasının rolü büyük. Kabin içi son derece sessiz ve enfes bir müzik sistemi var. DVD ve CD'leri büyük bir keyifle izleyip dinleyebiliyorsunuz.

MOTOR VE ŞANZIMAN
Motor 5,5 litrelik yeni nesil bir Mercedes motoru. 388 beygirlik güç yeterliden de öte bir performans veriyor. Otomobilin ilk hızlanması spor otomobillerden farksız. 220 km/s hıza kadar çok rahat çıkılıyor. Şanzıman Mercedes'in yeni 7 ileri şanzımanı. CLS serisinde ilk kez gördüğümüz bu şanzıman bu otomobile de uyum sağlamış. Otomobile sanki vitessizmiş gibi bir rahatlık veriyor. 8 silindirli motor çok da ekonomik. Yüz kilometrede ortalama 17 litre civarında bir tüketimi var ki, bu hacimde bir motor için inanılmaz. Bu ebatta bir dev sedanın bu denli iyi bir sürüş dinamizmine sahip olması büyük başarı. Araç hem düzyolda, hem virajlarda çok başarılı. A8 Quattro'nun viraj kabiliyetine sahip olmasa da büyüklüğüne ve ağırlığına oranla çok çok iyi. Keza frenler de başarılı ötesi. Ancak yüksek süratlerdeki çok sert frenlerde hafif bir kafa sallama efekti var. Ancak viraj alırken bile sert fren yapmanıza izin veriyor ki sıradan sürücü için büyük lüks.

İZLENİM
"Param olsa alırım" dedirten türden bir otomobil. Bana sorarsanız BMW 2009'da yeni 7 serisini çıkarana kadar rakipsiz. İç ve dış dizayn harika. Şişirilmiş çamurluklar, eskinin başarıyla yeni taşınmış hali olan ön görünümü çok güzel. Arka stoplar Aston Martin'in DB9'u gibi içinde metal bantlar geçen çok parçalı görüntülü ve değişik. "Şusu eksik" denilemeyecek kadar detaylı düşünülmüş ve üretilmiş. Yapanlardan Allah razı olsun.

Mercedes S 500L
Max Güç: 388 bg- 6000 d/dak
Tork: 530 nm-2800/4800 rd/dak
0-100 km/sa hızlanma: 5.4 sn.
Fiyat: 188.000 Euro

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 Makul rüyaların otomobili
 Tüy sıklet ticari
 Yeni Yaris geliyor
 Eşi benzeri olmayan bir safkan
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Servetini katlıyor
Servetini katlıyor
2004 ve 2005'in en çok kazanan mankenleri arasına giren...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu