kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Eşi benzeri olmayan bir safkan
Eşi benzeri olmayan bir safkan


Rahşan "Bu hafta Porsche Cayenne Turbo'yu test ediyoruz" dediğinde doğrusu pek de hevesli değildim. Tanıdığım ve çok sevdiğim bir otomobil ama yolun sonunda. Önümüzdeki yıl ciddi bir "Face lift" geçirecek olan otomobili anlatmak çok da istediğim bir şey değildi. Ama yine de 450 beygir gücünün cazibesine kapıldım ve Cayenne Turbo'nun direksiyonuna oturdum. Açıkçası Cayenne, özellikle de S ve Turbo tiplerine bir SUV veya 4x4 demek mümkün değil. Çünkü bu otomobil dünyada eşi benzeri olmayan bir sınıfın yaratıcısı. Bazıları beğenmese de, bazıları tipini ve tarzını itici bulsa da, bunlar bence birer safkan Porsche ve heyecan verici otomobiller. Bir gün Cayenne ile giderken yanımda oturan mimar dostum Emre Kunt'un dediği gibi; "Ulan bu jip değil, basbayağı spor otomobil"

* İÇ DİZAYN
Bence harika bir iç dizayn. Abartısız bir şıklık. Deri koltuklar, süet kaplama tavan. Porsche ile hemen hemen aynı gösterge tabloları. Enfes bir müzik sistemi ve aynı sisteme entegre edilmiş telefon ve araç bilgi ekranı. Elektrik kontrollü koltuklar ısıtmalı. İç dizaynda ahşap yerine alüminyumun seçilmiş olması çok iyi olmuş. Otomobilin karakterine daha çok uyuyor. Otomobilin yükseklik ve 4x4 ayarları orta konsoldan yapılıyor. Süspansiyon ayarı da öyle. Bir SUV için alçak tavan, otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Arka koltuklar da rahat. Ayak mesafeleri yeterli ama şoförlü kullanım için değil. Bagaj yeterince geniş.

* MOTOR ŞANZIMAN
Vay vay vay... Böyle bir motor olur mu? 450 safkan beygir. Ama sütçü beygiri değil İngiliz beygiri. 4,5 litrelik turbo motor çok güçlü. Hatta fazla güçlü. Hatta gereksiz güçlü. Küçük bir kanatla otomobili uçurmaya yetecek kadar bir güç. Otomobil sıfırdan yüze sanki normal bir Porsche imişçesine çıkıyor. Ve 240 kilometre saatlik hıza kadar çok da eksilmeyen bir ivme ile tırmanıyor. Son sürat olarak 270 ulaşılmayacak bir yer değil. 6 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ama bu motora kara şanzıman bağlasanız o da başarılı olur. Ama dediğim gibi fazla güçlü. Ve haliyle çok yakıyor. Normal bir sürüşte 100 kilometrede 26 litre tüketiyor. Biraz gazlasanız bunun 35-40 litreye çıkması şaşırtıcı olmaz.

* SÜRÜŞ
Otomobili Belgrad ormanlarından Karadeniz'e giden yollarda denedik. Sanki 2 tonluk bir SUV değil, bir ralli otomobili, bir İmpreza Turbo veya Mitsubishi Evo VIII. Müthiş bir viraj kabiliyeti, akla ziyan bir yol tutuş. Tabii güç insanı azdırıyor. Ben gazladıkça Rahşan sevinç çığlıkları atıyor. Bir ara yoldan çıkacak gibi savrulduk ama güçlü bir kontra ile yola tekrar oturduk. Rahşan bağırıyor, "İşte olayımız budur" Ancak aynı başarı gerçek arazi koşullarında ortaya çıkmıyor. Arazide otomobil biraz şaşkınlaşıyor. Güç fazla geliyor, arazi kabiliyeti ise eksik. Ama zaten bu otomobil gerçek arazi için yapılmamış.

* GENEL İZLENİM
Aslında alt yapı Volkwagen Touareg ile aynı. Ama biraz daha özenilerek yapılmış. İçi daha sportif. Kullanımı daha keyifli. Kendinizi daha iyi hissediyorsunuz. Doğrusu 911'den pek bir eksiği yok. Otoyoda aynı keyfi ve sürüş dinamiklerini veriyor. Tam bir sporcu. Zayıf yönü frenleri. Yüksek süratte çok sert fren yapınca tangırdıyor. Çok zorlanırsa diskleri yamultabilir. Bir de farları sorunlu. Müthiş iyi aydınlatıyor ama kısa farlar bile öndeki sürücüyü rahatsız ediyor. Herkes uzun farların yandığını zannederek küfrediyor. Ama benden tavsiye Cayenne alacaksanız 340 beygirlik S yeterli. Hem çok daha az tüketiyor. Hem de 450 beygirlik güç bence biraz fazla. Bu arada bu motoru kullanmak için Porsche'nin bir 4 kapılı sedan, bir de 2 kapılı GT yani yeni versiyon 928 hazırlığı içinde olduğunu söyleyeyim..

Porsche Cayenne Turbo
Silindir sayısı: 8
Motor Hacmi: 4511 cc.
Max Tork: 620 nm 2250-4750
Max Güç: 450 bg 6000 d/dak
Max Hız: 266 km/sa
0-100 km/sa hızlanma: 5.6 sn
Ağırlık: 2430 kg.

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Makul rüyaların otomobili
 Seattle'da THY günü
 Uçakta banyo keyfi
 İşte VIP A380'in içi
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Sakın annem duymasın ben hızı seviyorum
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 Dubai'ye dünyanın en büyük havalimanı
 Cherooke sağlam bir seçenek
 100 uçak 100 nokta
 Yeni yıl için hazır mısınız?
 Karizmatik, şık ve kadınsı
 Sonbaharda romantizm var
 İnternetten saat alışverişi
 Dalgalı mı düz mü?
 Boeing'e rekor kırdıran kadın
 Ferrari ne yapacak?
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Anlamsız yurtdışına çıkış yasağı
Birçok işadamı devlete...
'Seks yapmak her yaşta güzeldir'
'Seks yapmak her yaşta güzeldir'
Danimarka'da yapılan uluslararası kongrede Mick Jagger'in eski eşi...
Oğlum ve gelinimden bir 'Kemal Ilıcak' istiyorum
Onlar evlendiğinde herkes çok şaşırdı. Ünlü gazeteci ailenin oğlu...
Solcu, İslamcı, metalci milletvekili
Meclis'in sıradışı milletvekillerinden AKP'li Süleyman Gündüz için...
Hakkari ümitle adaleti bekliyor
Şemdinli'de patlayan bombalarla gündemimize oturan Hakkari'de birkaç gün...
Başbakan'ın koruması da Kürtçe konuşuyordu
Yüksekova Beleriye Başkan Yardımcısı Özgül Özdemir Milas, Güneydoğu'nun tek...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.