kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Pazar Sabah
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Rock yıldızından kraliyet ailesine herkes Burberry giyiyor
Rock yıldızından kraliyet ailesine herkes Burberry giyiyor
Babam Marangoz

Burberry markası Kate Moss'la yolunu ayırdı

Moda dünyasında yeni tasarımlarıyla büyük ilgi gören İngiliz markası Burberry, İstanbul'da ilk mağazasını açtı. Açılışa gelen markanın genç kreatif direktörü Christopher Bailey, yeni Burberry'yi anlatırken, model olarak artık Kate Moss'la çalışmayacaklarını açıkladı. Sürpriz bir isimle anlaştıklarını söyleyen 34 yaşındaki tasarımcı, önümüzdeki sezonun modasıyla ilgili ipuçları da verdi.

Kariyeri sarsıldı

Son iki yıldır Burberry dahil dünyaca ünlü pek çok markanın modelliğini yapan Kate Moss'un anlaşmaları kokain kullandığı ortaya çıktıktan sonra yavaş yavaş iptal edildi. Christopher Bailey de (solda) Moss'la çalışmayacaklarını gizlemiyor.



Rock yıldızından kraliyet ailesine herkes Burberry giyiyor

Ünlü İngiliz markası Burberry'nin kreatif direktörü Christopher Bailey, mağaza açılışı için İstanbul'daydı. Bailey markanın öyküsünü sadece Cumartesi SABAH'a anlattı.

Sadece 34 yaşında. Fakat ilk iş tecrübesini 1994 yılında Donna Karan'ın yanında edinmiş. Ardından 1996'da Gucci'de Tom Ford ile birlikte çalışmış... 2001 yılında Burberry'e geçişiyle İspanyolcada "ileriye" anlamına gelen "Prorsum" etiketi ile ünlü markaya enerji getirmiş. Kreatif direktör olarak ürün çizgilerinin tasarımından, şirketin genel imajından ve sezonluk reklam konseptlerinden o sorumlu. Geçtiğimiz günlerde Londra'da yapılan İngiliz moda ödülleri töreninde "Yılın Tasarımcısı" ödülüne de layık görülen Christopher Bailey, Suadiye Burberry mağazasının açılışında sorularımızı cevapladı.

- 2001 yılında Burberry için ilk koleksiyonunuzu hazırladığınızda, çok alkış aldınız. Siz başladıktan sonra neler değişti? Çok teşekkür ederim. Gerçekten çok güzel tepkiler aldık. O günden bu güne de çok başarılı bir dört yıl geçirdik. Başladığım zamandan bu yana görevim de değişti. Şu an firmanın kreatif direktörlüğünü yapıyorum. Bu da çok heyecanlı bir şey... Örneğin bugün İstanbul'da bulunmam bile benim için bir zevk.

- İstanbul'a ilk gelişiniz mi? İlk gelişim ve inanın kısa bir süre olsa da şehri gezme, insanları, kültürünüzü biraz olsun tanıma fırsatım oldu. İşimden dolayı bir şehirde yeteri kadar uzun kalamıyorum. Ama İstanbul'a geldiğim için çok mutluyum. Ayasofya, Kapalıçarşı, Yerebatan Sarayı'nı gezme fırsatı buldum. Ve lezzetli kebabınızı da yedim... Çok keyif aldım.

- Peki İstanbul hakkındaki izlenimleriniz neler? Çok egzotik bir şehir, çok beğendim gerçekten. Gizemli bir havası var. Buradaki insanları da çok sofistike buldum. Değişik bir kültürden gelip markalardan, tasarımdan haberdar olan insanlar çok burada... İnsanlar kesinlikle giyinmeyi, trendy olmayı çok seviyor. Ayrıca dikkatimi çeken bir başka konu da; yeni dekorasyon ve mobilya mağazaları oldu. Bu da bana sizlerin evlerinize de düşkün olduğuna dair bir ipucu verdi.

- Burberry'e geçişiniz nasıl oldu? Gucci'de çalışırken Burberry'nin CEO'su benimle temasa geçti. Ben Burberry için neler yapabileceğimi düşünmeye başladım, markanın geçmişini ve kültürünü inceledim. Ve markayı iyice anlayınca bana çok enteresan gelmeye başladı.

- Klasik treçkotları ile meşhur 150 yıllık bir İngiliz firmasını yeniden yarattınız... Yeniden yarattım demek doğru olmaz. Firmayı biraz daha parlattım sadece.

- Bana kalırsa enerji kattınız... İnanın o enerji Burberry'de vardı ama ortaya ben çıkarttım diyebilirim. Dediğiniz gibi neredeyse 150 yıllık harika bir geçmişe sahip bir firma... Ve benim kreatif direktör olarak rolüm de markaya insanların ilgi duymasını sağlamak. Müşteriye markanın geçmişini verebilmek.

- Açık söylemem gerekirse beş sene öncesine kadar sadece anneler ya da babalar Burberry giyerken, sizin gelişinizle ikinci jenerasyonu da kazandınız. Galiba iyi bir iş başardık. Markanın modern görüş açısına ihtiyacı vardı ve artık iki kuşak birden ilgi duyabiliyor, ne güzel. Hatta üç kuşak...

- Çok iyi bir iş başardınız. Bunu ben değil, Burberry'nin satış raporları da söylüyor... Bu benim için de çok sevindirici. Satışlar iki misline çıktı. Lütfen tahtaya vuralım...

- Burberry'nin müşterileri kimler? Gerçi neredeyse sokaktaki köpek bile giyiyor... Burberry bütün aileye hitap ediyor. Dediğim gibi üç jenerasyon beraber giyiyor, ailedeki köpeğiniz neden giymesin? (Gülüyor) Burberry London etiketimiz ile kadın, erkek ve çocuk için modern ama klasik bir koleksiyon sunuyoruz. Burberry Prorsum koleksiyonunda moda ön planda. Daha genç ve moda tutkunları için. Burberry için her zaman söylediğimiz Rock yıldızından kraliyet ailesine kadar herkese hitap ediyor olması... Demokrat bir marka diyebiliriz.

- Birçok yıldız da Burberry'den vazgeçemiyor... Aslında giyen yıldızları konuşmaktan kaçınıyoruz. "Şu yıldızlar giyiyor" demek hoşumuza gitmiyor ama son zamanlarda Nicole Kidman'ın Burberry ile çok resmini görüyorum. Ayrıca Madonna, Sienna Miller, Kate Moss yine Burberry giyen ünlülerden... Onlar dışında birçok ünlü var aslında. Bu da Burberry'nin ne kadar geniş bir hedef kitlesi olduğunu gösteriyor.

- Kate Moss'u reklam kampanyalarınızda kullandınız. Uyuşturucu kullandığı için basına yansıdı. Önümüzdeki sezon Kate Moss yine Burberry'i temsil edecek mi? Kate Moss'u çok sık kullandık aslında, markamızı da çok iyi yansıttı. Fakat bundan sonra kendisini kullanıp kullanmayacağımız hakkında bir şey söyleyemem. Çok yakında yeni yüzümüzü açıklayacağız.

- Yani Kate Moss'u kullanmayacaksınız? (Gülüyor) Bizim sırrımız olsun, sürpriz!

- Burberry taklitleri çok yapılan bir marka. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Geçmişimiz uzun yıllara dayandığı için simgemiz olan ekose maaesef çok taklit ediliyor. Firma olarak da bu konuyu çok ciddiye alıyoruz.

- Tasarım çizgini nasıl tanımlarsınız? Klasiği, gelenekseli ve geçmişi bugünkü gerçek moda ile karıştırmayı seviyorum. Burberry de bunun için en doğru yer.

- Nelerden ilham alıyorsunuz? Okumayı çok seviyorum. Özellikle biyografileri... Yeni insanlar tanımak, yeni insanlarla tanışmak bana ilham veriyor. Tanıştığım her yeni insandan alacak bir şeyler buluyorum. Benim için gerçek hayat kesinlikle bir film seyretmekten daha çok heyecan verici.

Esra ÇORUH

DİĞER YAŞAMA DAİR HABERLERİ
 'Sevdiğimiz şarkıları söylüyoruz'
 Bebeğinizi emzirin siz de çabuk iyileşin
 Ya anne baba hastalanırsa!
 Çocuğun ödevini yapmayın, bilgiye ulaşmayı öğretin
 Halkın ekmeği sosyeteye girdi
 Nerede ne var?
 Astım hastaları deniz kenarında yaşamalı
 Ailemizin ilk tatili
 En iyi kadın şarkıcı ödülünü kimselere kaptırmadı
 Bitkilerin renkli dünyası
 Moda Türkiye'ye çok yakışıyor
 Atıl Kutoğlu'ndan Kış Modasının Püf Noktaları
 Yeni koleksiyonunu filmle tanıtacak
 Zaman geçse de güzel
 Vitrin
 Stil
 Sevgililerini değil trafik sorununu düşünüyorlar
 Kilisede alkışlanan imam
 'Bu işte bir kadın parmağı var'
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
FİLİZ AKIN
Kaderinizi siz yönlendirin!
Güzel başlık. Ama şartlar...
PROF. DR. ERDEM YEŞİLADA
Sık sık hastalanıyor musunuz?
Havalar soğuyor. Bir...
PROF. DR. BENGİ SEMERCİ
Kardeşler kıskanırsa
Kardeş kavgaları,...
Güzelliğe yenik düşen bir canavarın öyküsü
Güzelliğe yenik düşen bir canavarın öyküsü
Karşımızda çok daha parlak, zengin, gösterişli ve inandırıcı bir King...
Rakının yanına giden en güzel mezeler
Birbirinden leziz mezelerle masalarınızı renklendirmek hiç zor değil.
Datça'nın nadir çiçekleri tehlikede
Doğal Hayatı Koruma Derneği Datça'nın nadir bitki türlerinin yok olması...
Modern sanat müzesi rekabeti kızışıyor
Son zamanlarda Türkiye'nin zengin ve köklü aileleri açtıkları müzelerle modern...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.