kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Eşi benzeri olmayan bir safkan


RAHŞAN "Bu hafta Porsche Cayenne Turbo'yu test ediyoruz" dediğinde doğrusu pek de hevesli değildim. Tanıdığım ve çok sevdiğim bir otomobil ama yolun sonunda. Önümüzdeki yıl ciddi bir "Face lift" geçirecek olan otomobili anlatmak çok da istediğim bir şey değildi. Ama yine de 450 beygir gücünün cazibesine kapıldım ve Cayenne Turbo'nun direksiyonuna oturdum. Açıkçası Cayenne, özellikle de S ve Turbo tiplerine bir SUV veya 4x4 demek mümkün değil. Çünkü bu otomobil dünyada eşi benzeri olmayan bir sınıfın yaratıcısı. Bazıları beğenmese de, bazıları tipini ve tarzını itici bulsa da, bunlar bence birer safkan Porsche ve heyecan verici otomobiller. Bir gün Cayenne ile giderken yanımda oturan mimar dostum Emre Kunt'un dediği gibi; "Ulan bu jip değil, basbayağı spor otomobil"

* İÇ DİZAYN Bence harika bir iç dizayn. Abartısız bir şıklık. Deri koltuklar, süet kaplama tavan. Porsche ile hemen hemen aynı gösterge tabloları. Enfes bir müzik sistemi ve aynı sisteme entegre edilmiş telefon ve araç bilgi ekranı. Elektrik kontrollü koltuklar ısıtmalı. İç dizaynda ahşap yerine alüminyumun seçilmiş olması çok iyi olmuş. Otomobilin karakterine daha çok uyuyor. Otomobilin yükseklik ve 4x4 ayarları orta konsoldan yapılıyor. Süspansiyon ayarı da öyle. Bir SUV için alçak tavan, otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Arka koltuklar da rahat. Ayak mesafeleri yeterli ama şoförlü kullanım için değil. Bagaj yeterince geniş.

* MOTOR ŞANZIMAN Vay vay vay... Böyle bir motor olur mu? 450 safkan beygir. Ama sütçü beygiri değil İngiliz beygiri. 4,5 litrelik turbo motor çok güçlü. Hatta fazla güçlü. Hatta gereksiz güçlü. Küçük bir kanatla otomobili uçurmaya yetecek kadar bir güç. Otomobil sıfırdan yüze sanki normal bir Porsche imişçesine çıkıyor. Ve 240 kilometre saatlik hıza kadar çok da eksilmeyen bir ivme ile tırmanıyor. Son sürat olarak 270 ulaşılmayacak bir yer değil. 6 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ama bu motora kara şanzıman bağlasanız o da başarılı olur. Ama dediğim gibi fazla güçlü. Ve haliyle çok yakıyor. Normal bir sürüşte 100 kilometrede 26 litre tüketiyor. Biraz gazlasanız bunun 35-40 litreye çıkması şaşırtıcı olmaz.

* SÜRÜŞ Otomobili Belgrad ormanlarından Karadeniz'e giden yollarda denedik. Sanki 2 tonluk bir SUV değil, bir ralli otomobili, bir İmpreza Turbo veya Mitsubishi Evo VIII. Müthiş bir viraj kabiliyeti, akla ziyan bir yol tutuş. Tabii güç insanı azdırıyor. Ben gazladıkça Rahşan sevinç çığlıkları atıyor. Bir ara yoldan çıkacak gibi savrulduk ama güçlü bir kontra ile yola tekrar oturduk. Rahşan bağırıyor, "İşte olayımız budur" Ancak aynı başarı gerçek arazi koşullarında ortaya çıkmıyor. Arazide otomobil biraz şaşkınlaşıyor. Güç fazla geliyor, arazi kabiliyeti ise eksik. Ama zaten bu otomobil gerçek arazi için yapılmamış.

* GENEL İZLENİM Aslında alt yapı Volkwagen Touareg ile aynı. Ama biraz daha özenilerek yapılmış. İçi daha sportif. Kullanımı daha keyifli. Kendinizi daha iyi hissediyorsunuz. Doğrusu 911'den pek bir eksiği yok. Otoyoda aynı keyfi ve sürüş dinamiklerini veriyor. Tam bir sporcu. Zayıf yönü frenleri. Yüksek süratte çok sert fren yapınca tangırdıyor. Çok zorlanırsa diskleri yamultabilir. Bir de farları sorunlu. Müthiş iyi aydınlatıyor ama kısa farlar bile öndeki sürücüyü rahatsız ediyor. Herkes uzun farların yandığını zannederek küfrediyor. Ama benden tavsiye Cayenne alacaksanız 340 beygirlik S yeterli. Hem çok daha az tüketiyor. Hem de 450 beygirlik güç bence biraz fazla. Bu arada bu motoru kullanmak için Porsche'nin bir 4 kapılı sedan, bir de 2 kapılı GT yani yeni versiyon 928 hazırlığı içinde olduğunu söyleyeyim..

Porsche Cayenne Turbo
Silindir sayısı: 8
Motor Hacmi: 4511 cc.
Max Tork: 620 nm 2250-4750
Max Güç: 450 bg 6000 d/dak
Max Hız: 266 km/sa
0-100 km/sa hızlanma: 5.6 sn
Ağırlık: 2430 kg.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 Makul rüyaların otomobili
 Tüy sıklet ticari
 Yeni Yaris geliyor
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Servetini katlıyor
Servetini katlıyor
2004 ve 2005'in en çok kazanan mankenleri arasına giren...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu