|
|
|
|
|
Cesur filme muhafazakâr tanıtım
|
|
Venedik Film Festivali'nde 'Brokeback Dağı'na 'Eşcinsel kovboylar, lay lay lom' kıvamında başlıklarla dikkati çekmek isteyen tabloid gazeteleri bile, film büyük ödül Altın Arslan'ı alınca 'Klasik bir Amerikan aşk hikayesi' deyip çark etmişti. Ancak iş Oscar ve vizyon pazarlamasına gelince, daha bir zorlaşıyor. Eşcinsel bir aşkın açıkça mevzu edilmesine alışık olmayan Amerikan seyircisine bu filmi 'satmak' zor görünüyor. Hatta filmin geçen haftaki Los Angeles basın gösteriminde başrollerdeki iki aktörün tutkulu sahnelerinde gülüşmelerin olması nedeniyle, basın mensupları arasında gerginlik yaşandığı haberi de ulaştı. Belki de bu nedenledir ki, filmde 'eşcinsel aşk' olayından daha fazlası olduğunu seyirciye ve Oscar komitesine duyurmak için yeni ilanlar hazırlanmış. İki genç aktörün resmine yer veren bildiğimiz afiş yerine (üstte) bu kez gayet 'temkinli', yani heteroseksüel bir yaklaşımla Jake Gyllenhaal ile Anna Hathaway'in yeni doğmuş bebeklerine sarılmış fotoğraflarıyla yeni bir afiş yapılmış (solda). Oysa bu sahne, aslında kahramanlarının yaşadığı çelişkiyi ve trajediyi vurgulayan, filmin can alıcı anlarından biri. İşte niyetini en 'romantik' anlatan bir filmin bile ortama göre taktik değiştirme ihtiyacının belgesi...
|
|
|
|
|
|
|
|
|