kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
atv seyreden reklamları zaplamıyor
Şuna dizi çekelim tutar devri geçti
Müthiş bir şov hazırlıyoruz!

atv seyreden reklamları zaplamıyor


atv Genel Müdürü Mehmet Tezkan haklı bir gurur yaşıyor. atv, AB kategorisinde Türkiye'de en çok izlenen kanal Tezkan, "atv'de dizi izleyenler, reklam kuşağı girdiğinde de zaplamıyor. Bunu biz değil reytingler söylüyor. Reklam veren de mutlu yani" diyor.

Avrupa Yakası'nın hastası olan bir arkadaşıma, diziyi seyrederken reklam kuşağı girdiğinde ne yapıyorsun diye sordum. Avrupa Yakası müptelası olduğunu, 'Bu dizi benim için bir şölen' cümlesinden anlamalı ve cevabı da tahmin etmeliydim aslında! Arkadaşım, favori dizisini izlerken koltuğa çakılı kalıyormuş. Asla ve asla da eli kumandaya gitmiyor, zaplama denen şeyin yanına dahi yaklaşmıyormuş. Sonra başkalarına da sordum. Cevap aynı, kimi reklam kuşağının ne zaman biteceğinden emin olmadığı için dizinin bir iki saniyesini bile kaçırmak istemediğinden, kimi o dönemde yayınlanan reklamları izlemeyi de sevdiğinden ya da başka kanallarda neler olup bittiğini umursamadığından kanal değiştirmiyormuş. İtiraf ediyorum. Doğrusu ben atv Genel Müdürü Mehmet Tezkan ile bu söyleşi için oturup sohbet etmeden önce reklam kuşaklarının da diziler kadar büyük bir hassasiyetle ölçüldüğünü, derecelendirildiğini ve izleyicinin attığı her adımın bilindiği bilmiyordum. Bunu öğrenince de hemen kendi arkadaşlarım arasında küçük bir test yaptım ve yukarıda da anlattığım gibi tutkunu olduğu diziler gösterimdeyken kimsenin zaplamadığını gördüm. İlginç değil mi? Biz sadece dizi izleyenler mutlu sanıyoruz belki, oysa reklam verenler de bu sonuçlara bakarak müthiş mutlu oluyor. Bu hafta konuğumuz Mehmet Tezkan olduğu için atv'nin bir haftasına bakıyorum. Ve ardı ardına müthiş diziler görüyorum. Pazartesi Aşka Sürgün ve Beyaz Gelincik, Salı günü Belalı Baldız ve Aliye, çarşamba Avrupa Yakası ve Aşk Oyunu, Perşembe Şöhret, Cuma Büyük Yalan ve haftasonları Mehmet Ali Erbil ile İbo Show. Ratingler gösteriyor ki, atv izleyicisi bu dizileri izlerken, kanalına sadık kalıyor ve reklam kuşaklarını da izlemeyi sürdürüyor...

* atv,atv izleyicisi Mehmet Tezkan’ı kıskanacak. Ne de olsa Tezkan, dizileri odasında herkesten önce seyrediyor!reklam kuşaklarının da diziler kadar izlendiğini ekim ayında verdiği ilanlarla duyurdu. Kasım ayında durum neydi? Ekim ayı gerçekten büyük başarıydı. Başarımızın kasımda da sürdüğünü gördük. atv, reklam kuşaklarının izlenme oranında da rakipleriyle arasını önemli ölçüde açtı. Düşünün kasım ayında 20 yaş üzeri ve ABC1 diye adlandırdığımız grupta, reklam kuşaklarının izlenme oranı atv'de yüzde 4.1, en yakın rakibinde yüzde 3.3 ve onu takip eden kanalda ise yüzde 2.9 oldu. Kasım ayında reklam verenlerin en mutlu olduğu kanal atv oldu. Niye bunu söylüyoruz, çünkü biraz önce söz ettiğim rakamlar bunu söylüyor.

AB KATEGORİSİNDE BİRİNCİYİZ

* Önünüzdeki tablodan çarşamba akşamına ait ratingleri görüyorum. Neler olmuş o akşam mesela?
Çarşamba akşamı en çok Avrupa Yakası izlenmiş. Televizyon izleyenlerin yüzde 29'u bu diziyi izliyormuş. İkinci sırada yine atv'nin dizisi Aşk Oyunu izlenmiş. Avrupa Yakası izlenirken reklam kuşaklarının izlenme oranı ne olmuş diye bakıyoruz? AB kategorisinde yüzde 4.4, 20 yaş üzeri ABC1 kategorisinde ise yüzde 4.3 olmuş. Peki en yakın rakibin aynı saatlerde yayınlanan dizisi sırasında reklam kuşaklarının izlenme oranı ne olmuş derseniz? Büyük bir fark var! Reklam kuşağının izlenme oranı bu kanalda AB grubunda yüzde 2.7, 20 yaş üzeri ABC1'de yüzde 3.4.

ALİYE REKOR KIRDI!

* İlginç bir durum var. Bazı dizilerin izleyicisi çok sadık. Reklam kuşaklarını dahi izliyor, zaplayıp başka kanallarda ne gösterildiğiyle ilgilenmiyor, öyle mi?
Bizim iddiamız şu. Biz diyoruz ki atv olarak AB'ye oynuyoruz. Birinci kanalız. Ve diyoruz ki biz öyle kaliteli diziler koyuyoruz ki, bizi izleyenler reklam kuşaklarında diğer kanallarda
olduğu kadar zaplama yapıp başka kanallara gitmiyor. Avrupa Yakasını izliyorsa, sonuna kadar orada kalıyor. atv, 2005'in ilk 11 ayını önde kapattı. AB kategorisinde de önde kapattı, 20 yaş üzeri ABC1 kategorisinde de önde kapattı. Totalde önde değil. Zaten atv'nin televizyonda amacı yukarıdaki kategorilerde önde olmak. Dizi seçimlerinde de koyduğumuz programlarda da hep bu sınıflar göz önüne alınarak karar alıyoruz.

* Reklamların izlenme oranında sizi şaşırtan bir gün, saat, dizi var mı? Salı günü atv'de Aliye dizisinin oynadığı saatlerde reklam kuşağının izlenme oranı yüzde 6.6'ya çıkmış. Düşünün bu oran dizilerin izlenmesinden dahi daha yüksek. Yani tablodan bakınca, Gümüş dizisinin izlenme oranı kadar Aliye'nin reklam kuşağı izlenmiş. Reklam veren açısından müthiş bir oran bu.

atv ARTIK FUTBOLDA DA VAR

* Sanki kanallar artık birbirinden oldukça farklılaştı. Dizileri bile birbirine hiç benzemiyor...
Doğru. Biz kendimize hep AB diye adlandırdığımız şehirli, eğitimli sınıfı hedef aldık. Artık televizyonlarda bir ayrım oluştu. atv izleyiciyisiyle Show TV izleyicisi birbirinden çok farklı. Önümüzdeki dönem futbol denilince de akla atv gelecek. Dünya Kupası'nı aldık. İlk kez bir özel televizyon bir ay boyunca Dünya Kupası ile Türk izleyicisini buluşturacak. Bu özel televizyon tarihi için devrim sayılabilir. Ayrıca milli takımı 2010 yılına kadar oynayacağı maçlar da atv'de. İhaleye girdik aldık. Kısaca futbola çok büyük yatırım yaptık.

* Ratingler tartışılmayacak kadar kesin, öyle mi? Elimizdeki tek veri bu. Tabii ki geliştirilmesi gerekiyor. Panelin yayılması gerekir. Gerçek AB'nin kıstaslarının yani kime AB dendiğinin kriterlerinin yeniden belirlenmesi gerekir. Bir çalışma yapılıyor, biliyorum. Üniversiteler yapıyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Sanayi SOS veriyor, imdat çığlığını duyun
 Merkez faiz indiriminde temkimli olmalı
 Oyun alanımız artık dünya
 Spielberg'ün DreamWorks'ü 900 milyon $'a satılıyor
 Kredide hesabınızı önce faize sonra masrafa göre yapın!
 "Tüketici ödeyemeyeceği krediye saldırmamalı"
 Operatörlerin rekabeti müşteriye yarayacak
 Kayıtsız telefonlar çöpe gidecek' iddiası
 TMSF, TV ve radyo lisansı satacak
 Vergi cezaları yüzde 9.8 zamlanacak
 Taksilere kentte çalışma vergisi
 Süleymaniye seferleri başladı
 Vergi iadesinde emeklilere uyarı
 Benzine 3 kuruş zam
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Yatırım ortamı iyileşmeden asla
Sanırım son üç yıldır...
ALİ SAYDAM
Motorola kafayı kuma gömmemeli
Geçen hafta Açık Radyo'da...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Doğalgaz kontratlarına rekabet ayarı
Türkiye, bir...
'Elit' müzik yapacak
İclal Aydın'la yaşadığı aşkla gündeme gelen yazar Tuna Kiremitçi...
Ankara'da köpek dehşeti
4 yaşındaki Eren, oynamak istediği kurdun saldırısına uğradı. Birçok...
'Kozmetik reform' eleştirisi
'Kozmetik reform' eleştirisi
Hakkında "Türklüğe hakaret" suçlamasıyla dava açılan yazar Orhan...
İnsan haklarına buruk kutlama
İnsan haklarına buruk kutlama
Dünya İnsan Hakları Günü etkinliklerle kutlanırken, Şemdili'ye giden...
IMKB
E: 37.496 D:% -2,83
DOLAR
S: 1,354 D:% -0,111
EURO
S: 1,596 D:% -0,281
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu