kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
En devrimci Fransız otomobili


Renault Espace, Fransa'da Robespierre'den sonraki en büyük devrimci. Gerçekten de otomobil dünyasında gerçek bir devrimin öncüsü oldu. "Monospace" kavramı bu otomobille varoldu. İlk Espace üretildiğinde kimse bunun ne olduğunu anlamamıştı. Otomobil desen değil, minibüs desen değil. Ancak bu anlaşılmazlığına rağmen müthiş bir başarı öyküsü oldu. Çünkü bir otomobilin sürüş özelliklerine, bir minibüsün genişliğine ve ikisinin toplam konforuna sahipti. İçinde öne arkaya dönebilen koltuklar, sonsuz seçenek veren oturma pozisyonları, geniş pencereler, kocaman bir ön camla gelen geniş görüş açısı Espace'ı başarılı bir "Yenilik" haline getirdi. Ve hemen ardından dünyadaki tüm otomobil üreticileri benzer modeller üretmeye başladılar. Okyanusun diğer tarafından Chrysler ve GM ve hatta Ford, Uzakdoğu'da Toyota, Honda ve diğerleri, Fransa'da Peugeot-Citroen, İtalya'da Fiat ve Lancia, Almanya'da BMW hariç hemen herkes monospace (Tek hacimli) üretmeye başladılar. Otomobildünyası yeni bir kavramla tanışmış ve kabul etmişti. Biz de bu hafta Türkiye'de de satışına başlanılan "Yeni" Espace'ı ilk kullanan gazeteciler olduk.

* İÇ DİZAYN Tipik Espace. Ama sanki biraz daha büyümüş. Hatta galiba biraz fazla büyümüş. Bir Renault mu, yoksa bir Chrysler Grand Voyager'damıyım şaşırıyorum. Gösterge tablosu ortada. Konsolun üzerinde. Tamamen dijital. Ancak sürücüye bir miktar uzak kalıyor. Zaten sürücü dashboard'a hayli uzak bir konumda. Bu yüzden olsa gerek klima kumandalarını kapıya, tam elinizin altına koymuşlar. Çok da kullanışlı olmuş. Klimanın hızını, önde ve arkadaki yolcular kendilerine göre ayrı ayrı ayarlayabiliyorlar. Çok konforlu. Ne var ki, digital kontrollü klimanın ortası yok. Ya çok sıcak yapıyor, ya da ısıtmıyor. Ön konsolun her tarafından kapaklar var. Her birinin altında da çeşitli kutular. Sanki dolap odası. İyi amabu kadar çok kutu olunca, neyi hangisine koyduğumuzu nasıl hatırlayacağız? Önde iki koltuk var. Arkada üç. Onun arkasında iki koltuk daha. Alabildiğine geniş. Tek sorun arkadaki ikili koltuğa geçiş biraz zahmetli. Koltuklar süet kumaş karışımı kaplamalı. Göz okşuyor. Eski Espace'lara göre tek değişiklik koltuklarını arkaya dönemiyor olması. Öne doğru bakmak zorundalar. Fakat arkadaki koltuklarda ileri geri hareket edebiliyor. Ön cam ve yan camlar çok çok büyük. Gökyüzü içeriye doluyor. Aydınlık, ferah bir iç kabin.

* MOTOR ŞANZIMAN 2,2 litrelik dizel motor fena değil. Ancak Almanlar'ın ulaştığı mükemmel dizel teknolojisine Fransızlar henüz ulaşamamış gibi bir his doğuruyor. Motor çok gürültülü olmamakla beraber sessiz de sayılmaz. Ama katiyen kötü değil. Yine de benzinli bir üç litrelik motor daha çok yakışır gibime geliyor. Motor otomobili çok hızla olmasa da180 kilometrelik sürate rahatça çıkarıyor. Tiptronik şanzıman başarılı. Hatta çok başarılı. Motorun açığını kapatıyor.

* SÜRÜŞ Sakin, keyifli bir sürüş yapacaksanız, hiç ama hiç sorun yok. Vasatın üzerinde bir yol tutuş, cüsseye rağmen yan rüzgarlardan az etkilenen bir yapı, gayet başarılı frenler. Ailenizle beraber kullanmak için ideal. Ama "Biraz zorlayayım" derseniz sıkıntı başlıyor. Espace hayli iri bir otomobil. Bu cüsseyle, haliyle sürüş dinamiklerinde bir kayıp oluyor. Yapı çok rijid olmadığı için virajlarda sorun yaşıyor. Önden, arkadan, nereyi uygun bulursa oradan çizgiden çıkma eğilimine giriyor. Doğru çizgiden girdiğiniz virajlarda bile önden kaymaya başlıyor. Slaloma da çok müsait değil. İki sert direksiyon hareketinden sonra aracı kontrol etmek çok zor hale geliyor. Yine de bahsettiğimiz aracın bir spor otomobil değil, minibüs ebatlarında bir monospace olduğunu da unutmamak gerekiyor.

*GENEL İZLENİM Espace'da ilk yolculuğumu Rahşan'ın şoförlüğünde arka koltukta oturarak Florence Nightingale Hastanesi'ne yaptım. Ambulans olarak çok başarılıydı. Hasta taşıyan Rahşan , her zamanın aksine kendini kontrol etti ve efendi gibi gittik. Çok rahattım. Bu otomobilin bende uyandırdığı ilk duygu "İki çocuk daha yapalım. Bu otomobille ailece tatile gidelim" oldu. Geniş, rahat. Çoluk çombalak doluş git. İster pikniğe, ister tatile. Bence tek sorun dış boyutlarının biraz fazla büyümüş olması. Ya da bana mı öyle geldi acaba. İç mekandaki malzeme kalitesi ve işçilik daha iyi olsa, bir de 4x4'ü çıksa bence müthiş bir seçenek olur. Bu haliyle bile fiyatına oranla iyi bir otomobil. Her şeyden önce büyüklüğü insanı cezbediyor. Haydar Dümen "Boyu değil, işlevi önemli" der ya. Yalan. Böylesi bir konfor için boy da çok önemli.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 Makul rüyaların otomobili
 Tüy sıklet ticari
 Yeni Yaris geliyor
 Eşi benzeri olmayan bir safkan
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Tek ümidi televizyon
Tek ümidi televizyon
Seksi fotoğrafları 2003'ün nisan ayında Playboy dergisi tarafından...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu