kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
23.000 YTL.
Küçük otomobillerin büyük rekabeti
VW Polo'ya yeni yüz
Suzuki Swift'e modern çizgi
Doğum günlerini hatırlatıyor
Dört motor seçeneği var
Kadınları hedefliyor

Küçük otomobillerin büyük rekabeti

Küçük otomobillerin satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören C segmenti yani orta sınıf otomobilleri yakaladı. Satılan her 100 otodan 42'si küçük oldu.

Bsegmenti olarak tanımlanan küçük otoların satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören C olarak tanımlanan orta sınıf otomobilleri yakaladı. Bir dönemin vazgeçilmezi olan sedan otoların saltanatı sallanmaya başladı. Orta sınıf otomobillerden pay kapan küçüklerin, toplam satışlar içindeki payı 2000'li yıllardan itibaren yükselerek, yüzde 25'lerden yüzde 42'lere çıktı. Yani günümüzde satılan her 100 otodan 42'si küçük oldu.

KÜÇÜKLER BÜYÜYOR
Türkiye'de 2000 yılında toplam 259 bin 9 otomobil satıldı. Bu rakamın 65 bin 568 adeti yani yüzde 25.3'ü B segmenti yani küçük otomobillerden oluştu. O dönemde toplam satışlardan en fazla pay alan segment yüzde 51.1'le C segmenti oldu. 132 bin 357 adet C segmentinde otomobil satıldı. 2004 yılında B segmentinin aldığı pay giderek yükselmeye başladı. Toplam 451 bin 209 otomobilin satıldığı pazarda küçüklerin satışı 180 bin 156 adete çıktı. Küçüklerin aldığı pay yüzde 39.9 oldu. 2004'te C segmenti otoların payı ise yüzde 45 olurken, toplamda 203 bin 71 adet orta segment otomobil satışı gerçekleşti. B segmenti otomobillerin toplam pazardan aldığı pay bu yılın dokuz ayında ise tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. B segmentinin payı yüzde 42.2'ye ulaştı. Bu dönemde C sınıfı otoların payı ise yüzde 42.4 oldu.

KULLANIM KOLAYLIĞI
Küçük otomobil talebinin artmasında birden fazla neden var. Akaryakıt tasarrufu sağlayan ve yoğun trafikte kullanım kolaylığı sunan küçük otolar, uygun fiyatlarıyla da ilgi görüyor. Çalışan kadın sayısının artması, geniş aile yapısının küçülmesi de küçük otomobillerin yıldızını parlatıyor. Ancak, küçük otomobillere olan talep sadece alım gücü sınırlı tüketicilerden oluşmuyor. Birden fazla otomobile sahip gelir düzeyi yüksek tüketiciler de, ailenin ikinci ya da üçüncü otomobili olarak küçükleri tercih ediyorlar. Küçük otomobil tercihine yönelik yapılan araştırmalar, başlıca satınalma nedenlerinin fiyat ve tasarım olduğunu gösteriyor. Yakıt tüketimi ve donanımlar daha sonra geliyor.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 Makul rüyaların otomobili
 Tüy sıklet ticari
 Yeni Yaris geliyor
 Eşi benzeri olmayan bir safkan
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Uçan Hollandalı
Uçan Hollandalı
Hollandalı manken Kroes Doutzen, bugünlerde mutluluktan havaya...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu