kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Emre Akoz @ SABAH
Fax:
0212 354 36 19
 
İnşallah ben yanılırım!
'Zaman pornosu' izliyor musunuz?

İnşallah ben yanılırım!

İstanbul'un Belediye Başkanı Kadir Topbaş, gişeleri kaldırarak Boğaz köprülerinden geçişi bedava yapmak istiyor.
Eğer niyeti popülizmle oy kazanmaksa... O ayrı bir konu.
Ama esas amaç daha çok insanı, daha hızlı biçimde bir yakadan diğerine geçirmekse...
Gişeleri kaldırmak bir işe yaramaz. Hatta tersine, bedava geçiş, köprülerin yükünü daha da artıracaktır.
Anadolu'dan Rumeli'ye geçişte para alınıyor mu? Hayır! Ama yine de sabahları korkunç bir yığılma yok mu? Var! Demek ki öncelikli sorun gişe değil, araç çokluğu.
Birinci köprü için yapılması gerekenler öncelikle şunlar:
1) Köprü ücretini artırmak. Mesela 3 YTL'den 5'e çıkarmak. Böylece fuzuli geçişleri biraz olsun engellemek.
2) Ama aynı anda otobüs, dolmuş ve taksi geçişlerinden para almamak. Vatandaşı toplu taşıtlara ve özel araçları ortak kullanmaya teşvik etmek.

İkinci
etap tedbirler:
1) Güvenilir bir istatistik çalışması sonucunda yeni dolmuş-otobüs hatları oluşturmak. Bir örnek: Bugün dolmuşlar Bostancı'dan kalkıp Taksim'e ve Şişli'ye geçiyor. Neden işyerlerinin yoğun olduğu, birçok kişinin otomobilini kullanarak ulaştığı Levent'e, Maslak'a ya da diğer birçok semte dolmuş yok? Sözünü ettiğim istatistikler sayesinde yoğun güzergâhlar ortaya çıkarılabilir. (Bunu herhalde yaptılar ama kullandıklarına şahit olmadık.)
2) Sabah trafiğinde, 'yandan' katılımla trafik akışını engelleyen, köprünün hemen ağzındaki Beylerbeyi girişini mutlaka kapamak.
3) Sürücülerin şerit değiştirmesini, özellikle de yığılma yaparak ' dur-kalk'a yol açmalarını engellemek için bol bol bariyer kullanmak.
4) Emniyet şeritleri 'ayrıcalıklı' kişilerin özel yoluna dönüştü. Topbaş ve diğer yetkililer benimle gelsin de göstereyim: Cankurtaran, itfaiye ve trafik polisi dışındaki birçok makam aracı (belediye, askeriye, vs) bu şeridi kullanıyor; köprüdeki trafikçiler ise gıkını çıkarmıyor.
Özetle: Köprüden parasız geçiş trafiği daha da yavaşlayacaktır. İnşallah yanılırım.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yalova'nın şen kızını kandıralım alalım...   / 05-01-2006
 İnsan biraz tutarlı olur!   / 04-01-2006
 Woody Allen neler talep etti?   / 03-01-2006
 Avcı, cani midir?   / 02-01-2006
 Asıl bizim kâbusumuz   / 30-12-2005
 Acaba Türkçe, Kürtçe'ye niye iltifat etmedi?   / 29-12-2005
 Hakaret mi eleştiri mi?   / 28-12-2005
 En kötüsü tok hırsız!   / 27-12-2005
 Tek parti hükümeti koalisyondan iyidir   / 26-12-2005
 Gurur veren bir proje: Santral İstanbul!   / 23-12-2005
REHA MUHTAR
Çankaya kalkışları...
Tahmin ettiğim gibi Mehmet...
EMRE AKÖZ
İnşallah ben yanılırım!
İstanbul'un Belediye Başkanı...
MEHMET BARLAS
AB'ye uyacakken yine V-Y-Z'ye uymaya mı karar...
İLKER SARIER
Kuş gribi nedir- 1
Kuşlarda görülen oldukça öldürücü bir...
SAVAŞ AY
Nice Koçyiğitler yere serilir!..
Van Dadaloğlum...
HINCAL ULUÇ
Putin'in bir tarafını yaladığımız sürece sorun...
Mecburen kaldılar
Mecburen kaldılar
İliç ve Tomas, Beşiktaş transfere yanaşmayınca Galatasaray'ın Antalya...
En kritik gün
En kritik gün
Kulüpler Birliği bugün toplanacak, federasyon başkanlık seçimlerinde...
Toz duman olmayacağız
Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Gül, Avrupa Birliği'nden...
AİHM'den Türkiye'ye jest
Türkiye'yi yüklü miktarlarda tazminata mahkum eden Avrupa İnsan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu