kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi

1970'lerde Jeep Wagoneer'la, Land Rover'la 1980'lerde Chevrolet Blazer'le av peşinde koşarken, aklımızın bir kenarında hep Nissan Patrol vardı. Hiç bir otomobilin arazide onun kadar başarılı olamadığını duyardık. Türkiye'de pek görülen bir araç değildi. Arap petrol şeyhlerinin şahinlerle ava giderken Patrol'larıyla dolaştığını duyar, özenirdik. İstanbul'da ise Cihangir'de ZZ plakalı, yani bir yabancıya ait bir Patrol vardı, yolda görünce adrenalinimiz artardı. Rahşan, "Fatih Bey bu hafta Nissan Patrol test edeceksiniz" deyince o günleri anımsadım. Yeni Nissan Patrol'le Sabah'ın garajındaki ilk karşılaşmamız açıkçası hayal kırıklığı oldu. Gürültülü dizel motor, zaman tünelinden çıkmış görüntüsü veren iç kabin ben biraz şaşırttı. Öyle ya, son yıllarda Porsche Cayenne'in, Range Rover'ın hatta Volkswagen Touareg'in ultra lüks ve modern iç kabinlerine alışmıştık. Patrol'un bu "Old fashion" hali neydi böyle! Açıkçası yoğun trafikte gürültü patırtı içinde eve gidinceye kadar da bu düşüncelerime engel olamadım. Ta ki, ertesi gün araziye çıkıncaya kadar... İşte size bu otomobili anlatacağım...

* İÇ DİZAYN
Başta da dediğim gibi "Old fashion" yani eski moda bir iç. Şıklık yanına uğramamış. Konfor var, insanı rahat ettirecek her şey var ama göz unutulmuş. Gül kökü havası verilmiş ahşap kaplama bile olmamış. Koltuklar deri ve elektrik kumandalı. Isıtmaları da var. Direksiyon yükseklik ayarlı. CD çalarlı radyo vasatın biraz üstünde. Göstergeler eskiNissan Patrol’ün ön ve arka yaklaşma açıları mükemmel...moda. Yol bilgisayarı falan hak getire. Ancak arazi sürüşü için gereken her şey var. Bir kere uzun zamandır ilk kez gerçek bir arazi vitesi görüyorum. Öyle düğme ile falan değil, gerçekten ayrı bir arazi vitesi kolu var. 2H, 4H ve 4L konumları ile. Diferansiyel kilidi de ayrı bir düğme ile açılıyor. Ayrıca ön tekerlerlerin aks göbeklerinde de eski moda diferansiyel kilitleri var. Motoru ısıtmak için ekstra elektrikli bir ısıtıcı, stabilizatör gibi aracı oyuncaklarının hepsi mevcut. Safkan arazi aracı görüntüsü içerde eksiksiz duruyor.

* MOTOR VE ŞANZIMAN
Motor 3 litre dizel. 160 beygir güç üretiyor. Torku olması gerekenden az gibi. Şanzıman ise müthiş. 3 ileri vitesli, overdrive'lı şanzıman gayet başarılı. Arazi vitesleri de. Patrol sürekli 4 çeker değil. İsterseniz 4H pozisyonuna alıp sürekli 4 çeker yapıyorsunuz ama gereksiz yakıt harcamak istemiyorsanız alemi yok. Şanzımanın asıl başarısı araziye çıkınca ortaya çıkıyor. 160 beygirlik motor, 300 beygirliklerin yapamadığını bu şanzıman sayesinde yapıyor.

* ARAZİ PERFORMANSI
Tek kelimeyle kusursuz. Uzun zamandır kullandığım ilk gerçek arazi aracı. Ön ve arka yaklaşma açıları mükemmel. En zor rampalara bile başarıyla yaklaşıyor. Gövdenin rijiditesi olması gerektiği gibi. Ne çok esnek, ne çok rijit. Arazide konforlu bir sürüş imkanı sağlıyor. Üzerinde çamur lastikleri olmamasına rağmen, çamurda gayet başarılı. Her yere inip çıkıyor.Ne bir sürtme, ne bir vurma. Doğru vites, doğru diferansiyel konumu seçildiği zaman yapamayacağı şey yok gibi duruyor. Arazide motorun gücünün yetersiz kalmasından korkuyordum. Hayır kalmıyor. Çok çok başarılı.

* YOLDA
Uzun yolda idare eder. 175 kilometre saat sürate çıkıyor ve yeterli bir rahatlık sağlıyor. Ancak şehir içinde kullanmak için katiyen değil. Çok büyük, çok hantal. Yüksek süratte de yol tutuş iyi. Frenler biraz daha iyi olabilir ama yetersiz denemez.

* İZLENİM
Nissan Patrol "Akıllı kadınlar" gibi. Hani bazı kadınlar vardır, çok güzeldir ama konuştukça çirkinleşir. Çünkü aptaldır. Bazı kadınlar vardır ilk bakışta çok da güzel görünmez ama konuştukça güzelleşir. Nissan Patrol işte bu ikinci sınıfa giriyor. Arazide, sürdükçe güzelleşiyor, hayran oluyorsunuz. İlk bakıştaki izlenimizi değişiyor, hatta ilk düşündüklerinizden utanıyorsunuz. Ancak şehir içinde rahat etmek için 4x4 kullananlardansanız Patrol'den uzak durun. Çünkü bu araç gerçekten araziye çıkacaklar için yapılmış. Hava atmak için değil de, gereklilik nedeniyle 4x4 alacaklara şiddetle tavsiye ederim. Şehir dışında bir çiftlik evi olanlara, ava gidenlere, arazide iş yapanlara taş gibi bir seçenek. Üstelik ne çok pahalı, ne de çok kırılgan. 4x4 gibi 4x4.

Nissan Patrol 3.0 TDI
Max. Güç: 160bg- 3600 d/dak
Max. Tork: 354nm- 3000 d/dak
Hız: 160 km/sa (Fabrika verisi):
Ağırlık: 2410 kg.
Fiyatı: 77.000 EURO+1.678.500.000 tl

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 Makul rüyaların otomobili
 Tüy sıklet ticari
 Yeni Yaris geliyor
 Eşi benzeri olmayan bir safkan
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Hızı sevmedi
Hızı sevmedi
Birkaç ay önce ünlü İspanyol motosiklet yarışçısı Fonsi Nieto ile...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu