kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
  » Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
40 milyon $'lık tanıtım

Kültür ve Turizm Bakanlığı, yeni dönemde Türkiye'nin tanıtımını, 5 kıtada 70'ten fazla ülkede, yüzlerce görsel malzemeyle ve 40 milyon dolar bütçeyle yürütecek.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü'nden edindiği bilgiye göre, tanıtımda Türkiye'nin kültürel ve tarihi özellikleri ön plana çıkarılırken, deniz güneş ve kum alanındaki değerleri de pekiştirilecek.

Tanıtma Genel Müdürlüğü yetkilileri, turizm çeşitliliğini artırarak, Türkiye'ye olan talebi artırmak amacıyla yeni dönem çalışmalarının yürütüldüğünü belirterek,
Türkiye'nin turizm vizyonu olarak kültürel değerleri ön plana çıkararak tanıtım çalışmalarına yön verileceğini bildirdiler.

Yetkililer, bakanlığın görsel çalışmalarda Türk turizminin çok yönlülüğünün vurgulanması amacıyla, Türkiye'nin tarihi ve kültürel değerleri ile deniz turizmini aynı afişte biraraya getirdiklerini ifade ettiler.

Yapılan tanıtım çalışmalarında turizm çeşitliliğinin vurgulanacağını kaydeden yetkililer, her bölge ve ülkenin tatil ihtiyacına, tercihlerine göre tanıtım yapılacağına işaret ettiler. Bu anlamda OECD ülkelerinde golf turizmi, deniz, kıyı turizmi, Arap ülkelerinde Karadeniz yayla turizmi ve termal turizm, çalışmalarına ağırlık verileceğini anlattılar.

Yetkililer, Türkiye'nin turizm tanıtımını, 5 kıtada 70'ten fazla ülkede, yüzlerce görsel malzemeyle ve 40 milyon dolar bütçeyle yürüteceğini, 2006 yılı bütçesinin kullanılmaya başlamasıyla bu miktarın artacağını ifade ettiler.

Reklam amaçlı çalışmalar dışında, halkla ilişkiler çalışmalarına da ağırlık verileceğini kaydeden Tanıtma Genel Müdürlüğü yetkilileri, Türkiye imajı için yurtdışından turizm yazarları, film yapımcıları ve gazetecilerin davet edileceğini kaydettiler. Yetkililer, halkla ilişkiler çalışmalarının binlerce dolarlık reklamlardan daha etkili olduğuna dikkati çektiler.

YENİ PAZARLAR

Yetkililer, tanıtımda bu yıl Çin'e özel bir önem verileceğini ifade ederek, şunları kaydettiler:

''Çin'de Türkiye'ye ilgi artarak devam ediyor. Bu yıl Çin'de yapacağımız reklamları yüzde 50 artıracağız. Çinli turistler, özellikle Türkiye'nin ipek yolu üzerinde olması ile ilgileniyorlar tanıtımlarımızı bu yönde yapacağız. Japonya ve Kore'den de Türkiye çok ilgi var. 2005 yılında Kore'den Türkiye'ye gelen turist sayısı yüzde 65, Japonya'dan gelen turist sayısında ise yüzde 95 oranında artış var.

Hindistan da bizim için yeni ve büyük bir pazar olarak görülüyor. Güney Amerika ülkelerinden de yüzde 75 oranında talep artışı var. Buralarda da tanıtıcı reklam yapacağız. Her bölgeye olduğu gibi Ortadoğu ülkelerine de özel tanıtımlar gerçekleştireceğiz. Bu ülkelerde Karadeniz bölgesi ve termal turizm tanıtımlarına ağırlık vereceğiz. Arap ülkelerinin Türkiye'ye ilgilerini artırmak amacıyla 19-23 Ocak 2006 tarihleri arasında 'Umman-Türk Haftası' etkinleri düzenleyeceğiz.''

Yetkililer 2006 yılı tanıtım çalışmalarının 5 grup halinde ihale edildiğini belirterek, ihaleyi kazanan firmaların tüketici profiline göre yeni tanıtıcı yayınlar ortaya koyacağını ifade ettiler.

(AA)

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNÜN İÇİNDEN HABERLERİ
 Milli Piyango biletleri yarın satışta
 Kalp nakline Skorsky desteği
 Psikopat Zeynep'ten yakında boşanacağım
 İstanbul Modern İKSV'den kopuyor
 Tarihi Yarımada'ya 'siyanür' tehdidi
 Engelli çocuklara 'umut' merkezi
 Aşısız çocuk suçiçeğine yenildi
 'Asena kavgası' asılsız çıktı
 Megakent'in trafik çilesi için Çanakkale'ye köprü sinyali
 Elik'ten boşanma davası
 Yoldaki mazot iki can aldı
 Strudel yoksa baklava mı
 84 pastacıya 'ustalık belgesi' Güler'den
 Üniversitelilerden otobüs ücreti tepkisi
 'Etiler'e cami değil karakol istiyoruz'
 Garda yangın korkuttu
 'Malatya'yı özlüyorlar'
 Büyükşehir 'Performans Ölçümü'nde sınıfta kaldı
REHA MUHTAR
Kadın zekâsı karşısında rezil olanlar...
"Bana attığı...
EMRE AKÖZ
Bir... Sadece 'bir' kelimenin önemi
Dün gazeteler...
MEHMET BARLAS
"Sonsuz geçiş dönemleri" bölgenin kaderi mi?
Pazar günü...
MAHMUT ÖVÜR
Ünlülerin 'korsan' isyanı
Önümüzdeki hafta Ankara'ya...
SAVAŞ AY
Çocuklarımızı uyuşturucudan uzak tutabilmek
Dünkü...
HINCAL ULUÇ
İşte Kutsal İttifak medyası!..
Özcan elinde bir CD Rom...
Mazeret üretmeyin
Mazeret üretmeyin
1- Tecrübe eksikliği:
F.Bahçe Teknik Direktörü Daum, sürekli...
Sath-ı müdafaa
Sath-ı müdafaa
Jean Tigana, Galatasaray'a karşı uygulayacağı imha planını hazırladı:...
Din ve demokrasi araçtır
Yeni Zelanda'dan Avustralya'ya geçen Başbakan Erdoğan, burada...
AK Parti'de Çömez'den sonra Koçak da isyan etti
Afyon Milletvekili Koçak, Genel Kurul'da gündem dışı konuşarak...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu