kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Zengin mahallesine taşınmak

Karayolu Taşıma Yasası iki yıl önce çıkarıldığında bu kadar gürültüye sebep olacağını tahmin etmek zordu. Zira, sektörde faaliyet gösteren bir çok şirket karayolunun yıllardır çektiği eksikliğin giderilmesinin çok iyi olacağı görüşüyle yeni yasayı adete devrim gibi bir gelişme olarak görmüştü. Ancak geçen sürede yeni yasadan şikayetçi olan orta ve küçük ölçekli firmalar sesini yükseltmeye başladı. Bu sebeple dün İstanbul Ticaret Odası'nda (İTO) başkanlığını üstlendiğim, 'AB Eşiğinde Karayolu Mal Taşımacılığı Sorunları ve Çözüm Önerileri Paneli' düzenlendi. Bu kadar uzun süren, bu denli tartışmalı geçen bir panele daha önce şahit olmadığımı belirtmeliyim.
Ayrıntılara geçmeden önce, dün saat 10.00'da başlayan paneli, 16.30 sularında bitirebildiğimizi de belirteyim. 10 Temmuz 2003'te çıkarılan 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Yasası ve bu yasa paralelinde 2004'te çıkarılan yönetmeliğin ne denli rahatsızlığa sebep olduğunu sektör temsilcilerinin yakınmalarından anladım. Çünkü, sektör temsilcileri bugüne kadar geçerli olan yasa ve yönetmeliklere uygun olarak kurulmuş olan şirketlerin ticaret yapmaları ve çalışmalarının yeni düzenlemeyle engelleneceğini ifade ediyorlardı. Yeni yasaya göre, mevcut firmaların yeni yatırım yapmaları, fahiş ücretler ve teminatlar ödeyerek yeni yetki belgeleri almaları gerek. Büyük çoğunluk bu rakamları ödeyecek güçte değil.
Panelin ilk bölümünde, sektörün sivil toplum kuruluşlarını temsil eden yetkilileri, sıkıntılarını ayrıntılarıyla gündeme taşıdı. İkinci bölümde ise söz uzmanlarındı. Dr. Can Baydarol ve Galatasaray Üniversitesi'nden Prof. Dr. Samim Ünan hem sektörün geleceğini hem de 25 Şubat 2005'te yürürlüğe girecek yeni yasayı değerlendirdi. Sonrasında katılımcıların gerginliği arttı. Çünkü, istenen yüksek rakamların AB Mevzuatları' na uygunluk için çıkarılan yeni düzenlemelerle ilgisi olmadığını Baydarol, başta Anayasa olmak üzere kendi hukuk düzenimizle bağdaşmadığını da Ünan gündeme getirdi.

Alkışlı
protesto yapıldı
Biz bu tartışmaları yaparken panele katılacağı bilinen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kara Ulaştırması Genel Müdürü Talat Aydın, İTO Başkanı Murat Yalçıntaş, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Çetin Nuhoğlu ve diğer temsilcilerle mevcut rahatsızlıkları asgariye çekebilmek için yan salonda toplantı halindeydi. Kamu tarafından şikayetlerini dinleyecek temsilci gelmediğini sanan karayolu firmalarının temsilcileri doğal olarak karamsarlığı kapıldı. Şikayetlerini iletebilecekleri en üst makamı temsil eden Bakan Yıldırım'ın gelmediğini ve sorunlarıyla baş başa kalacaklarını zannetti. 200'ün üzerindeki sektör temsilcisi, panel salonunda alkışlı protestoya ve slogan atmaya başladı. Sakinleştirmek görevi de böyle durumlara alışkın olmayan bana düştü.
Kendimi biran TBMM'de milletvekillerini yatıştırmaya çalışan Bülent Arınç gibi hissettim. Ortam yatışınca Bakan Yıldırım, bürokratlarıyla salonu girdi. Bakan Bey'de yaşanan tartışmalar, sözlü sataşmalar üzerine 'Bizim Meclis'i geçtiniz' yakıştırmasını yaptı.
Sonuçta yeni yasa getirdiği ağır yükümlüklerden şirketlerin nasıl kurtulacağını dair tam bir çözüm çıkmasa da uzun bir zaman diliminde
Bakan Yıldırım, sorusu ve sorunu olan herkesi dinleyip atmosferi yumuşattı ve çözüm sözü verdi. Ve görüldü ki, zengin mahallesine (AB) taşınmakla zengin olunmuyor, çalışmak gerekiyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Baronlu demokrasi olur mu?   / 28-12-2005
 AK Parti, TÜSİAD ve yolsuzluk   / 26-12-2005
 TÜSİAD tavan hükümet taban yapıyor   / 23-12-2005
 CNR hangi paranın peşinde?   / 21-12-2005
 Bakan değişikliği olur mu?   / 19-12-2005
 Başbakan aralığı neden dar buldu?   / 17-12-2005
 Vodafone ciddi değişim getirecek   / 14-12-2005
 Doğu Holding'e inceleme   / 12-12-2005
 'Paraların üzerine soğuk su iç'   / 09-12-2005
 Doğu Holding'de bilanço oyunları   / 07-12-2005
GAZİ ERÇEL
Tarih tekerrür eder mi?
Maliye Bakanlığı ve Hazine'de...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
2005 risklerin bastırıldığı, fırsatların öne çıktığı...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Zengin mahallesine taşınmak
Karayolu Taşıma...
Son mesaileri ölüm getirdi
Bursa'da bir yatak fabrikasında çıkan yangında mesaiye kalan beş...
Kapkaçta 'taş' devri!
Seyir halindeki otomobilin camına taş atan kapkaççılar, paniğe...
Gün ola Köşk'e çıka!
Gün ola Köşk'e çıka!
Başbakan Erdoğan, Siyaset Meydanı'nda, geçmişte kestirip attığı...
Rektör Aşkın'a 76 gün sonra tahliye kararı
Rektör Aşkın'a 76 gün sonra tahliye kararı
Cumhuriyet Savcısı'nın Aşkın hakkında yurtdışına çıkış yasağı konması...
IMKB
E: 39.625 D:% 1,03
DOLAR
S: 1,349 D:% 0,037
EURO
S: 1,596 D:% -0,530
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu