kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Emlak
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Pazar Sabah
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ferrari ne yapacak?

Efsane, 1972 yılında 277 beygirlik M1 ile başladı. MZ'ler, M3'ler derken 507 beygir motorlu ve muhteşem bir sürüş dinamiğine sahip M5'le de tanıştık.

BMW, M efsanesini yaratırken, işin bu boyutlara geleceğini acaba tahmin ediyor muydu! Efsane 1972 yılında M1'le başladı. Bugün hala en çok aranan klasiklerden biri olan M1 sıralı 6 silindirli motoruyla 277 beygir gücü üreten "Müthiş" bir otomobildi. Bu aracın daha sonra 700 beygire kadar çıkan yarış modelleri yapıldı. Ve efsane oradan başlayıp gitti. MZ'ler, M3'ler M5'ler derken 4. nesil M5'i de gördük çok şükür. 4. jenerasyon M5'e kadar benim kullandığım en müthiş BMW 1986 model twin turbo bir 535'ti. Ancak bu son M5 kadar beni etkileyen bir başka BMW, hatta bir başka sedan olmadı. Gerçi yeni 10 silindirli 5 litrelik motorun ürettiği 507 beygirlik gücü, muhteşem sürüş dinamikleri ile M5'e sedan demek büyük haksızlık ama neyse... Gelin bu otomobilin sürüş keyfini paylaşalım..

İÇ DİZAYN
İçini sıradan bir 5 serisinden ayırmak çok kolay değil. Sadece biraz daha basitleştirilmiş gibi. Test aracını sipariş edenler çok doğru bir iş yapıp siyah deri ve alüminyum kaplamayı tercih etmişler. I drive sistemi sıradan 5 serisi ile aynı. Ancak kilometre saatinin sonundaki 300 rakamı, devir saatindeki 8500'de başlayan kırmızı bölge, SMG şanzımanın ışıklandırılmış vites kolu ve Formula 1 araçlarınınkine benzeyen direksiyon "Tüyoyu" veriyor; Acayip bir otomobildesiniz... Çok fonksiyonlu direksiyon simidi bu otomobilde farklı bir anlama sahip. Çünkü telefon, radyo ve cruise kontrol değil, motorun çalışma sistemini ve aracın sürüş opsiyonlarını direksiyondan kumanda ediyorsunuz. Ön cama yansıyan, sadece sürücünün görebildiğiama polarize gözlük taktığı zaman onun da göremediği bir head up display sürücünün tam bakış açısına otomobilin hızını, vites durumunu ve motor devrini yansıtıyor. Koltuklar son derece sportif. İsterseniz sizi sürekli sarmalıyor, isterseniz CLS Mercedes'te anlattığım gibi virajlara göre yanlardan destek veriyor.

MOTOR VE ŞANZIMAN
Burada durup beş dakika düşünmek gerekiyor. Çünkü her ikisi de akla ziyan. Motor BMW'nin Formula 1 pistlerinde neler öğrendiğinin kanıtı. 10 silindir atmosferik motor tam tamına 507 beygir üretiyor ama siz bunu kafanıza göre ayarlayabiliyorsunuz. Motordan isterseniz 400 beygir alıyorsunuz, bir düğmeye basarak bunu 507'ye çıkarabiliyorsunuz. Motorun ve otomobilin ayarlarının tam 21 farklı kullanımı var. Yola, zemine, sürüş stilinize göre seçebileceğiniz 21 seçenek... Bunlardan sonuncusu biraz ustalar için ve o nedenle bu seçeneğe gelebilmek için otomobilin dilini bilmek gerekiyor. Bu seçenekte otomobili yolda tutmak için hiç bir elektronik destek almıyorsunuz ve maharet bileğinize kalıyor. Şanzıman ise süper ötesi. 7 ileri vitesler tam olması gerektiği gibi. Direksiyondan veya vites kolundan değiştirebiliyorsunuz. Ancak vites kolunun kullanımı değiştirilmiş. İleri itince küçülüyor, geri çekince büyüyor. İlk anda biraz kafa karıştırıcı...

SÜRÜŞ
Bu otomobili kullanmak keyifli ama çok zor. Çünkü aşırı güçlü. Sıfırdan yüze 5 saniyenin altında bir zamanda çıkıyor. Yol tutuş çok başarılı. Otomobili gazlarken hiç bir sıkıntı çekmiyorsunuz. Gerçi arka taraf biraz yana doğru kaykılıyor ama kontrol dışı değil. 250 kilometrelik elektronik sınırlamaya karşın ben 270 km/s'yi gördüm. Doğrudevir ve vitesi bulunca olabiliyormuş. M5'I gazlarken sorun yok ama iş durmaya gelince sorunlar başlıyor. Yüksek devirde giderken sürat de biraz yüksekse gazdan ayağınızı çekince otomobilin arkası hafif kayıyor. Ama baş edilmeyecek bir sorun değil. Asıl sorun frende. İlk sürüşümde yerler de ıslakken 160 kilometre hızla dönebileceğim bir viraja 230'la yaklaştım ve sert frenle hız düşürüp dönmek istedim. Frene basınca otomobilin kafası sallamaya başladı, frenden çekip hemen vitesleri küçülttüm. Hafif arka kaydı ama toparladım. Bir aceminin elinde bu durum faciayla sonuçlanabilirdi. Frende kafa sallama efekti her durumda devam etti. Aşırı yüksek süratte sert frenlerde ise kaliperlerde müthiş bir sarsıntı oluştu ki, kopacaklar zannettim. Daha sonra BMW'nin test pilotu Hakan'a bunun nedenini sordum. "Sizden başka fark eden olmamıştı. Bu otomobilin İstanbul Park'taki test sürüşlerinde ön lastiklerden birini değiştirmek zorunda kaldık ondan oluyor. Normalde böyle bir şey yapmaz" dedi. Umuyorum yapmıyordur...

HÜLASA
Bu otomobili tanıyınca "Ferrari'ye yapacak ne kaldı?" diye düşündüm. Hem sportif, hem efendi işi. Ancak gerçekten zor bir otomobil. Çocuğunuza sakın almayın. Kendinize güveniyorsanız bir tane alın. Ferrari gibi dikkat çekmez ama otomobil kullanma zevkinizi tatmin edersiniz. Bir tavsiyem de BMW'nin üretim planlamacılarına. Bunun M5X modelini çıkarın. 4 tekerlekten çekerse, belki herkes için biraz daha kullanılabilir olur.

BMW M5
Maksimum Güç: 507 bg.
Tork: 6100 devir 520 Nm.
0-100 km/s hızlanma: 4,7 sn.
Yakıt Tüketimi 100 km'de: 14,8 lt
Fiyat: 290 bin YTL

Fatih ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 Makul rüyaların otomobili
 Tüy sıklet ticari
 Yeni Yaris geliyor
 Eşi benzeri olmayan bir safkan
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon z afer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Podyumda uzatmaları oynuyor
Podyumda uzatmaları oynuyor
Erkek dergileri tarafından 2002'de "yılın en seksi kadını" seçilen...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu