kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
  » Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Kütüphanemi yıllardır oradan oraya taşımaktan çok sıkıldım
Kütüphanemi yıllardır oradan oraya taşımaktan çok sıkıldım
Türkiye'de güvensizlik ev aldırıyor
İzlenmeyen her oyun yenidir

Kütüphanemi yıllardır oradan oraya taşımaktan çok sıkıldım

Kiracılar ve ev sahiplerinin yaşadığı evsizlik sorununu anlatıyor 'Kiralık Oyun'... Çeyrek asır önce yazılan oyunu geçen yıl güncelleyen Ferhan Şensoy ise, mülk edinmenin kendisi için önemli olmadığını ancak artık kütüphanesini taşımayacağı her yerde oturabileceğini söylüyor.

Ses Tiyatrosu'nda sahnelenen ve 25 yıl önce yazılan 'Kiralık Oyun'; Ortaoyuncular'ın deyimiyle 'kenef penceresinden deniz gören güldürü'. Geçen yıl Ferhan Şensoy tarafından güncellenen oyunda; ev sahipleri, kiracılar ve hatta kiracı olmayanların bile yaşadığı evsizlik sorunu anlatılıyor. Vatandaşına hakkı olan barınmayı bile sağlayamayan sistemin, ortaoyunu üslubuyla eleştirisi yapılıyor. Oyunda; Ferhan Şensoy, Nefrin Tokyay, Rasim Öztekin, Okan Bayülgen, Ali Çatalbaş, Elif Durdu, Ebru Soyuerden ve Özgü Namal rol alıyor. Oyunu günümüze uyarlayan Ferhan Şensoy, hikayenin özünü ve tiyatro yaşamıyla ilgili bazı detayları şöyle aktarıyor:

Aslında hiçbir şeye tam olarak sahip değiliz. 'Kiralık Oyun'un çıkış noktası bu muydu?
'Kiralık Oyun' bundan 25 yıl önce yazılıp, Küçük Sahne'de Ortaoyuncular'ın 'Şahları da Vururlar', ardından 'Kahraman Bakkal Süpermarkete Karşı'dan sonraki üçüncü oyunu. Biz Küçük Sahne'de kiracıydık ve mahkemeliktik. Hem bizim oradaki kiracılık sorunumuzu dile getiren hem de genel anlamda İstanbul'daki kiracılık sorununu anlatan bir oyundu. Yeniden yazıldı, o dönem günceldi ama bugün çok daha ciddi bir soruna dönüştü. Meselâ bu 49 yıl sonra ev sahibi olma hikayeleri çıktıktan sonra, kimse kiracı olmak istemiyor, 'kira gibi öderim' deniyor. Bugün neredeyse kiracılık yok gibi İstanbul'da. O günkünden çok daha büyük bir sorun haline geldi bu nedenle. Biz yalnız kiralığı anlatmıyoruz. Gecekondular yıkılıyor. Oyunu yazdıktan sonra gazetede bir fotoğraf gördüm. Bir aile, yıkılan evlerinin yerine çadır kurmuş, hayatlarına devam ediyor...

Oyunun mesajı nedir peki?
Konut ciddi ve güncel bir sorun. Eğer devlet herkese ev bulamıyorsa, o devleti ciddiye alamayız gibi bir mesajı da var.

Sizce mülk edinmek mi yoksa kiralamak mı önemli?
Sahibi olmak veya kiracı olmak; koşullara bağlı. Benim için çok önemli olan kütüphanemi, yıllarca oradan oraya taşımaktan çok sıkıldım. Çünkü kitapların sayısı giderek arttı. Onu taşımak demek tekrar, yeniden istif etmek demek; bu da ciddi bir işe bürünüyor. O anlamda, kütüphanemi taşıyıp artık kaldırmayacağım her yerde oturabilirim.

TEK BAŞIMA DEĞİLİM
Türkiye'de ortaoyunculuğu devam ettiren; yazan, çizen ve oynayan neredeyse tek kişilik bir kadrosunuz. Ama verdiğiniz emek kadar adınızı öne çıkarmıyorsunuz. Neden?
Tek başıma olduğumu düşünmüyorum, burada bir takımız her şeyden önce, dolayısıyla ben burada yalnız değilim. Benden sonra da bu takım bu işi bırakmayacağına göre, arkadan gelen bir ortaoyuncular ekibi var. Ben öldükten sonra da ortaoyunu onlarla varolmaya devam edecektir.

Oynamak istediğiniz başkalarının oyunları var mı?
Zaten bizim oyuncularımızda başka yazarlardan uygulamalar da var. Örneğin Kral Valentin, evet oynamak istediğim bir şeydi onun metni. 'İçinden Tramvay Geçen Şarkı' adıyla ben onun skeçlerinden bir oyun yaptım. Türkler'in hiç tanımadığı, kendi kan grubumdan olan başka mizahçılardan bir şeyler yapmak istediğim zaman bunu yaptım. Meselâ Moliere ve Shakespeare projelerim var. Dosyalar halinde hazır, onları da kendi üslubunda oynamak istediğim zaman, yapıp oynuyorum zaten. Ama şimdi ben Shakespeare oynadığım zaman, 'bırak Allah aşkına, sen neden Shakespeare oynuyorsun' diyebilir seyirci. Onun için de başka repertuvarların yanında bunlar sahnelenebilir. Meselâ Othello alınmış, 'Arabın İntikamı' olarak Ortaoyuncular tarafından geleneksel tiyatro şeklinde uzun zaman sahnelenmiştir. (Hayallere Visa dergisi)
DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Ünlülerin falı 2006
 Tansa'dan Machka için özel koleksiyon
 Kanserle tiyatro sahnesinde savaş
 Trilyoner işadamına kaçak elektrik davası
 Hayranları boşuna 'tık'lıyor
 2006'ya 'merhaba' demek için artık saatler kaldı-1
 Balık fast food'a girdi!
 Şans sizin yanınızda
 Kadının sözel zekâsı erkekten daha yüksek
 Şifa ve yaşam pratisyeni Özer Uçuran Çiller
 Bu yıl verimli geçti darısı yeni yılın başına
 Buklelerime dokunma!
 Keanu motor tutkunu
 Sevgili değil arkadaşlar
 2006'ya 'merhaba' demek için artık saatler kaldı-2
AYŞE ÖZYILMAZEL
Kırmızı don giy, nar patlat, imdaaat!
Önüm arkam, sağım...
HAKAN & UTKU
Yılbaşı diyalogları
* Deden yaşında biriyle evlenmene...
AYŞE TÜTER
Hamsi pilaki
Hamsilerin sırtları ayrılmadan kılçıklarını...
Sorununuzu seks terapisiyle çözün
Sorununuzu seks terapisiyle çözün
Seks terapisi; her kişiyi kendi içinde 'biricik' kabul ederek, onun...
'Bu albüm öğrendiğim her şeyin üst noktası
'Bu albüm öğrendiğim her şeyin üst noktası
Bugüne kadar hazırladığı bütün albümlerle iyi çıkışlar yapan ve...
Ege'nin parası merak konusu!
Ege'nin parası merak konusu!
2001'de "şanssız" bir düğünle (konuklar ıstakozdan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.